Katalog

Kinga Brzostek, 2014-11-14
Ostrów Mazowiecka

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji z języka angielskiego-Countries and nationalities

- n +

KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO




I. INFORMACJE OGÓLNE:

Klasa: IV szkoły podstawowej w Orle
Czas: 45 minut
Temat lekcji: Państwa i narodowości - Countries and nationalities.
Cele lekcji:
Ogólne:
 rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem,
 wprowadzenie nowego słownictwa,
 utrwalenie słownictwa z poprzedniej lekcji,
 rozwijanie umiejętności reagowania ustnego.
Operacyjne:
 uczeń stosuje nowe słownictwo w ćwiczeniach,
 uczeń potrafi stwierdzić, czy tekst zawiera określone informacje i wskazać je,
 uczeń określa narodowość i miejsce pochodzenia.
Materiał leksykalno - gramatyczny:
państwa i narodowości: Poland-Polish, Germany-German, Italy-Italian, France-French, Russia-Russian, Spain-Spanish, England-English, Ireland-Irish, Portugal-Portuguese, Greece-Greek, Ukraine-Ukrainian, Hungary-Hungarian, Austria-Austrian, Where are you from?, I’m from….
Metody pracy: gra dydaktyczna, pogadanka, inscenizacja, ćwiczenia, głośne powtarzanie za nauczycielem.
Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach.
Pomoce dydaktyczne:
 podręcznik Team Up 1,
 zeszyt ćwiczeń Team Up 1,
 piłka
 odtwarzacz CD


II. PRZEBIEG LEKCJI:

Czynności wstępne:
 powitanie: Good morning!
 sprawdzenie listy obecności
 podanie tematu i celów lekcji

Rozgrzewka językowa (WARM-UP):
Nauczyciel w celu utrwalenia słownictwa, które uczniowie poznali na poprzednich lekcjach, rzuca do każdego z nich piłkę. Zadaniem uczniów jest przetłumaczyć na język angielski wyraz lub wyrażenie podane przez nauczyciela oraz odrzucić piłkę. Następnie nauczyciel prosi uczniów o prezentację mini dialogów z poprzedniej lekcji.
Prezentacja nowego materiału (PRESENTATION):
1. Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręcznika na stronie 14, wskazując na mapę Europy i Azji przedstawia nowe słownictwo – nazwy państw. Uczniowie powtarzają za nauczycielem nowe słownictwo.
2. Nauczyciel prosi uczniów o wskazywanie położenia zaprezentowanych państw na mapie. W celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają odpowiedzi.
3. Nauczyciel prosi uczniów o objaśnienie w ich języku ojczystym pojęcia „narodowość”, następnie prezentuje narodowości państw, o których mowa była powyżej.
4. Nauczyciel informuje uczniów, iż w języku angielskim, tak jak w języku polskim, nazwy państw i narodowości piszemy wielka literą.
Praca nad nowym materiałem (PRACTICE):
1. Nauczyciel objaśnia uczniom, iż kolejnym ich zadaniem będzie wykonanie ćwiczenia 2
w podręczniku (str.14). Uczniowie mają napisać skąd pochodzą ludzie wymienionych w ćwiczeniu narodowości. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania ćwiczenia pytając wskazanych uczniów o prawidłowe odpowiedzi.
2. Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie 3 z podręcznika, wpisując nazwy poznanych narodowości w odpowiednią kolumnę tabelki w zależności od występującego w nich przyrostka (- ian, - an, -ese, - ish). Uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają odpowiedzi.
3. Nauczyciel zapowiada, iż za chwilę uczniowie w parach, będą ćwiczyli mini dialogi. Nauczyciel prezentuje dialog (ćw. 4 w podręczniku) i prosi uczniów o wykorzystanie w dialogach nazw państw i narodowości poznanych na lekcji.

Zakończenie lekcji:
1. Nauczyciel podsumowuje lekcję, nagradza aktywnych uczniów plusami oraz zadaje
i objaśnia pracę domową. Zadaniem uczniów jest wykonać:
- ćwiczenie 4,5 z zeszytu ćwiczeń (str. 12) – odszukać nazwy państw w wężu literowym oraz uzupełnić litery w nazwach narodowości,
- chętni uczniowie piszą 5 mini dialogów prezentowanych na lekcji,
- ponadto uczniowie w domu przepisują nazwy państw i narodowości
do zeszytu przedmiotowego zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.
2. Nauczyciel żegna się z uczniami: Goodbye!.



Wyświetleń: 783


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.