Katalog

Anetta Ślusarz, 2015-01-20
koszalin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Podróż do Krainy Zabawek- zestaw zabaw ruchowych.

- n +

SCENARIUSZ SYTUACJI EDUKACYJNEJ

Temat: Podróż do Krainy Zabawek- zestaw zabaw ruchowych

Grupa: 4- latki

Cele ogólne:
 Rozwijanie ekspresji twórczej,
 Utrwalenie zabaw integracyjnych
 Kształcenie poczucia rytmu
. Dostrzeganie i akceptacja potrzeb oraz oczekiwań wszystkich
członków grupy

Cele szczegółowe:
 Dziecko umie wyrazić ruchem muzykę
 Umie nazwać kolory
 Potrafi z pojedynczych elementów skomponować całość
 Usprawnia ogólną koordynację ruchową
. Ćwiczy pamięć i spostrzegawczość, doskonali koordynację- wzrokowo- ruchowa
. Nabywa umiejętności organizowania zabaw i współdziałania w
nich z innymi

Metody: aktywizujące , ćwiczenia gimnastyki mózgu, met. W. Sherborne
Formy pracy: indywidualna, zespołowa
Środki wspomagające działanie: woda do picia, kubki jednorazowe, pluszowe zabawki(po jednej dla każdego dziecka), sprzęt sportowy ( kolorowe kamienie, tunel) kolorowe kółka, figury geometryczne wycięte z papieru , kredki

Przebieg zajęć:
Ćwiczenia gimnastyki mózgu:
picie wody
ruchy naprzemienne
energetyczne ziewanie

1. Zabawa ruchowa wg pedagogiki zabawy „Powitanie”. -dzieci biegają po sali przy muzyce. Podczas przerwy dzieci witają się z najbliżej stojącym kolegą przez wskazany sposób przez nauczyciela np. witają się nasze: dłonie, kolana, brzuchy, łokcie

2. Prośba zabawek - dzieci są proszone o pomoc w odczarowaniu Krainy Zabawek, biorą swojego pluszaka i bezpiecznie mają go przenieść do Krainy.

3. Podróż – zabawa pantomimiczna, z użyciem sprzętu sportowego. Dzieci podają swoje rozwiązania, pomysły jakimi środkami lokomocji można dostać się do Krainy Zabawek oraz naśladują sposób poruszania się tym pojazdem, np.
 Płyniemy łódką ( dwoje dzieci siada naprzeciwko siebie w rozkroku, podaje sobie ręce- tworzy łódź, w środku leżą maskotki, które bezpiecznie mają przepłynąć)
 Jedziemy rowerkiem- siad płaski. partnerzy dotykają się stopami i na przemian
naciskają stopami. Potem wykonują mostek- do góry podnoszą nogi złączone stopami.
 Przechodzenie przez kłujące kamyki ( kolorowe kamienie)
 Przejście przez tunel
 Odpoczynek – zabawa „Głaskanie” – dzieci siadają z maskotką, włączona spokojna muzyka, przytulają i głaszczą maskotkę, mogą cichutko mówić jej miłe rzeczy.

4. Bilet do krainy – wybieranie jednego kolorowego kółka (kółka w kolorach chusty animacyjnej, na których są narysowane uśmiechnięte bużki). Na koniec zajęcia buźki stają się nagrodą dla dzieci za udział w zajęciu.

5. W Krainie Zabawek- żeby dostać się do niej dzieci odkładają kółko na chustę wg. poleceń nauczyciela( np. dzieci które mają czerwone kółko odkładają na kolor czerwony na chuście, itd.)

6. Kręcenie chustą animacyjną tak , żeby kółeczka nie spadły

7.Budowanie Krainy dla swojej maskotki – układanie z figur geometrycznych elementów Krainy ( gotowe elementy figur geometrycznych ) i przyklejanie elementów na kartkę. Nauczycielka proponuje chętnym dzieciom aby uzupełniły swój obrazek i dorysowały elementy ( np. kwiatek, drzewko, słonko, itp.) wybranym przez siebie kredkami ( kredki bambino, ołówkowe, mazaki).


Wyświetleń: 562


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.