Katalog EMILIA KOMOROWSKA, 2014-10-08 Wrocław Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego w ramach awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego Imię i nazwisko: mgr Emilia Komorowska Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Marta Borawska Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2014r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2017r. Zadania do realizacji Formy realizacji Termin Dowody realizacji § 7 ust.1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Poszerzenie wiadomości na temat zasad funkcjonowania i organizacji życia szkoły - analiza dokumentacji szkolnej - na bieżąco - własne notatki 2. Udział w posiedzeniach i pracach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego oraz zespołach doraźnych powołanych przez Dyrektora Szkoły. - obecność na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego, innych zespołów, realizacja przydzielonych obowiązków - współpraca z nauczycielami - cały okres stażu - lista obecności - protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, zespołu przedmiotowego nauczycieli języka angielskiego, innych zespołów 3. Współpraca z rodzicami wychowanków, wychowawcami klas i pedagogiem szkolnym. - spotkania z rodzicami w trakcie wywiadówek - cały okres stażu - wpisy w dzienniku lekcyjnym - własne notatki 4. Motywowanie i wspieranie rozwoju uczniów - zachęcanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego - przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach - prowadzenie konsultacji z języka angielskiego dla uczniów - prowadzenie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów - zgodnie z planem konkursów z języka angielskiego - cały okres stażu - protokoły z konkursów -wpisy w dziennikach zajęć pozalekcyjnych § 7 ust. 1 pkt. 2 Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: -Karty Nauczyciela, -Rozporządzenia MEN z 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - samodzielne opracowanie planu rozwoju zawodowego 09. 2014 -właściwe prowadzenie dokumentacji dotyczącej awansu zawodowego - plan rozwoju zawodowego 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia. - udział w szkoleniach rad pedagogicznych i formach doskonalenia nauczycieli - udział w konferencjach metodycznych dla nauczycieli j. angielskiego - cały okres stażu - listy obecności - zaświadczenia - potwierdzenia uczestnictwa 3. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej. -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i innych bibliotek -śledzenie publikacji na stronach internetowych, materiałów ORE, publikacje w prasie oświatowej - cały okres stażu - wykaz lektur i czasopism - notatki własne - adresy stron internetowych 4. Tworzenie własnego warsztatu pracy. -kompletowanie bazy materiałów dydaktycznych i metodycznych (podręczniki, adresy stron internetowych, pomoce dydaktyczne, testy) - cały okres stażu - spis zebranych materiałów § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1. Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi system oświaty. Analiza dokumentacji: -Statut Szkoły -Regulamin Rady Rodziców -Karta Nauczyciela -Ustawa o systemie oświaty -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych ( Dz.U. Nr 83, poz. 562 z poźn. zm.) -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach -Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2012 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977) -Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 roku w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204). -Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zasad ubiegania się o stopnie awansu zawodowego - cały okres stażu - własne notatki 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. -analiza i dobra znajomość dokumentacji wewnątrzszkolnej (Statut Szkoły, Regulamin Rady Pedagogicznej) - cały okres stażu - własne notatki 3. Udział w szkoleniu BHP Znajomość przepisów BHP 09.2014 - zaświadczenie § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Pogłębianie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. -samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej - udział w wewnątrz - i zewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego - cały okres stażu - według oferty szkoleniowej - zaświadczenia 2. Tworzenie i rozbudowa własnego warsztatu pracy -gromadzenie i aktualizacja materiałów i pomocy dydaktycznych -dobieranie różnorodnych metod pracy podnoszących atrakcyjność lekcji oraz narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. - opracowywanie i modyfikowanie rozkładów materiałów - zapoznanie z podstawą programową z języka angielskiego -analiza standardów egzaminacyjnych - cały okres stażu 09. 2014, 09. 2015, 09. 2016 09.2014 - materiały i pomoce dydaktyczne - rozkłady materiałów -notatki własne 3. Prowadzenie ewaluacji własnych działań - planowanie pracy dydaktycznej -diagnozowanie postępów nauczania -ewaluacja pracy dydaktycznej poprzez ankiety, rozmowy z uczniami oraz wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych -autorefleksja – samoocena pracy i osiągnięć (określenie mocnych i słabych stron własnej działalności) - cały okres stażu -cały okres stażu - sprawozdania - ankiety - notatki własne 4. Współpraca z opiekunem stażu -omówienie zasad współpracy -obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu -prowadzenie zajęć obserwowanych przez opiekuna stażu -cały okres stażu - notatki własne - scenariusze zajęć 5. Publikowanie własnych prac - publikowanie planu rozwoju zawodowego, pomocy dydaktycznych -cały okres stażu -publikacje na stronach internetowych 6. Prowadzenie dokumentacji szkolnej - prowadzenie dziennika elektronicznego -cały okres stażu -dziennik § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Poznawanie struktury i problemów środowiska uczniowskiego i lokalnego. - poznanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów poprzez współpracę z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, rodzicami i podczas indywidualnych rozmów z uczniem (rozpoznanie problemów wychowawczo-opiekuńczych wśród uczniów) - obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych, pozaszkolnych - cały okres stażu - dokumentacja szkolna - własne notatki 2. Wspieranie rozwoju uczniów. - opieka nad uczniem zdolnym oraz mającym trudności w nauce - zachęcanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach - bieżące diagnozowanie możliwości uczniów, problemów w nauce i ich przyczyn; pomoc uczniom z trudnościami w nauce w celu wyrównania braków, prowadzenie zajęć wyrównawczych/konsultacji -kontakt z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. - cały okres stażu - dzienniki zajęć pozalekcyjnych - protokoły z przebiegu konkursów - notatki własne § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera i technologii informacyjnej w codziennej pracy nauczyciela. - przygotowywanie i opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych (testów, sprawdzianów, scenariuszy lekcji) -tworzenie dokumentów szkolnych (rozkładów materiałów, sprawozdań, prowadzenie dziennika elektronicznego) - wykorzystanie zasobów Internetu i komputera do przygotowywania lekcji, zajęć pozalekcyjnych, konkursów - dokumentowanie przebiegu stażu - korzystanie z portali i programów edukacyjnych, słowników internetowych przy opracowywaniu i prowadzeniu zajęć -zachęcanie uczniów do korzystania z oferowanych im zasobów portali edukacyjnych - korzystanie z tablicy interaktywnej podczas prowadzenia zajęć (w miarę możliwości) -korzystanie z portali internetowych dla nauczycieli, publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego -publikacja planu rozwoju zawodowego na portalach internetowych dla nauczycieli - cały okres stażu - na bieżąco - wszelkie potrzebne materiały sporządzone przy pomocy komputera - spis stron www, adresów portali edukacyjnych - pisemna dokumentacja nauczyciela związana z przebiegiem stażu oraz inne dokumenty szkolne - scenariusze zajęć - dzienniki zajęć lekcyjnych - wydruk ze strony internetowej - przykładowe dyplomy § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1. Praca nad własnym dokształcaniem. - aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, pedagogicznej, zasobów Internetu - udział w szkoleniach specjalistycznych - stosowanie w trakcie zajęć różnorodnych form pracy - współpraca z wychowawcami klas -cały okres stażu, według potrzeb - notatki własne -wykaz literatury -zaświadczenia 2. Pedagogizacja rodziców - bieżące diagnozowanie i rozwiązywanie trudności wychowawczych i edukacyjnych przy współpracy z pedagogiem szkolnym i rodzicami -uwzględnianie orzeczeń z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej posiadanych przez uczniów w procesie nauczania - cały okres stażu - notatki własne 3. Praca z uczniem - wspólne rozwiązywanie problemów pedagogiczno-dydaktycznych -praktyczne zastosowanie wiedzy z zakresu dydaktyki języków obcych, pedagogiki i wychowania w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych -kształtowanie właściwych postaw i zachowań uczniów - cały okres stażu - według potrzeb - notatki własne § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analizowanie aktów prawnych, poszerzanie wiedzy oświatowej, uczestnictwo w pracach organów szkoły. - analiza podstawowych aktów prawnych, szczególnie dotyczących pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich, współpracy z Sądem i kuratorem do spraw nieletnich - znajomość przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły - wykazywanie się znajomością przepisów w konkretnych działaniach (np. ewakuacja, organizacja wycieczek szkolnych) - gromadzenie materiałów (tekstów aktów prawnych w formie pisemnej i elektronicznej) - udział w Radach Pedagogicznych, pracach zespołu przedmiotowego czy komisjach opracowujących i modyfikujących dokumenty szkolne - cały okres stażu - na bieżąco - notatki własne - spis aktów prawnych - karty wycieczek - zapisy w protokołach - dokumentacja z przebiegu prac komisji Zatwierdzam do realizacji: ............................................................... .......................................................... ( data i podpis dyrektora ) ( podpis nauczyciela) Wyświetleń: 523
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |