Katalog MAŁGORZATA ORŁOWSKA-MRUGACZ, 2014-10-08 ostrołęka Zawodowe, Scenariusze KONSPEKT LEKCJI - PRACA W PROGRAMIE SUBIEKT GTOsoba prowadząca: Małgorzata Orłowska-Mrugacz Temat: Praca w programie Subiekt GT. Przedmiot: Sprzedaż towarów. klasa: I TH Ilość jednostek lekcyjnych: 3 x 45 min. Cel ogólny lekcji: Utrwalenie umiejętności posługiwania się programem z pakietu Insert GT – Subiekt GT. Cele szczegółowe lekcji: Uczeń powinien: - uruchomić program Subiekt GT, - ustawić parametry programu, - umieć wprowadzić dane podmiotu do kreatora wdrożeniowego, - założyć kartoteki kontrahentów i towarów. - dokonać kalkulacji cen towarów. - wystawić dokument FS, FZ, paragon. - wystawić dokumenty magazynowe Wz i Pz. - wystawić dokument KFS i KFZ; - wybrać element korygowany - wystawić odpowiedni dokument magazynowy wiążący się z korektą sprzedaży; - wystawić odpowiedni dokument magazynowy wiążący się z korektą zakupu. - wystawić dokument kasowy/bankowy PP i dokonać płatności za dokonane zakupy. - wystawić dokument kasowy/bankowy PP i rozliczyć odpowiednio należności od kontrahentów. - sporządzić raport kasowy za dany okres. - orientować się w stanie rozrachunków przedsiębiorstwa. - zdefiniować pojęcie korekty; - odróżnić korektę sprzedaży od korekty zakupu; - rozróżnić element korygujący; - wybrać odpowiedni znak „+” lub „-” przy elemencie korygowanym; - dokonać korekty sprzedaży w programie Subiekt GT; - dokonać korekty zakupu w programie Subiekt GT; W czasie lekcji będą kształtowane następujące umiejętności kluczowe: - Umiejętność planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, - Umiejętność operowania informacjami i efektywne posługiwanie się technologią informacyjną. Metody pracy: - metoda wykładu - wyjaśnienia; - metoda-aktywizująca - ćwiczenia przedmiotowe z komputerem; - metoda podająca – notatka do tematu, ewentualne objaśnienia. Typ lekcji: ćwiczeniowa. Forma pracy z uczniem: indywidualna. Do lekcji potrzebne będą: komputery z pakietem Insert GT, kartki z zadaniami ćwiczeniowymi dla ucznia, tablica i pisak do tablicy. Przebieg lekcji: 1. Część organizacyjna. a) sprawdzenie obecności, b) podanie tematu, c) określenie celu lekcji. 2. Część zasadnicza. a)Nauczyciel informuje o formie prowadzenia zajęć (wykład, ćwiczenia). b)Następnie wraz z uczniami nauczyciel przypomina aktywując młodzież krótkimi pytaniami: - Jakie dokumenty potwierdzają sprzedaż? - Jakie dokumenty wystawia się przy zakupie? - Kiedy mówimy o momencie sprzedaży? - Sporządzając fakturę sprzedaży, wystawca pozostawia u siebie oryginał dokumentu czy kopię? - Otrzymując fakturę zakupu, dostajemy oryginał dokumentu czy kopię? - Czym jest korekta? - Jakich elementów może dotyczyć korekta? - Jakie dokumenty wystawia się przy korekcie sprzedaży, a jakie przy korekcie zakupu? - W jaki sposób krok po kroku wystawia się dokumenty korygujące w programie Subiekt GT? - Co to jest należność a co zobowiązanie? - Jakie dokumenty kasowe wystawiane są przy wpływie do kasy należności a jakie przy gotówkowym regulowaniu zobowiązań? c) nauczyciel przypomina zasady pracy i możliwości programu Subiekt GT z pakietu Insert GT pokazując niezbędne okna dialogowe, d)Nauczyciel rozdaje zadanie, w którym uczeń powinien: - założyć nowy podmiot w programie, - ustawić parametry programu do pracy, - założyć kartoteki kontrahentów i towarów. - dokonać kalkulacji cen towarów. - wystawić dokument FS, FZ, paragon. - wystawić dokumenty magazynowe Wz i Pz. - wystawić dokument KFS i KFZ; - wybrać element korygowany - wystawić odpowiedni dokument magazynowy wiążący się z korektą sprzedaży; - wystawić odpowiedni dokument magazynowy wiążący się z korektą zakupu. - wystawić dokument kasowy/bankowy PP i dokonać płatności za dokonane zakupy. - wystawić dokument kasowy/bankowy PP i rozliczyć odpowiednio należności od kontrahentów. - sporządzić raport kasowy za dany okres. - orientować się w stanie rozrachunków przedsiębiorstwa. e) Uczniowie analizują treść ćwiczenia i zapoznają się z poleceniami, f) Uczeń rozwiązuje zadanie w programie komputerowym Subiekt GT. g) Praca indywidualna uczniów na stanowisku komputerowym,g) porównanie otrzymanych danych liczbowych i wydrukowanych dokumentów . h) Nauczyciel na bieżąco sprawdza poprawność wykonywanych ćwiczeń, odpowiadając na pytania uczniów i podając ważniejsze kwestie jako notatkę do zeszytu. 3. Zakończenie lekcji. a) podsumowanie przebiegu lekcji, b) ocena aktywności uczniów, c) podanie treści zadania domowego. Wyświetleń: 1321
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |