Katalog Beata Sadura, 2014-09-12 Zajezierze Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego I. Informacje personalne: 1. Imię i nazwisko nauczyciela – Beata Sadura 2. Miejsce zatrudnienia – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zajezierzu 3. Stanowisko – nauczyciel języka angielskiego 4. Data rozpoczęcia stażu – 01 września 2014 r. 5. Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy 6. Data zakończenia stażu – 31 maja 2017 r. II. Czynności organizacyjne: Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego o analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli; o złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; o sporządzenie planu rozwoju zawodowego. wrzesień 2014r. o poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu; o wszczęcie postępowania; o plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły. 2. Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły o analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu wychowawczego, itp. wrzesień 2014r. o znajomość prawa oświatowego i jego właściwa interpretacja; o umiejętność korzystania z przepisów prawnych i poprawnego formułowania dokumentów. 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego o analiza własnej pracy, doskonalenie warsztatu pracy; o gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej lub papierowej; o praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego; o uzyskanie oceny dorobku zawodowego. na bieżąco czerwiec 2017r. o gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen, scenariuszy lekcji i imprez; o ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego o opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego; o autorefleksja. maj 2017r. o sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. 5. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego o prawidłowe wypełnienie wniosku. czerwiec 2017 r. o wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego. III. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli: § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1 – 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia form i metod pracy o uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych i warsztatach. na bieżąco o zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach; o potwierdzenia udziału w lekcjach otwartych; o lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych. 2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej o prenumerowanie czasopism anglojęzycznych dla nauczycieli języków obcych; o wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych; o poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych; o wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania języków obcych. na bieżąco o dowody prenumeraty; o adnotacje w scenariuszach lekcji. 3. Doskonalenie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego oraz doskonalenie umiejętności oceniania uczniów o wdrażanie, doskonalenie i analiza stosowania przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego; o zapoznanie uczniów oraz rodziców z PSO; o udział w szkoleniu dotyczącym oceniania. wedle potrzeb, okres trwania stażu, wrzesień 2014 r., 2015 r., 2016 r., o Przedmiotowy System Oceniania. o zaświadczenie o uczestnictwie. 4. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań o aktywna praca w szkolnych zespołach zadaniowych; o praca w zespole nadzorującym przebieg sprawdzianu szóstoklasisty; o pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Szkolnego. okres trwania stażu, wedle potrzeb o sprawozdania z pracy zespołów zadaniowych; o protokół z przebiegu sprawdzianu szóstoklasisty; o zapis w protokole rady pedagogicznej. 5. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów oraz przygotowywanie uczniów do udziału w ogólnopolskich konkursach z języka angielskiego o opracowanie regulaminów konkursów organizowanych przez nauczyciela języka angielskiego; o przeprowadzenie szkolnych konkursów z języka angielskiego, dotyczących znajomości słownictwa oraz struktur gramatycznych dla poszczególnych klas; o praca w komisjach konkursowych; o praca z uczniami biorącymi udział w konkursach szkolnych jak i ogólnopolskich. okres trwania stażu o regulaminy konkursów; o treść konkursów; o sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów; o potwierdzenie udziału w konkursach ogólnopolskich. 6. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych oraz uczniów mających trudności w nauce o opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce. rok szkolny 2014/1015 o program zajęć pozalekcyjnych dla uczniów zdolnych oraz mających trudności w nauce. 7. Wzbogacanie warsztatu pracy o współpraca z wydawnictwami Longman, Cambridge, Oxford University Press, Macmillan w celu pozyskania materiałów dydaktycznych; o stworzenie i wzbogacanie Szkolnej Biblioteczki Anglisty; o zorganizowanie pracowni językowej i sprawowanie nad nią opieki; o samodzielne tworzenie różnorodnych materiałów i pomocy dydaktycznych, tworzenie gazetek tematycznych. okres trwania stażu o potwierdzenie przedstawicieli poszczególnych wydawnictw językowych; o lista zasobów Szkolnej Biblioteczki Anglisty; o płyta CD z bazą materiałów dodatkowych ,zdjęcia, katalog pomocy własnych. 8. Organizowanie imprez szkolnych o organizowanie imprez językowych oraz innych na terenie szkoły. okres trwania stażu o scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych. 9. Współpraca z wychowawcami klas o przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów w nauce bądź problemów wychowawczych. okres trwania stażu o notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych. 10. Prowadzenie próbnych sprawdzianów szóstoklasisty z języka angielskiego o przygotowanie i przeprowadzenie próbnych sprawdzianów szóstoklasisty z języka angielskiego; o przygotowanie sprawozdania z w/w egzaminów. okres trwania stażu; wedle potrzeb o sprawozdania z próbnych sprawdzianów szóstoklasisty z języka angielskiego. 11. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim o pełnienie funkcji wychowawcy klasowego; o spotkania i współpraca z rodzicami. okres trwania stażu o terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym. 12. Prowadzenie pomiaru dydaktycznego o badanie przyrostu wiedzy uczniów za pomocą testów diagnostycznych. wrzesień, czerwiec – cały okres stażu o sprawozdania z przeprowadzonych pomiarów. 13. Dokonywanie ewaluacji własnych działań edukacyjnych i wychowawczych o prowadzenie i analiza badań ankietowych wśród uczniów i rodziców dotyczących oceny pracy nauczyciela przedmiotu i wychowawcy; o analiza wniosków po hospitacjach dyrektora szkoły. okres trwania stażu, zgodnie z harmonogramem hospitacji o analiza i wnioski z przeprowadzonych ankiet o arkusze pohospitacyjne. § 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych o opracowanie pomocy dydaktycznych; o pisanie scenariuszy lekcji; o opracowywanie sprawdzianów, testów i kartkówek dla uczniów; o tworzenie prezentacji multimedialnych przy użyciu programu PowerPoint; o opracowywanie ćwiczeń, quizów przy użyciu programu Hot Potatoes oraz aplikacji Web 2.0 LearningApps.org; o przygotowywanie i opracowywanie konkursów z języka angielskiego; o dokumentowanie własnej pracy. okres trwania stażu o pomoce dydaktyczne; o scenariusze lekcji; o konkursy i sprawozdania; o płyta CD z prezentacjami. 2. Pełnienie funkcji administratora szkolnej platformy edukacyjnej Moodle. o zarządzanie podstawowymi zasobami platformy; o zakładanie kont użytkownikom, przydzielanie uprawnień ; o tworzenie własnego kursu i zarządzanie nim. okres trwania stażu o adres internetowy platformy e-learningowej. 3. Publikacja materiałów w Internecie o publikacja planu rozwoju zawodowego, wybranych materiałów dydaktycznych oraz scenariuszy zajęć w Internecie okres trwania stażu o adresy stron www. 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej o wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych; o uczestnictwo w szkoleniach metodycznych prowadzonych online. okres trwania stażu o adresy stron www; o zebrane materiały; o certyfikaty uczestnictwa. 5. Posługiwanie się pocztą elektroniczną o komunikowanie się za pomocą poczty elektronicznej z przedstawicielami wydawnictw Longman, Cambridge, Oxford University Press, Macmillan; o korespondencja elektroniczna z instytucjami z którymi zostanie nawiązana współpraca. okres trwania stażu, wedle potrzeb o wydruki z poczty elektronicznej. 6. Doskonalenie umiejętności wykorzystania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy szkoły o udział w kursach i szkoleniach; o wykorzystanie programów komputerowych dla usprawniania pracy szkoły ( protokoły rad pedagogicznych, świadectwa, opracowania próbnych sprawdzianów szóstoklasisty ); o dokumentowanie życia szkoły i klasy za pomocą aparatu cyfrowego. okres trwania stażu o zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń; o przykłady komputerowych protokołów oraz innych opracowań; o przykładowe zdjęcia. 7. Wykorzystanie nośników multimedialnych na zajęciach o wykorzystywanie na zajęciach filmów i materiałów edukacyjnych na nośnikach multimedialnych; o prowadzenie zajęć języka angielskiego w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów edukacyjnych. okres trwania stażu; wedle potrzeb o adnotacja w scenariuszach zajęć; o lista wykorzystywanych programów. § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Praca w zespołach zadaniowych o aktywny udział w spotkaniach zespołów; o realizacja przydzielonych zadań; o współtworzenie wymaganej dokumentacji. okres trwania stażu; wedle potrzeb o sprawozdania z działalności zespołów zadaniowych; o przykładowa dokumentacja. 2. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów o opracowanie i przeprowadzanie wspólnych projektów; o wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych. okres trwania stażu o scenariusze projektów i uroczystości szkolnych;. o sprawozdanie i analiza wspólnych działań 3. Dzielenie się wiedzą z zakresu terapii pedagogiczno-logopedycznej o udzielanie konsultacji wychowawcom w ramach udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. wedle potrzeb o zapisy w dokumentacjach wychowawców dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej 4. Prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich dla innych nauczycieli, w tym nauczycieli stażystów i kontraktowych. o przygotowanie zajęć otwartych. okres trwania stażu, wedle potrzeb o scenariusze zajęć. 5. Podejmowanie działań związanych z wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym o przygotowanie zajęć warsztatowych lub szkoleniowych dla rady pedagogicznej w ramach WDN; o udział w szkoleniach w ramach WDN. okres trwania stażu o scenariusz zajęć o potwierdzenia uczestnictwa 6. