|
|
Katalog Magdalena Adamek, 2014-12-31 Wodzisław Śląski Język angielski, Konspekty Home sweet home - konspekt lekcji otwartej dla rodziców.KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1. Informacje o klasie: Klasa: Ia/Ib- grupa rozszerzona Liczba uczniów:12 Data: 9.04.2014 r. Podstawa programowa: Poziom III.1 Temat: Home sweet home (Nie ma jak w domu). 2. Cele lekcji językowe: • doskonalenie rozumienia ze słuchu • doskonalenie rozumienia tekstów pisanych • doskonalenie umiejętności mówienia • poznanie/utrwalenie słownictwa związanego z tematem lekcji (rodzaje domów, pomieszczenia w domu, wyposażenie domu) • utrwalenie struktur gramatycznych (Present Simple, Present Continuous, Past Simple, there is/there are) 3. Cele lekcji związane z realizacją innowacji pedagogicznej „ Z Wielką Brytanią za pan brat”: • utrwalenie wiadomości związanych z Londynem • poznanie typowego krajobrazu wielkich miast oraz terenów wiejskich Wielkiej Brytanii • poznanie niekonwencjonalnego sposobu życia jednego z Brytyjczyków (mieszkanie na łodzi na Tamizie) • poznanie najmniejszego domu w Wielkiej Brytanii mieszczącego się w miejscowości Conwy w Walii • poznanie typowego domu rodzinnego brytyjskich nastolatków 4. Cele wychowawcze: • rozwijanie zainteresowania językiem jako narzędziem do poznania nowych wiadomości 5. Metody pracy: • swobodne wypowiedzi uczniów • słowna-rozmowa • praca z tekstem • praktyczna-wykonywanie ćwiczeń • praca w parach • praca w grupach 6. Pomoce dydaktyczne: • Zdjęcia • Filmy DVD • Nagrania audio • Karty pracy • Sprzęt multimedialny PRZEBIEG LEKCJI: 1. Część wstępna: • podanie tematu lekcji • rozgrzewka językowa - każdy z uczniów opisuje swoją fotografię rodzinną. 2. Część główna- doskonalenie umiejętności językowych, oraz wiedzy z zakresu leksyki i gramatyki i reagowania językowego. 1. London quiz- uczniowie pracują w grupach, odpowiadają na pytania dotyczące Londynu 2. Słuchanie - uczniowie oglądają film dokumentalny na temat domów w Wielkiej Brytanii i wykonują ćwiczenia sprawdzające rozumienie treści filmu. 3. Czytanie – uczniowie czytają tekst dotyczący najmniejszego domu w Wielkiej Brytanii i wykonują zadanie typu prawda/fałsz. 4. Słuchanie – uczniowie oglądają film prezentujący typową sytuację z życia brytyjskich nastolatków odbywającą się w domu jednego z bohaterów i wykonują ćwiczenia sprawdzające rozumienie treści filmu. 5. Komunikacja – uczniowie pracują w parach zadają sobie nawzajem pytania dotyczące ich domu i pokoju; następnie relacjonują odpowiedzi kolegów. 6. Czytanie/pisanie – uczniowie czytają opis pokoju zaprezentowany na zdjęciu i uzupełniają go brakującymi wyrażeniami, tak aby opis był zgodny z fotografią. 7. Słuchanie/pisanie – uczniowie słuchają opisu zdjęcia z poprzedniego ćwiczenia, w którym znajdują się pewne różnice, notują i przedstawiają je. 3. Podsumowanie lekcji, ocena pracy uczniów na lekcji, zadanie pracy domowej (uzupełnienie tabelki informacjami dotyczącymi Pałacu Buckingham). Wyświetleń: 546
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |