|
|
Katalog Barbara Tarczewska, 2015-01-07 Zelów Język angielski, Konspekty Environmental problems – konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy drugiej gimnazjum.Environmental problems – konspekt lekcji języka angielskiego dla klasy drugiej gimnazjum Temat: Environmental problems – ćwiczenia leksykalne, słuchanie Podręcznik: Wetz Ben, Pye Diana, Gryca Danuta, English Plus Student’s Book 3, Oxford Czas: 45min Materiały pomocnicze: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, płyta CD, film dydaktyczny, źródło: https://www.youtube.com/watch?v=TAbOVeKYgjU Cele dydaktyczne: 1) Zapoznanie uczniów ze słownictwem dotyczącym zagrożeń dla środowiska naturalnego oraz walki z tymi problemami 2) Ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem 3) Ćwiczenie umiejętności wypowiedzi ustnej na zadany temat Etapy lekcji: 1) Czynności organizacyjne, powitanie uczniów na lekcji, sprawdzenie listy obecności 2) Wprowadzenie do tematu lekcji – nauczyciel pyta uczniów o znane im zagrożenia dla środowiska naturalnego 3) Zapoznanie uczniów ze słownictwem związanym z tematem lekcji – nauczyciel pyta losowo uczniów o słowa w języku polskim kojarzące im się z tematyką ochrony środowiska a następnie wspólnie z uczniami tłumaczy je na język angielski i zapisuje na tablicy. Poznane słownictwo: ochrona środowiska environmental protection zanieczyszczenia powietrza air pollution zanieczyszczenia wód water pollution dziura ozonowa ozone layer efekt cieplarniany the greenhouse effect smog smog kwaśny deszcz acid rain ocieplenie klimatu climate warming topnienie lodowców glacier melting spaliny fumes śmieci rubbish recykling recycling plastikowe torby plastic bags 4) Dalsze wprowadzenie do tematyki zajęć – nauczyciel włącza uczniom krótki film edukacyjny przedstawiający zagrożenia dla środowiska naturalnego, takie jak: zanieczyszczenia wód, zanieczyszczenia powietrza, wybuchy jądrowe. Film w formie prezentacji, bez lektora, z podpisami w języku angielskim. 5) Ćwiczenie czytania i słuchania ze zrozumieniem – podręcznik, strona 22, zadanie 1 – uczniowie wybierają właściwe słowa uzupełniające zdania w tekście pt. ‘A plastic problem’ a następnie sprawdzają swoje odpowiedzi z nagraniem. 6) Ćwiczenie umiejętności wypowiedzi ustnej – podręcznik, strona 22, zadanie 2 – uczniowie dyskutują w parach odpowiadając na pytania zadane w ćwiczeniu. 7) Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem – podręcznik, strona 22, zadanie 3 – uczniowie porządkują podane informacje zgodnie z kolejnością usłyszaną na nagraniu. 8) Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem – podręcznik, strona 22, zadanie 4 – uczniowie zaznaczają przy podanych zdaniach TRUE lub FALSE zgodnie z usłyszanym nagraniem, następnie poprawiają zdania fałszywe. 9) Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem – podręcznik, strona 22, zadanie 5 – uczniowie wybierają z ramki zwroty usłyszane na nagraniu. 10) Ćwiczenie leksykalne – zeszyt ćwiczeń, strona 18, zadanie 1 – uczniowie podpisują ilustracje hasłami z ramki. 11) Podsumowanie lekcji – powtórzenie poznanego słownictwa – nauczyciel zadaje pytania o tłumaczenie poszczególnych słów i zwrotów. Nagrodzenie najaktywniejszych uczniów plusami. 12) Zadanie pracy domowej – zeszyt ćwiczeń, strona 18, zadania 2 i 3. 13) Pożegnanie z uczniami. Opracowanie: mgr Barbara Tarczewska Wyświetleń: 905
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |