Katalog

Monika Miodek, 2014-10-08
kobylnica

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego

- n +

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
IM. GUSTAWA MORCINKA W SŁUPSKU




PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO






Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Monika Miodek



Wymagania kwalifikacyjne Zadania Formy realizacji Termin Wynik potwierdzający zaplanowany efekt
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Wstępna ocena własnej wiedzy i umiejętności w celu uświadomienia sobie swoich możliwości i braków. Określenie własnych zasobów i wykorzystanie ich w codziennej pracy opiekuńczo - wychowawczej. Okres stażu Własne notatki
Poznanie procedury awansu zawodowego poprzez:
• analizę przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego Wrzesień 2013 Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu.
Zatwierdzony przez dyrektora szkoły plan rozwoju zawodowego.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Wrzesień 2013 Zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem.
Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu.
Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu rozwoju zawodowego Okres stażu Zgromadzona dokumentacja
Doskonalenie umiejętności właściwego przygotowania oraz prowadzenia zajęć Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Od września 2013r. (raz w semestrze) Scenariusze zajęć,
rozmowy pohospitacyjne
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. Od września 2013r. (raz w semestrze) Notatki, rozmowy – wnioski z obserwacji
Podjęcie instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego Udział w spotkaniach metodycznych, nawiązanie współpracy z doradcami metodycznymi. Okres stażu Rozmowy, notatki własne
Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje metodyczne itp.) Okres stażu Zaświadczenia
Aktywne uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli Udział w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej Okres stażu Notatki własne, materiały wewnątrzszkolne
Udział w pracach zespołu samokształceniowego w celu głębszego poznania specyfiki pracy nauczyciela.

Opracowanie prezentacji multimedialnych i przedstawienie wybranych zagadnień na spotkaniach zespołu. Okres stażu według planu pracy zespołu Pliki multimedialne, protokoły spotkań zespołu
Udział i pomoc w lekcjach koleżeńskich Okres stażu Wspólne rozmowy na temat scenariuszy zajęć
Samodzielne doskonalenie zawodowe Studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej (literatura zwarta, czasopiśmiennictwo). Okres stażu Notatki własne
Tworzenie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych pomocy dydaktycznych oraz dekoracji tematycznych według kalendarza imprez świetlicy szkolnej. Okres stażu Pomoce dydaktyczne i dekoracje sali wykorzystywane podczas zajęć i uroczystości
Wymiana doświadczeń z innymi wychowawcami zespołów opiekuńczo - wychowawczych. Okres stażu Konsultacje
Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych uczniów oraz podejmowanie działań mających na celu ich zaspokojenie Opracowanie narzędzi umożliwiających diagnozę wybranych obszarów funkcjonowania uczniów w szkole Rok szkolny 2014/2015 Ankieta, wywiad, analiza wybranych narzędzi
Rozbudzanie zainteresowań i zamiłowań wychowanków Stwarzanie sytuacji sprzyjających ujawnianiu indywidualnych predyspozycji dzieci Okres stażu Obserwacja, konkursy, zajęcia tematyczne
Pomoc w nauce Stwarzanie odpowiednich warunków do nauki, wdrażanie do samodzielnej pracy Okres stażu Obserwacja, rozmowy z uczniami
Skoordynowanie własnych działań edukacyjnych i wychowawczych z innymi zaangażowanymi w to osobami Systematyczny kontakt z pedagogiem szkolnym, logopedą, psychologiem, nauczycielami Według potrzeb Kontakt ze specjalistami
Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów
Obserwacja zachowań uczniów podczas zajęć Okres stażu Obserwacje własne, wnioski, spostrzeżenia
Rozmowy z rodzicami na temat sytuacji rodzinnej i zdrowotnej dzieci oraz niepokojących zachowań Według potrzeb Rozmowy z rodzicami lub opiekunami
Przygotowywanie uczniów do uczestnictwa w konkursach Zainteresowanie uczniów tematem, zachęcanie i przygotowywanie do udziału w konkursach szkolnych i międzyszkolnych.
Opracowanie regulaminu i przeprowadzenie konkursu plastycznego dla dzieci przebywających w świetlicy pt."Pachnący krajobraz". Według harmonogramu konkursów



Rok szkolny 2014/2015 Dyplomy, podziękowania, karty zgłoszeniowe, regulaminy konkursów
Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów Realizacja autorskiego programu na zajęciach kół zainteresowań w ramach artykułu 42 KN Okres stażu Program nauczania, opracowanie tematów, celów i realizowanych treści
Opracowanie programu innowacji pedagogicznej i realizacja jej założeń Rok szkolny 2015/2016 Program innowacji pedagogicznej
Rozwijanie u wychowanków wrażliwości na potrzeby innych osób Udział w akcjach pomocowych i charytatywnych



Okres stażu Podziękowania, wnioski z udziału w akcji
Promowanie szkoły w środowisku lokalnym Organizowanie wspólnych imprez i uroczystości na terenie świetlicy szkolnej (chrzest pierwszoklasistów, kiermasz kartek bożonarodzeniowych, Mikołajki, Wigilia, zabawa karnawałowa, Walentynki, Dzień Kobiet, kiermasz kartek wielkanocnych, Dzień Dziecka) Okres stażu Rozmowy, scenariusze uroczystości, pomoce, materiały, uwagi
Współpraca z Samorządem Uczniowskim poprzez udział w przedsięwzięciach promujących szkołę. Pomoc przy organizacji konkursów i imprez szkolnych: wróżby andrzejkowe dla klas I - III, konkurs plastyczny "Mróz maluje na szybach", kolędowanie - szkolny przegląd kolęd i pastorałek.
Imprezy miejskie: zabawa z ruchem drogowym
Imprezy wojewódzkie: konkurs origami Według kalendarza imprez Rozmowy, scenariusze uroczystości, pomoce, wnioski z odbytych przedsięwzięć
Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej Samodzielne podnoszenie swoich umiejętności wykorzystania technologii informatycznych w pracy.
Opracowanie prezentacji multimedialnych.
Opracowanie dokumentacji szkolnej.
Dokumentowanie przebiegu stażu.
Opracowanie niezbędnych dokumentów w pracy nauczyciela. Na bieżąco Pliki ppt, docx, exel
Pobieranie materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas zajęć Według potrzeb Trwałe pomoce dydaktyczne
Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami Na bieżąco Karty pracy uczniów
Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie Styczeń/luty 2014 Potwierdzenie
Wykorzystanie technologii komputerowej przez uczniów Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, gier i zabaw dydaktycznych Według potrzeb Programy i gry edukacyjne


Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań
Pogłębianie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu Okres stażu Notatki własne
Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki zdobyta na warsztatach metodycznych Okres stażu Potwierdzenie udziału w warsztatach
Wymiana doświadczeń z pedagogiem szkolnym Według potrzeb Kontakt z pedagogiem
Współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą i opiekuńczą w szkole Współpraca z przedszkolami, innymi szkołami oraz uczelnią wyższą Okres stażu Konsultacje, rozmowy, notatki własne
Uczestnictwo w pracach organów szkoły Aktywny udział w pracach komisji konkursowych i komisji nadzorujących przebieg sprawdzianu klas VI Według potrzeb Protokoły konkursów i komisji nadzorujących
Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania
szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Pogłębianie oraz aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego Analiza Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Szkolnego Programu Wychowawczego, Przedmiotowego Systemu Oceniania, kompetencji Rady Pedagogicznej. Wrzesień, październik 2013 Dokumenty szkolne
Zapoznanie z
obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i aktami prawnymi takimi jak: Analiza Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Rozporządzenia MENiS dot. podstawy programowej, Rozporządzenia MENiS dot. programów nauczania, Rozporządzenia MENiS dot. oceniania i promowania uczniów, Konwencji o Prawach Dziecka, rozporządzenia w sprawie BHP Okres stażu Spis aktów prawnych
Uwzględnianie we własnej pracy zasad prawa oświatowego Udział w opracowywaniu i ewaluacji dokumentacji szkolnej uwzględniającej zmiany w przepisach prawa Według potrzeb Dokumenty szkolne

Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji.


Zatwierdzam do realizacji
………………………………………………….
(podpis nauczyciela)
………………………………………………………


Wyświetleń: 646


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.