Katalog

Joanna Mierzejewska, 2014-11-14
Kozienice

Język polski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego.

- n +


Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej dzięki wdrożeniu działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenie jakości pracy szkoły. (§ 8 ust. 2 pkt 1)

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego (ustawy, rozporządzenia, Karta Nauczyciela)
2. Wnikliwa analiza dokumentacji szkoły.
Statut Szkoły,
Program Wychowawczy,
Program Profilaktyki,
Program Rozwoju Szkoły,
Regulaminy wewnętrzne szkoły.
3. Współpraca z Samorządem Szkolnym przy organizacji uroczystości szkolnych.
-Organizacja uroczystości szkolnych we współpracy z Samorządem Szkolnym.
4. Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego.
-Wewnętrzne formy doskonalenia zawodowego.
-Zewnętrzne formy doskonalenia zawodowego.
5. Praca w komisjach egzaminacyjnych.
-Praca w komisji egzaminacyjnej egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno-przyrodniczej.
Praca jako egzaminator podczas sprawdzania testów gimnazjalnych w Radomiu.
6. Studiowanie literatury fachowej o tematyce polonistycznej.
-Zapoznanie się z literaturą fachową o tematyce polonistycznej i wykorzystanie jej w pracy nauczyciela. Cały okres stażu.
Wykaz literatury.
7. Śledzenie literatury poświęconej problematyce młodego człowieka.
-Zapoznanie się z literaturą i wykorzystanie jej w pracy wychowawcy. Cały okres stażu. Wykaz literatury.
8. Zapoznanie się z rozporządzeniami i komunikatami MEN i Kuratorium Oświaty.
-Analiza rozporządzeń i komunikatów wydawanych przez MEN i Kuratorium Oświaty.
9. Organizacja wycieczek.
-Wycieczki przedmiotowe (muzea, kino, teatr) w celu wzbogacenia poznanej wiedzy oraz starannego przygotowania do egzaminów zewnętrznych OKE.
-Wycieczki krajoznawcze w celu zapoznania z dziedzictwem kulturowym regionu oraz w celu integrowania grupy.
10. Opracowanie programu zajęć koła języka polskiego. -Opracowanie i wprowadzenie do realizacji programu zajęć koła języka polskiego.
11. Promocja szkoły w środowisku.
- Udział w akcjach charytatywnych promujących szkołę: „Góra Grosza”,
12. Praca z uczniem zdolnym.
-Wzbudzanie szerszych zainteresowań uczniów. Cały okres stażu. Opis działania.
13. Praca z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
- Opracowanie planów pracy z uczniem mającym trudności w nauce na zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze.

14. Stosowanie nowoczesnych metod nauczania pozwalających na kształcenie umiejętności kluczowych zawartych w podstawie programowej.
- Stosowanie metod aktywnych na lekcjach.

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (§ 8 ust. 2 pkt 2)

1. Przygotowanie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego. - Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej.
2. Przygotowanie pomocy dydaktycznych i narzędzi badawczych. -Korzystanie z encyklopedii multimedialnej,
-Przygotowanie sprawdzianów.
3. Śledzenie aktualności na portalach internetowych. -Zapoznanie się z aktualnościami zamieszczonymi na różnych portalach internetowych.
4. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.
-Przygotowanie zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych, programów Power Point.


Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych a w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust. 2 pkt 3)
1. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
-Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
2. Konsultacje z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych.
-Wymiana poglądów, spostrzeżeń, dzielenie się doświadczeniem z nauczycielami uczącymi przedmiotów humanistycznych.
3. Udostępnianie opracowanych materiałów.
-Dzielenie się przygotowanymi materiałami, sprawdzianami itp.

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. (§ 8 ust. 2 pkt 4a)
1. Współpraca z rodzicami uczniów.
2. Opracowanie programu pracy z uczniem z opinią/orzeczeniem poradni pedagogiczno-psychologicznej.
3. Opracowanie programu wychowawczo-profilaktycznego
4. Opracowanie programu zajęć powtórzeniowych dla kl.III.

Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegajacych się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej (8 ust. 2pkt. 4 b).

1. Uzyskanie wpisu do ewidencji egzaminatorów Okręgowej Komisji egzaminacyjnej w Warszawie z zakresu przedmiotów humianistycznych w gimnazjum.


Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§ 8 ust. 2 pkt 4c)

1. Organizacja Konkursu Recytatorskiego
2. Organizacja konkursu czytelniczego.
3. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów.
4. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.
5. Współpraca w zorganizowaniu uroczystości szkolnych.
6. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust. 2 pkt 4e)
1. Współpraca z poradnią pedagogiczno-psychologiczną.
2. Współpraca z Gminną Biblioteką w ........
3. Współpraca ze Służbą Zdrowia.


Wyświetleń: 463


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.