Katalog Ewa Kowalówka Historia, Konspekty Realizacja standardów wymagań egzaminacyjnych w temacie lekcji: Powstanie kościuszkowskie
I. Główne I obszar: Czytanie i odbiór tekstów kultury Uczeń: 1. czyta teksty kultury w tym źródła historyczne; 2. interpretuje teksty kultury, uwzględniając intencje nadawcy, odróżnia fakty od opinii. 3. wyszukuje informacje zawarte w różnych tekstach kultury, w szczególności w tekstach popularnonaukowych, mapach, tabelach... 4. dostrzega w odczytywanych tekstach środki wyrazu i określa ich funkcje - dostrzega środki wyrazu typowe dla dzieł sztuki plastycznej; 5. odnajduje i interpretuje związki przyczynowo - skutkowe w rozwoju cywilizacyjnym Polski i świata - odnajduje i interpretuje związki przyczynowo - skutkowe w polityce, gospodarce, kulturze i życiu społecznym; 6.dostrzega i analizuje konteksty niezbędne do interpretacji tekstów kultury: historyczny, biograficzny, plastyczny, regionalny i wypowiada się na ich temat oraz wyjaśnia zależności między różnymi rodzajami tekstów kultury (plastyką, muzyką, literaturą); 7. dostrzega wartości wpisane w teksty kultury; II obszar: Tworzenie własnego tekstu Uczeń: 1. buduje wypowiedzi poprawne pod względem językowym i stylistycznym... 2. posługuje się kategoriami i pojęciami swoistymi dla przedmiotów humanistycznych... 3. analizuje, porównuje, porządkuje i systematyzuje informacje zawarte w tekstach kultury... Do powyższego opracowania dołączam scenariusz lekcji przeprowadzonej w klasie drugiej gimnazjum. Opracowanie: mgr Ewa Kowalówka Wyświetleń: 2058
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |