![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Adamek, 2014-12-31 Wodzisław Śląski Język angielski, Konspekty Talking about health - konspekt lekcji otwartej z języka angielskiego.KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Informacje o klasie: Klasa: Ia/Ib- grupa rozszerzona Liczba uczniów:12 Podstawa programowa: Poziom III.1 Temat: Talking about health- porozmawiajmy o zdrowiu. Stosowany podręcznik: Next Move Treści nauczania wg PP: 1) środki językowe z zakresu zdrowie (11) 2) rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu 3) rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi pisemnych 4) tworzenie wypowiedzi ustnych 6) reagowanie w typowych sytuacjach 8) przetwarzanie tekstu Cel główny: • wzbogacenie zasobu słownictwa związanego ze zdrowiem (e.g. a cough, a rash, toothache etc.) i umiejętności wykorzystania go w sytuacjach typowych Szczegółowe cele operacyjne: 1. Wiadomości – uczeń potrafi: • wymienić choroby i kontuzje • stosować poznane środki leksykalne w wypowiedziach • poprawnie wymawiać dźwięk ‘gh’ • odpowiadać na pytania do tekstu 2. Umiejętności – uczeń potrafi: • reagować na polecenia • znajdować w tekście określone informacje • opisywać zdjęcia i wskazywać różnicę między nimi • tworzyć dialog z partnerem w typowych sytuacjach życia codziennego związanych ze zdrowiem: wyrażać troskę, pytać o/opisywać objawy, sugerować rozwiązania, udzielać rady • przekazywać w języku obcym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych 3. Postawy – uczeń potrafi: • pracować indywidualnie • pracować w parach Cele wychowawcze: • zasady udzielania pierwszej pomocy w przypadku kontuzji Metody pracy: • swobodne wypowiedzi uczniów • słowna-rozmowa • praca z tekstem • praktyczna-wykonywanie ćwiczeń • praca w parach Techniki pracy: • dopasowywanie wyrażeń do obrazków • kwalifikowanie dźwięków • rozwiązywanie krzyżówki • dopasowywanie wyrażeń do zdań • dobieranie zdań do wyrażeń • opisywanie fotografii • znajdowanie różnic między fotografiami • odpowiadanie na pytania na podstawie dialogu • tworzenie własnych mini-dialogów • uzupełnianie zdań. Pomoce dydaktyczne: • zdjęcia • ćwiczenia leksykalne • krótki filmik • nagrania audio • karty pracy • sprzęt multimedialny PRZEBIEG LEKCJI: 1.Część wstępna 5 minut: • podanie tematu lekcji i przedstawienie celów lekcji • rozgrzewka językowa – przypomnienie nazw części ciała. 2. Rozwinięcie 20 minut: • wprowadzenie słownictwa- uczniowie dopasowują wyrażenia związane z problemami zdrowotnymi do obrazków, następnie powtarzają za modelem (chóralnie i indywidualnie) ćwicząc poprawną wymowę • ćwiczenia leksykalne- uczniowie ćwiczą nowo poznane słownictwo poprzez rozwiązywanie następujących zadań: krzyżówka, dopasowywanie wyrażeń do zdań, dobieranie zdań do wyrażeń • wymowa dźwięku ‘gh’- uczniowie poznają dwa sposoby wymawiania dźwięku ‘gh’ (/f/, /silent/), następnie kwalifikują odpowiednio podane wyrazy • opis fotografii- uczniowie wskazują różnice pomiędzy zdjęciami przedstawiającymi pacjentów oczekujących na wizytę u lekarza. • słuchanie/czytanie- uczniowie słuchają i czytają dialog odbywający się w poczekalni gabinetu lekarskiego i odpowiadają na pytania do dialogu. (* element kulturowy- The O2 Arena- nauczyciel pokazuje zdjęcia przedstawiające słynny londyński obiekt znany również pod nazwą Millenium Dome, w którym odbywają się różnego rodzaju wydarzenia o charakterze sportowym i kulturalnym) 3.Utrwalenie materiału i podsumowanie lekcji 20 minut: • funkcje językowe – uczniowie wyszukują w dialogu wyrażenia służące pytaniu o zdrowie i reagowaniu na nie, następnie słuchają i czytają dwa mini dialogi, w których pojawiają się ponownie te wyrażenia. • komunikacja- uczniowie pracując w parach tworzą własne mini dialogi z wykorzystaniem poznanego słownictwa i wyrażeń. • język w sytuacjach życiowych- uczniowie oglądają krótki filmik prezentujący epizod z życia brytyjskich nastolatków, w którym jeden z bohaterów doznaje kontuzji kolana. Film poza celami językowymi służy podniesieniu poziomu wiedzy uczniów z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Uczniowie zakreślają prawidłowe odpowiedzi do zadania sprawdzającego rozumienie fabuły a następnie uzupełniają popularny mnemonik (R.I.C.E Rest Ice Compression Elevation) dotyczący pierwszej pomocy. • podsumowanie lekcji, ocena pracy uczniów na lekcji, zadanie pracy domowej- ćwiczenia utrwalające poznane na lekcji słowa i wyrażenia oraz ich funkcje językowe. Wyświetleń: 616
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |