Katalog Kinga Brzostek, 2014-11-14 Ostrów Mazowiecka Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji z języka angielskiego-Countries and nationalitiesKONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO I. INFORMACJE OGÓLNE: Klasa: IV szkoły podstawowej w Orle Czas: 45 minut Temat lekcji: Państwa i narodowości - Countries and nationalities. Cele lekcji: Ogólne: rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem, wprowadzenie nowego słownictwa, utrwalenie słownictwa z poprzedniej lekcji, rozwijanie umiejętności reagowania ustnego. Operacyjne: uczeń stosuje nowe słownictwo w ćwiczeniach, uczeń potrafi stwierdzić, czy tekst zawiera określone informacje i wskazać je, uczeń określa narodowość i miejsce pochodzenia. Materiał leksykalno - gramatyczny: państwa i narodowości: Poland-Polish, Germany-German, Italy-Italian, France-French, Russia-Russian, Spain-Spanish, England-English, Ireland-Irish, Portugal-Portuguese, Greece-Greek, Ukraine-Ukrainian, Hungary-Hungarian, Austria-Austrian, Where are you from?, I’m from…. Metody pracy: gra dydaktyczna, pogadanka, inscenizacja, ćwiczenia, głośne powtarzanie za nauczycielem. Formy pracy: praca indywidualna, praca w parach. Pomoce dydaktyczne: podręcznik Team Up 1, zeszyt ćwiczeń Team Up 1, piłka odtwarzacz CD II. PRZEBIEG LEKCJI: Czynności wstępne: powitanie: Good morning! sprawdzenie listy obecności podanie tematu i celów lekcji Rozgrzewka językowa (WARM-UP): Nauczyciel w celu utrwalenia słownictwa, które uczniowie poznali na poprzednich lekcjach, rzuca do każdego z nich piłkę. Zadaniem uczniów jest przetłumaczyć na język angielski wyraz lub wyrażenie podane przez nauczyciela oraz odrzucić piłkę. Następnie nauczyciel prosi uczniów o prezentację mini dialogów z poprzedniej lekcji. Prezentacja nowego materiału (PRESENTATION): 1. Nauczyciel prosi uczniów o otworzenie podręcznika na stronie 14, wskazując na mapę Europy i Azji przedstawia nowe słownictwo – nazwy państw. Uczniowie powtarzają za nauczycielem nowe słownictwo. 2. Nauczyciel prosi uczniów o wskazywanie położenia zaprezentowanych państw na mapie. W celu sprawdzenia poprawności wykonania zadania uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają odpowiedzi. 3. Nauczyciel prosi uczniów o objaśnienie w ich języku ojczystym pojęcia „narodowość”, następnie prezentuje narodowości państw, o których mowa była powyżej. 4. Nauczyciel informuje uczniów, iż w języku angielskim, tak jak w języku polskim, nazwy państw i narodowości piszemy wielka literą. Praca nad nowym materiałem (PRACTICE): 1. Nauczyciel objaśnia uczniom, iż kolejnym ich zadaniem będzie wykonanie ćwiczenia 2 w podręczniku (str.14). Uczniowie mają napisać skąd pochodzą ludzie wymienionych w ćwiczeniu narodowości. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania ćwiczenia pytając wskazanych uczniów o prawidłowe odpowiedzi. 2. Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie 3 z podręcznika, wpisując nazwy poznanych narodowości w odpowiednią kolumnę tabelki w zależności od występującego w nich przyrostka (- ian, - an, -ese, - ish). Uczniowie słuchają nagrania i sprawdzają odpowiedzi. 3. Nauczyciel zapowiada, iż za chwilę uczniowie w parach, będą ćwiczyli mini dialogi. Nauczyciel prezentuje dialog (ćw. 4 w podręczniku) i prosi uczniów o wykorzystanie w dialogach nazw państw i narodowości poznanych na lekcji. Zakończenie lekcji: 1. Nauczyciel podsumowuje lekcję, nagradza aktywnych uczniów plusami oraz zadaje i objaśnia pracę domową. Zadaniem uczniów jest wykonać: - ćwiczenie 4,5 z zeszytu ćwiczeń (str. 12) – odszukać nazwy państw w wężu literowym oraz uzupełnić litery w nazwach narodowości, - chętni uczniowie piszą 5 mini dialogów prezentowanych na lekcji, - ponadto uczniowie w domu przepisują nazwy państw i narodowości do zeszytu przedmiotowego zgodnie ze wskazówkami nauczyciela. 2. Nauczyciel żegna się z uczniami: Goodbye!. Wyświetleń: 783
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |