Katalog Agnieszka Baśko, 2014-11-14 Pabianice Anna Dyniak Zajęcia przedszkolne, Scenariusze "Jesienne spotkanie w lesie" - zajęcia integracyjne z rodzicami dzieci 4 - 5 letnich.Scenariusz zajęć integracyjnych z rodzicami pt. „Jesienne spotkanie w lesie”, zorganizowanych w Przedszkolu Miejskim Nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi w Pabianicach, w grupie dzieci 4 – 5 letnich przez nauczycielki Agnieszkę Baśko i Annę Dyniak w dniu 29. 10. 2014 r. Cele: - Rozwijanie aktywności, inwencji twórczej i umiejętności współdziałania dzieci podczas wspólnych zabaw z rodzicami. - Przełamywanie nieśmiałości i tremy podczas prezentacji przez dzieci poznanych dotychczas piosenek i zabaw. - Kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 3 i 5 oraz klasyfikowania według podanej cechy. Oczekiwane efekty: Dziecko: Śpiewa poznane w przedszkolu piosenki. Poprawnie reaguje na polecenia nauczyciela. Wspólnie z rodzicem bawi się z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Wie, które zwierzęta żyją w lesie i potrafi je wyróżnić spośród wielu innych. Przelicza elementy w zakresie 3 i 5 (koty na liściach) i dobiera do nich taką samą ilość podanych przedmiotów (grzyby). Doskonali umiejętność naśladowania podanych instrukcją słowną ruchów. Metody: aktywizujące, czynne – zadań stawianych do wykonania, słowne. Formy: zróżnicowana, z całą grupą. Środki dydaktyczne: płyty z piosenkami i muzyką, ilustracje przedstawiające różne zwierzęta, hula hop z zaznaczonymi drzewami, chusta animacyjna, kolorowe liście, koszyczki z liśćmi i grzybki, kleje. Proponowany przebieg: 1. Powitanie zaproszonych gości i zaproszenie do wspólnej zabawy z piosenką pt. „Wszyscy są..”. 2. Prezentacja piosenek, których dzieci nauczyły się do tej pory w przedszkolu, t.j. „Jestem sobie przedszkolaczek”, „Kotek Puszek”, „Dary jesieni”, „Kolorowe listki”. 3. „Zwierzęta w lesie” – zabawa dydaktyczna. Wysłuchanie zagadki i jej odgadywanie, wybieranie obrazków przedstawiających różne zwierzęta, rozpoznawanie i nazywanie ich, klasyfikowanie według środowiska, w którym żyją, ze szczególnym zwróceniem uwagi na leśne, układanie zwierząt leśnych w kole – hula hop, a pozostałych poza kołem. Zagadka o lesie - autor Ewa Stadtmuller. Ten dom jest zielony, ma z gałęzi ściany, Pod nogami z mchu utkane mięciutkie dywany. A kto w tym domu mieszka zaraz się przekonamy. 4. „Bawiły się liście” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną przy dźwiękach muzyki klasycznej z repertuaru A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Jesień”. „Biegające kolory” – każdy uczestnik stoi przy wybranym kolorze, na sygnał np. czerwony, osoby trzymające kolor czerwony obiegają chustę wracając na swoje miejsce. „Radości i smutki” – uczestnicy podnoszą i opuszczają chustę, trzymając ją za uchwyty. Prowadzący mówi, kto ma zmienić miejsce, np. przebiegają ci, którzy mają niebieskie oczy, którzy mają spódniczki, itp. Gdy chusta jest maksymalnie w górze, osoby te przebiegają pod nią. „Wiatr jesienny” – ilustrowanie ruchami chusty ze zmienną intensywnością różnych rodzajów wiatru (podmuch, mały wietrzyk, duży wiatr, huragan). „Spadające liście” – prowadzący układa liście na chuście. Uczestnicy trzymają napiętą chustę. Na hasło „wiatr” potrząsają chustą, tak, aby spadły wszystkie rozłożone na niej liście. 5. „Grzybobranie” – zabawa matematyczna. Nauczycielka rozdaje dzieciom koszyczki z liśćmi, na których naklejone są koty o ilości (od 1 do 5) zróżnicowanej pod względem stopnia trudności i dostosowanej do wieku i możliwości dzieci. Zadaniem dzieci przy pomocy rodziców jest dobranie tylu przygotowanych grzybków, ile jest kotków na listku i wklejenie ich do koszyczka. 6. „Krasnoludek” – zabawa integracyjna przy muzyce. Dzieci tworzą koło mniejsze wewnątrz, rodzice większe na zewnątrz i podczas zwrotki poruszają się po nim, na refrenie zatrzymują się i wykonują podane polecenia, a następnie maszerują w ustalonej pozycji. 7. Podziękowanie dzieciom i rodzicom za udział w zajęciach i wspólną zabawę. Wyświetleń: 593
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |