Katalog

Joanna Sudoł, 2014-09-23
Cisów Las

Język angielski, Scenariusze

konspekt lekcji języka angielskiego-Expedition food

- n +

KONSPEKT LEKCJI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO


Nauczyciel: Joanna Sudoł
Data: 14.12.2013 r.
Klasa: I gimnazjum
Temat lekcji: Expedition food – reading comprehension.


Cele lekcji:
-rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem
-udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu
-rozwijanie umiejętności wykonywania ćwiczeń „true/false” (prawda/fałsz)
-doskonalenie umiejętności wyszukiwania synonimów w tekście

PRZEBIEG LEKCJI

1.Sprawdzenie listy obecności i zapisanie tematu lekcji.
2.Nauczyciel pisze na środku tablicy EDMUND HILLARY & TENZING NORGAY i pyta uczniów o informacje na temat tych ludzi. Uczniowie podają swoje odpowiedzi, po czym nauczyciel zapisuje je na tablicy. Nauczyciel dopowiada kim byli ci ludzie i z czego zasłynęli.
3.Nauczyciel pyta uczniów o rzeczy, które wędrowcy/ podróżnicy powinni ze sobą zabierać. Następnie zapisuje odpowiedzi na tablicy.
4.Uczniowie otwierają podręczniki z czytanką „ Expedition food.” Nauczyciel mówi że tekst dotyczy obu z wyżej wymienionych bohaterów i wypisuje wraz z tłumaczeniem kluczowe słowa z tekstu niezbędne do jego zrozumienia.
5.Uczniowie czytają tekst i odpowiadają na pytania nauczyciela dotyczące tekstu i jego ogólnego zrozumienia.
6.Następnie uczniowie wykonują ćwiczenie „true/false” (prawda/fałsz) do przeczytanego tekstu.
7.Nauczyciel wypisuje wyrazy na tablicy i prosi uczniów o znalezienie synonimów w tekście do wymienionych słów.
8. Nauczyciel wypisuje pozostałe nieznane słowa/frazy z tekstu wraz z polskim tłumaczeniem.
9.Nauczyciel prosi uczniów o zamknięcie książek i powiedzenie partnerom z ławki o trzech rzeczach jakie zapamiętali z czytanki używając nowo poznanych fraz.
10.Jako zadanie domowe nauczyciel zadaje napisanie krótkiego tekstu na temat wybranego bohatera/podróżnika/wędrowca używając nowopoznanego słownictwa.

FORMY PRACY:
-praca na forum klasy
-praca indywidualna
-praca w parach

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-podręcznik
-tablica
-zeszyt przedmiotowy

METODY PRACY:
-burza mózgów (brainstorming)
-praca z tekstem-czytanie ze zrozumieniem
-szukanie synonimów w tekście
Wyświetleń: 564


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.