AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kamil Mrzygłód, 2014-09-12
Skaratki

Plastyka, Konspekty

Konspekt lekcji plastyki ,,Rysunek - drzewo, dobrze ze jesteś"

- n +

Kamila Mrzygłód
Lekcja w terenie.Konspekt lekcji plastyki. Klasa I gimnazjum. Czas 45 minut.
Lekcję można zrealizować na boisku szkolnym, parku, lesie, sadzie, wszędzie tam gdzie są drzewa.

,,Każde dziecko jest artystą. Problem w tym jak ma pozostać artystą, kiedy już dorośnie"
Pablo Picasso

Temat: Rysunek - ,,Drzewo, dobrze że jesteś".

Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów
2. Tworzenie wypowiedzi – ekspresja przez sztukę.
Uczeń:
1) podejmuje działalność twórczą, posługując się środkami wyrazu sztuk plastycznych w kompozycji na płaszczyźnie oraz w przestrzeni rzeczywistej.

Cele lekcji
ogólny:
- uaktywnienie ucznia do wyrażania na płaszczyźnie za pomocą rysunku emocji związanych z obcowaniem z drzewem.
- kształtowanie wyobraźni plastycznej.
szczegółowe:
- rozróżnianie technik rysunku;
- doskonalenie w naturze techniki rysowania i cieniowania
ołówkiem i węglem;
- obcowanie z przyrodą;
- rozwijanie swojego warsztatu plastycznego;
- aktywizacja uczniów w czasie lekcji.

Technika pracy: rysunek ołówkiem, węglem

Środki dydaktyczne: kartki papieru A4, ołówki do rysowania 2H, 2B, 6H, 6B, kredki Conte czarne, pałeczki węgla drzewnego, średnie lub miękkie (opakowanie 12 sztuk), twarde podkładki, wskazane, aby każdy uczeń posiadał teczkę papierową lub plastikową A4, Plansze z różnymi technikami rysunku,
Karty pracy
Formy pracy: indywidualna

Metody pracy: pogadanka, opowiadanie,
ćwiczenie techniki rysunku

Przebieg lekcji:
I część wstępna
Powitanie. Przygotowanie uczniów do wyjścia w teren. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych.

Najlepsze modele z natury

a.Pokazanie uczniom plansz z różnymi technikami rysunku.
Omówienie zasad rysowania i cieniowania modeli z natury.

Zasady rysowania modeli z natury za pomocą ołówka lub
węgla.

1. Opis linią zewnętrzną kształtu drzewa (kontur), by nadać mu podstawowy wygląd.
2. Poszukanie i narysowanie elementów wewnątrz konturów.
3. Rozwinięcie konturu poprzez użycie krótszych przerywanych
linii.
4. Wypełnienie cieniowaniem pnia i konarów.
5. Dopełnienie rysunku szczegółami: drobnymi gałązkami,
kreskami liści.

b.Wybór przez uczniów techniki rysowania.
c.Wskazanie miejsca, z którego uczniowie będą rysować
drzewa.

II część zasadnicza

a. Rozdanie karty pracy z zadaniami.

KARTA PRACY ,,DRZEWO, DOBRZE ŻE JESTEŚ"
1. Podejdź do drzewa, przywitaj się z nim, przedstaw się.
2. Obejmij drzewo, powiedz, że będziesz je rysował.
3. Podnieś głowę do góry, przyjrzyj się korze, gałęziom.
4. Odejdź 10 kroków od drzewa.
5. Spójrz na drzewo, przyjrzyj się gałęziom, liściom, oceń
żywotność drzewa.
6. Znajdź miejsce, z którego będziesz rysował wybrane przez
siebie drzewo.
7. Rozpocznij wykonywanie rysunku (uwzględnij omówione przez
nauczyciela zasady rysowania modeli z natury).
8. Czas wykonania pracy 30 minut.

b. Praca twórcza ucznia - wykonywanie za pomocą ołówka lub
węgla rysunku drzewa.

III część
Podsumowanie
Wystawka wykonanych prac. Omówienie techniki prac. Pogadanka na temat problemów wynikających z rysowania w terenie.
Ocena pracy uczniów.
Kryteria oceny:
- zaangażowanie
- pomysłowość
- oryginalność
- zastosowanie zasad rysowania modeli z natury.






Opracowała: Kamila Mrzygłód


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1361


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.