Katalog Anna Wachocz-Lądwik, 2014-11-14 Cigacice Język niemiecki, Konspekty konspekt do lekcji: Gry i zabawy językoweTemat: Gry i zabawy językowe na lekcji języka niemieckiego Grupa docelowa: dwie grupy mniejszości niemieckiej klas pierwszych (1A i 1D) połączone w jedną. Grupa niespójna, z dużą rozbieżnością umiejętności językowych. Gry i zabawy językowe: 1. „Moja torebka” Uczniowie siedzą w kole na krzesełkach i po kolei wyciągają z torebki nauczyciela/nauczycielki osobiste przedmioty (klucze, prawo jazdy, portmonetkę, zdjęcia itp...). Na podstawie tych przedmiotów opisują ich właścicielkę. Dla ułatwienia można pod każdym krzesełkiem położyć słownik i dać uczniom 5 minut czasu na zastanowienie się. 2. ustawianie się w rzędzie/kole Uczniowie ustawiają się w rzędzie lub kole według alfabetycznej kolejności - imiona bądź miesiąc urodzin itp. 3. „Szukanie par” Uczniowie dostają rozczłonkowane dialogi i muszą znaleźć swoją parę. Dialogi można utworzyć z życia codziennego labo z książki. 4. „ Co jest w woreczku?” Jeden uczeń otrzymuje torebkę z przedmiotem i na podstawie dotyku i własnych domysłów musi go opisać. Reszta zgaduje, co to za przedmiot. 5. „Wymazywanie” Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach, pierwsza osoba z każdego rzędu dostaje gąbkę do mazania tablicy. W klasie poukrywane są różne przedmioty (np. przybory szkolne). Są one też wypisane na tablicy w dwóch rzędach. Nauczyciel mówi: Znajdźcie długopis i pierwsze osoby wyruszają na poszukiwanie. Kto znajdzie dany przedmiot biegnie do tablicy i wymazuje go z listy. Która grupa wymaże pierwsza swoja listę wygrywa. 6. Erdbeben/Haus/Mieter Trzy osoby tworzą jedną grupę – dwie ustawiają się jako dom, trzecia jest lokatorem. Jedna osoba jest niezwiązana z żadną grupą. Żeby włączyć się do gry musi zawołać: Haus – wtedy połówki domu ruszają się tworząc nowe domy, lokatorzy zostają na miejscach Mieter – lokatorzy szukają nowego domu, domy nie ruszają się Erdbeben – wszyscy porzucają swoje miejsce i formują się na nowo 7. Feedback z palców Uczniwie rysują na kartce A4 rekę i opisują kolejno: Kciuk: nad tym chciałabym/chciałbym dalej popracować... Wskazujący: tego się nauczyłam/łem i chcę zapamiętać... Środkowy: podobało mi się... Serdeczny: atmosfera była... Mały palec: za mało było... Oczywiście w grupach bardziej zaawansowanych Feedback można zrobić w docelowym języku. Viel Spaß przy wypróbowywaniu. Na stanie mam jeszcze wiele innych gier, o których mogę opowiedzieć zainteresowanymJ Wyświetleń: 690
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |