|
|
Katalog Iwona Romanowska, 2015-01-07 Białystok Uroczystości, Scenariusze Uroczystość z okazji "Święta Pluszowego Misia".SCENARIUSZ IMPREZY WEWNĄTRZPRZEDSZKOLNEJ PT. „OPTYMISTYCZNE ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA” CELE: - poznanie historii powstania pluszowego misia; - rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą; - kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek; - integracja dzieci podczas wspólnych zabaw i działań 1. Powitanie – zabawa integracyjna pt. „Na prawo, na lewo się kołyszemy” (Pedagogika Zabawy) 2. Recytacja zbiorowa wiersza pt. "Miś". „MIŚ JEST MAŁY I PUCHATY MIS JEST FAJNY I KUDŁATY MIŚ JEST GRUBY JAK TA KULA MISIA ZAWSZE SIĘ PRZYTULA LECZ CZASAMI TEŻ TAK BYWA ŻE SIĘ O NIM ZAPOMINA A WIĘC WEZMĘ MISIA CZULE I DO SIEBIE GO PRZYTULĘ” (wszyscy zebrani przytulają swoje misie) 3. „Parada misiów” – prezentacja swoich misiów przez poszczególne grupy wiekowe ( przy piosence „Marsz misiów”) 4. Opowiedzenie historii pluszowego misia: „Historia pluszowego misia rozpoczęła się w roku 1902, ponad 100 lat temu w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Wtedy to pan Theodore Roosevelt, który pełnił funkcję prezydenta wybrał się ze swoimi przyjaciółmi na polowanie. Myśliwi w trakcie polowania ustrzelili niedźwiedzicę . Okazało się , że w gawrze pozostał jej mały synek – niedźwiadek, którego myśliwi także chcieli zabić. Sprzeciwił się temu pan prezydent i w ten sposób uratował życie małego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był pan Clifford Berryman, dziennikarz waszyngtońskiej gazety. Uwiecznił on tę historię na rysunku i razem z artykułem umieścił w swojej gazecie. Czytelnikiem gazety okazał się Morris Michton, właściciel sklepu z zabawkami. Po przeczytaniu historii o uratowanym małym niedźwiadku wpadł na pomysł wykonania kilku zabawek przedstawiających misia. Był ciekawy czy taka zabawka spodoba się dzieciom. Jak się okazało pluszowe misie pana Michtona stały się wielkim przebojem i świetnie się sprzedawały. Producent zwrócił się z prośbą do pana prezydenta o pozwolenie nadania pluszowym misiom jego imienia – Teddy. I pod takim imieniem znają go dzieci do dziś na całym świecie.” 5. „Misiowe zagadki” – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych o znanych misiach z bajek i dobranocek. 6. Zabawa ruchowo – naśladowcza pt. "Niedźwiadek" (piosenka śpiewana na melodię „Mam chusteczkę”) „Jedna łapka, druga łapka (dzieci podnoszą prawą, potem lewą rękę) ja jestem niedźwiadek. (pokazują na siebie) Trzecia łapka, czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę) a to jest mój zadek. (klepią się po pupie) Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką) Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu) Jedną łapką, drugą łapką ( podnoszą prawą, lewą rękę) Albo piję rurką.”( naśladują picie rurką). 7. „Taniec na plastrach miodu” – konkurs sprawnościowy przy muzyce. (Na podłodze rozłożone są plastykowe kółeczka. Kiedy gra muzyka dzieci podskakują po całej sali. Na przerwę w muzyce – zajmują wolne koło. Dziecko, które nie znajdzie wolnego koła odpada z zabawy.) 8. „Trzy misie”- zabawa muzyczno-ruchowa ( ze śpiewem). „To są małe misie trzy. Jeden misio ciągle śpi. Drugi misio miodek je. Trzeci schował się – a gdzie!” 9. „Małe co nieco dla brzuszka”- konkurs ( zjadanie z talerzyków bez użycia rąk czekoladowych chrupek ). 10. "Pluszowy miś" - zabawa taneczna ze swoimi misiami przy piosence. 11. „Karmimy misia” – konkurs sprawnościowy ( rzucanie woreczków z grochem do „brzuszka” misia. Uwaga – miś jest wykonany z dużego kartonu!). 13. Słuchanie utworu literackiego pt "Przygody misia Uszatka" Cz. Janczarskiego - czytanego przez Misia Uszatka ( przebrana nauczycielka ). 14. „Miś ma w oczach szklane kulki” – usypianie swoich misiów przy dźwiękach kołysanki. Wyświetleń: 523
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |