AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bożena Tryboń
Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć w III klasie życia prowadzonych metodą ośrodków pracy

- n +

Nauczyciel prowadzący: Bożena Tryboń
Temat ośrodka okresowego: Letnie zabawy dzieci
Temat ośrodka dziennego: Zabawy z piłką

CELE ZAJĘĆ:

Ogólny: Nabywanie umiejętności prawidłowego wykorzystania czasu wolnego

Operacyjne:
Uczeń zna:
  • pojęcia: duża-mała, okrągła, kolorowa
  • barwy podstawowe
  • różne dyscypliny sportowe, w których wykorzystywana jest piłka

    Uczeń umie:
  • odróżniać różnego rodzaju piłki (nożna, koszykowa, tenisowa, plażowa)
  • liczyć w zakresie 10
  • rzucać, łapać i turlać piłkę
  • rzucać piłką do kosza
  • nazywać wykonywane czynności
  • odrysować kształt piłki od wzoru
  • zamalować piłkę farbami plakatowymi

    Uczeń rozumie:
  • polecenia nauczyciela
  • potrzebę współpracy w parach
  • treść wiersza pt. "Piłka"

    Metody pracy: obserwacja, słowna, zabawowa, praktycznego działania
    Formy pracy: indywidualna, grupowa, w parach
    Środki i pomoce dydaktyczne: lista obecności, kalendarz pogody, piłki (nożna, koszykowa, tenisowa, plażowa itp.) wiersz pt. „Piłka”, obrazy konturowe, farby, ilustracje

    Przebieg zajęć:

    1. Zajęcia wstępne:
    - powitanie uczniów
    - swobodne wypowiedzi uczniów o zdarzeniach poprzedniego dnia
    - ustalenie aktualnej daty - zapisanie na tablicy i w zeszycie
    - obserwacja pogody przez okno, nazywanie zaobserwowanych zjawisk atmosferycznych, wyszukiwanie odpowiednich symboli na planszy z piktogramami, rysunek pogody w zeszycie
    - samodzielne zaznaczanie obecności uczniów na tablicy
    - liczenie obecnych uczniów przez dyżurnego
    - przypomnienie tematu zajęć z poprzedniego dnia i zapoznanie z tematem dzisiejszym

    2. Praca poznawcza wraz z ekspresją:
    - obserwacja różnego rodzaju piłek (koszykowa, nożna, tenisowa, plażowa)
    - liczenie piłek - utrwalanie nazw liczebników i ich kolejności
    - określanie kształtu, barwy i wielkości piłek - kształtowanie pojęć: duża-mała kolorowa, okrągła
    - słuchanie wiersza pt. „Piłka” czytanego przez nauczyciela - próba omawiania jego treści
    - zabawy z piłką (indywidualne, w parach, grupowe): rzucanie, łapanie, turlanie, odbijanie, rzuty do kosza
    - nazywanie wykonywanych czynności
    - odrysowywanie kształtu piłki od wzoru, wycinanie po śladzie i malowanie farbami wg własnej koncepcji
    - wklejanie piłek do zeszytu

    3. Zajęcia końcowe:
    - podsumowanie zdobytych wiadomości i umiejętności
    - ocena pracy uczniów

    Opracowanie: Bożena Tryboń

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3502


    Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


    BAROMETR


    1 2 3 4 5 6  
    Oceń artukuł!



    Ilość głosów: 0

    Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
    Dowiedz się więcej.