Katalog Joanna Sudoł, 2014-09-23 Cisów Las Język angielski, Scenariusze konspekt lekcji języka angielskiego-Expedition foodKONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Nauczyciel: Joanna Sudoł Data: 14.12.2013 r. Klasa: I gimnazjum Temat lekcji: Expedition food – reading comprehension. Cele lekcji: -rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem -udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu -rozwijanie umiejętności wykonywania ćwiczeń „true/false” (prawda/fałsz) -doskonalenie umiejętności wyszukiwania synonimów w tekście PRZEBIEG LEKCJI 1.Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu lekcji. 2.Nauczyciel pisze na środku tablicy EDMUND HILLARY & TENZING NORGAY i pyta uczniów o informacje na temat tych ludzi. Uczniowie podają swoje odpowiedzi, po czym nauczyciel zapisuje je na tablicy. Nauczyciel dopowiada kim byli ci ludzie i z czego zasłynęli. 3.Nauczyciel pyta uczniów o rzeczy, które wędrowcy/ podróżnicy powinni ze sobą zabierać. Następnie zapisuje odpowiedzi na tablicy. 4.Uczniowie otwierają podręczniki z czytanką „ Expedition food.” Nauczyciel mówi że tekst dotyczy obu z wyżej wymienionych bohaterów i wypisuje wraz z tłumaczeniem kluczowe słowa z tekstu niezbędne do jego zrozumienia. 5.Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu i jego ogólnego zrozumienia. 6.Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie „true/false” (prawda/fałsz) do przeczytanego tekstu. 7.Nauczyciel wypisuje wyrazy na tablicy i prosi uczniów o znalezienie synonimów w tekście do wymienionych słów. 8. Nauczyciel wypisuje pozostałe nieznane słowa/frazy z tekstu wraz z polskim tłumaczeniem. 9.Nauczyciel prosi uczniów o zamknięcie książek i powiedzenie partnerom z ławki o trzech rzeczach jakie zapamiętali z czytanki używając nowo poznanych fraz. 10.Jako zadanie domowe nauczyciel zadaje napisanie krótkiego tekstu na temat wybranego bohatera/podróżnika/wędrowca używając nowopoznanego słownictwa. FORMY PRACY: -praca na forum klasy -praca indywidualna -praca w parach ŚRODKI DYDAKTYCZNE: -podręcznik -tablica -zeszyt przedmiotowy METODY PRACY: -burza mózgów (brainstorming) -praca z tekstem-czytanie ze zrozumieniem -szukanie synonimów w tekście Wyświetleń: 564
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |