Katalog

EMILIA KOMOROWSKA, 2014-10-08
Wrocław

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego

Imię i nazwisko: mgr Emilia Komorowska
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Marta Borawska
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014r.
Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2017r.










Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji
§ 7 ust.1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych,
wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i
środowiska lokalnego.
1. Poszerzenie wiadomości na temat zasad funkcjonowania i organizacji życia szkoły - analiza dokumentacji szkolnej - na bieżąco - własne notatki
2. Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego oraz zespołach doraźnych powołanych przez Dyrektora Szkoły. - obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego, innych zespołów, realizacja przydzielonych obowiązków
- współpraca z nauczycielami - cały okres stażu - lista obecności
- protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego, innych zespołów
3. Współpraca z rodzicami wychowanków, wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym. - spotkania z rodzicami w trakcie wywiadówek
- cały okres stażu - wpisy w dzienniku lekcyjnym
- własne notatki

4. Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów - zachęcanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego
- przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach
- prowadzenie konsultacji z języka angielskiego dla uczniów
- prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów - zgodnie z planem konkursów z języka angielskiego


- cały okres stażu - protokoły z konkursów


-wpisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych


§ 7 ust. 1 pkt. 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego:
-Karty Nauczyciela,
-Rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- samodzielne opracowanie planu rozwoju zawodowego 09. 2014
-właściwe prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego




- plan rozwoju zawodowego
2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia. - udział w szkoleniach rad pedagogicznych i formach doskonalenia nauczycieli
- udział w konferencjach metodycznych dla nauczycieli j. angielskiego
- cały okres stażu

- listy obecności
- zaświadczenia
- potwierdzenia uczestnictwa


3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej
i metodycznej. -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i innych bibliotek
-śledzenie publikacji na stronach internetowych, materiałów ORE, publikacje w prasie oświatowej - cały okres stażu - wykaz lektur i czasopism
- notatki własne
- adresy stron internetowych
4. Tworzenie własnego warsztatu pracy. -kompletowanie bazy materiałów dydaktycznych i metodycznych (podręczniki, adresy stron internetowych, pomoce dydaktyczne, testy) - cały okres stażu - spis zebranych materiałów

§ 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi system oświaty. Analiza dokumentacji:
-Statut Szkoły
-Regulamin Rady Rodziców
-Karta Nauczyciela
-Ustawa o systemie oświaty

-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz.U. Nr 83, poz. 562 z poźn. zm.)

-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach
-Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2012 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977)
-Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204).

-Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zasad ubiegania się o stopnie awansu zawodowego - cały okres stażu - własne notatki
2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. -analiza i dobra znajomość dokumentacji wewnątrzszkolnej (Statut Szkoły, Regulamin Rady Pedagogicznej) - cały okres stażu - własne notatki
3. Udział w szkoleniu BHP Znajomość przepisów BHP 09.2014 - zaświadczenie

§ 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.
1. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych.
-samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych
poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej
- udział w wewnątrz - i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego - cały okres stażu
- według oferty szkoleniowej - zaświadczenia

2. Tworzenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy -gromadzenie i aktualizacja materiałów i pomocy dydaktycznych
-dobieranie różnorodnych metod pracy podnoszących atrakcyjność lekcji oraz narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
- opracowywanie i modyfikowanie rozkładów materiałów
- zapoznanie z podstawą programową z języka angielskiego
-analiza standardów egzaminacyjnych - cały okres stażu


09. 2014, 09. 2015, 09. 2016
09.2014 - materiały i pomoce dydaktyczne



- rozkłady materiałów


-notatki własne
3. Prowadzenie ewaluacji własnych działań - planowanie pracy dydaktycznej
-diagnozowanie postępów nauczania
-ewaluacja pracy dydaktycznej poprzez ankiety, rozmowy z uczniami oraz wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych
-autorefleksja – samoocena pracy i osiągnięć (określenie mocnych i słabych stron własnej działalności) - cały okres stażu
-cały okres stażu - sprawozdania
- ankiety
- notatki własne
4. Współpraca z opiekunem stażu -omówienie zasad współpracy
-obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu
-prowadzenie zajęć obserwowanych przez opiekuna stażu -cały okres stażu - notatki własne


- scenariusze zajęć
5. Publikowanie własnych prac - publikowanie planu rozwoju zawodowego, pomocy dydaktycznych -cały okres stażu -publikacje na stronach internetowych
6. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - prowadzenie dziennika elektronicznego -cały okres stażu -dziennik

§ 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1. Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego. - poznanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów poprzez współpracę z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami i podczas indywidualnych rozmów z uczniem (rozpoznanie problemów wychowawczo-opiekuńczych wśród uczniów)
- obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych, pozaszkolnych - cały okres stażu


- dokumentacja szkolna
- własne notatki

2. Wspieranie rozwoju uczniów.
- opieka nad uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce
- zachęcanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach
- bieżące diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn; pomoc uczniom z trudnościami w nauce w celu wyrównania braków, prowadzenie zajęć wyrównawczych/konsultacji
-kontakt z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem.
- cały okres stażu - dzienniki zajęć pozalekcyjnych
- protokoły z przebiegu konkursów
- notatki własne

§ 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela. - przygotowywanie i opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych (testów, sprawdzianów, scenariuszy lekcji)
-tworzenie dokumentów szkolnych (rozkładów materiałów, sprawozdań, prowadzenie dziennika elektronicznego)
- wykorzystanie zasobów Internetu i komputera do przygotowywania lekcji, zajęć pozalekcyjnych, konkursów
- dokumentowanie przebiegu stażu
- korzystanie z portali i programów edukacyjnych, słowników internetowych przy opracowywaniu i prowadzeniu zajęć
-zachęcanie uczniów do korzystania z oferowanych im zasobów portali edukacyjnych
- korzystanie z tablicy interaktywnej podczas prowadzenia zajęć (w miarę możliwości)
-korzystanie z portali internetowych dla nauczycieli, publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego
-publikacja planu rozwoju zawodowego na portalach internetowych dla nauczycieli
- cały okres stażu
- na bieżąco
- wszelkie potrzebne materiały sporządzone przy pomocy komputera
- spis stron www, adresów portali edukacyjnych
- pisemna dokumentacja nauczyciela związana z przebiegiem stażu oraz inne dokumenty szkolne
- scenariusze zajęć
- dzienniki zajęć lekcyjnych
- wydruk ze strony internetowej
- przykładowe dyplomy



§ 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań.

1. Praca nad własnym dokształcaniem.
- aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki
-korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, pedagogicznej, zasobów Internetu
- udział w szkoleniach specjalistycznych
- stosowanie w trakcie zajęć różnorodnych form pracy
- współpraca z wychowawcami klas -cały okres stażu, według potrzeb - notatki własne
-wykaz literatury
-zaświadczenia

2. Pedagogizacja rodziców
- bieżące diagnozowanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych i edukacyjnych przy współpracy z pedagogiem szkolnym i rodzicami
-uwzględnianie orzeczeń z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej posiadanych przez uczniów w procesie nauczania - cały okres stażu - notatki własne
3. Praca z uczniem - wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-dydaktycznych
-praktyczne zastosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki języków obcych, pedagogiki i wychowania w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych
-kształtowanie właściwych postaw i zachowań uczniów - cały okres stażu
- według potrzeb - notatki własne


§ 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Analizowanie aktów prawnych, poszerzanie wiedzy oświatowej, uczestnictwo w pracach organów szkoły. - analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich, współpracy z Sądem i kuratorem do spraw nieletnich
- znajomość przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły
- wykazywanie się znajomością przepisów w konkretnych działaniach (np. ewakuacja, organizacja wycieczek szkolnych)
- gromadzenie materiałów (tekstów aktów prawnych w formie pisemnej i elektronicznej)
- udział w Radach Pedagogicznych, pracach zespołu przedmiotowego czy komisjach opracowujących i modyfikujących dokumenty szkolne - cały okres stażu
- na bieżąco

- notatki własne
- spis aktów prawnych

- karty wycieczek
- zapisy w protokołach

- dokumentacja z przebiegu prac komisji




Zatwierdzam do realizacji:


............................................................... ..........................................................

( data i podpis dyrektora ) ( podpis nauczyciela)
Wyświetleń: 523


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.