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy o zamieszczanie w Internecie własnych opracowań i materiałów; o dzielenie się swoją wiedzą poprzez nauczycielskie fora internetowe; o udostępnianie własnych materiałów do wykorzystania w bibliotece szkolnej. okres trwania stażu o wykaz adresów WWW o poświadczenie nauczyciela bibliotekarza 7. Poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów o konsultacje z innymi nauczycielami języków obcych, w tym także w ramach programu eTwinning –Europejska współpraca szkół; o wymiana poglądów. wedle potrzeb o notatki, opis działań § 8 ust.2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Nabywanie i wykorzystywanie w praktyce umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. o udział w odpowiednim szkoleniu; o opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy dla klasy VI, IV i V szkoły podstawowej; o opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego( zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, koło języka angielskiego, zajęcia języka angielskiego w klasie „0” oraz programu zajęć terapeutyczno-logopedycznych). Okres trwania stażu, wrzesień 2014/15/16, wrzesień 2014 o zaświadczenie o udziale w szkoleniu; o plany pracy wychowawcy; o opracowane i zatwierdzone programy. 2. Opracowanie programu zajęć przygotowujących do sprawdzianu szóstoklasisty z języka angielskiego o przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć; o realizacja w/w programu, modyfikacja planu zajęć. wrzesień 2014, okres trwania stażu o program zajęć, plan, sprawozdanie. 3. Pedagogizacja rodziców zależnie od aktualnych potrzeb o indywidualne rozmowy z rodzicami wyjaśniające funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym, określanie słabych i mocnych stron; o pedagogizacja rodziców w czasie zebrań klasowych. okres trwania stażu o zapis w dzienniku lekcyjnym. 4. Diagnozowanie potrzeb uczniów o przygotowanie i przeprowadzenie ankiet. wrzesień, styczeń przez cały okres stażu o analiza ankiet. 5. Dostosowanie programów nauczania do potrzeb uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. o wyłonienie uczniów z orzeczeniami PPP; o dostosowanie programów nauczania. wedle potrzeb o dostosowania. § 8 ust.2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Organizowanie wycieczek szkolnych oraz imprez klasowych o organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek do teatru, kina, muzeum; o organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek dydaktyczno-krajoznawczych; o organizowanie imprez klasowych. okres trwania stażu o karty wycieczek; o wpis do dziennika klasowego; o scenariusze imprez klasowych. 2. Prowadzenie zajęć z uczniami o szczególnych potrzebach edukacyjnych o prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego; o prowadzenie zajęć terapeutyczno-logopedycznych; o zaplanowanie działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych służących wyeliminowaniu niepowodzeń i porażek uczniów ( w tym „Koleżeńskie SOS” ). okres trwania stażu o potwierdzenie dyrektora szkoły; o wpis do dziennika zajęć dodatkowych; o opracowany plan działań. 3. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów w celu organizowania pomocy uczniom z problemami o rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów; o kontakty i współpraca z pedagogiem szkolnym. okres trwania stażu o wpisy do dziennika klasowego; o potwierdzenia od pedagoga szkolnego. 4. Prowadzenie zajęć z uczniami zdolnymi o prowadzenie koła języka angielskiego; o rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów; o przygotowanie uczniów do udziału w konkursach i olimpiadach językowych . okres trwania stażu o potwierdzenie udziału w konkursach; o wpisy w dzienniku zajęć dodatkowych. . 5. Prowadzenie zajęć języka angielskiego w klasie „0” o zaplanowanie i realizacja działań dydaktycznych służących kształtowaniu zaciekawienia innym językiem i kulturą oraz pozytywnemu nastawieniu do nauki języka obcego. okres trwania stażu o wpisy w dzienniku klasy „0”. 6. Prowadzenie zajęć przygotowujących do sprawdzianu szóstoklasisty z języka angielskiego o zaplanowanie i realizacja działań dydaktycznych służących powtórzeniu i utrwaleniu treści nauczania, których znajomość testowana jest poprzez sprawdzian szóstoklasisty z języka angielskiego. okres trwania stażu o wpisy w dzienniku zajęć dodatkowych. § 8 ust.2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej o konsultacje z pielęgniarką. okres trwania stażu, wedle potrzeb o potwierdzenie pielęgniarki szkolnej. 2. Organizowanie oraz udział w zbiórkach, akcjach charytatywnych na rzecz osób potrzebujących o organizowanie oraz udział w zbiórkach funduszy i akcjach charytatywnych.. okres trwania stażu, wedle potrzeb o potwierdzenie dyrektora szkoły / pedagoga szkolnego/organizatorów akcji. 3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły o współpraca z biblioteką szkolną, pedagogiem szkolnym. okres trwania stażu o potwierdzenia od nauczyciela bibliotekarza i pedagoga szkolnego. 4. Współpraca z instytucjami samorządowymi i lokalnymi o współpraca z biblioteką publiczną; o współpraca z Gminnym Centrum Informacji; o współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej; o współpraca z Ochotniczą Strażą Pożarną; o współpraca z lokalnym posterunkiem policji. okres trwania stażu o potwierdzenia wymienionych podmiotów; o opis działań. 5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną o kierowanie do poradni bądź uzupełnianie dokumentacji uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję; o wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem; o korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. okres trwania stażu o dokumentacja Poradni i szkolna. § 8 ust.2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. L.p. Zadania/działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Sposób dokumentowania 1. Opis i analiza postępowania z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze o studium przypadku. okres trwania stażu o opis przypadku. 2. Opis i analiza postępowania z uczniem edukacyjnie słabszym o studium przypadku. okres trwania stażu o opis przypadku. Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji. Opracowała: ...................................................................... (podpis nauczyciela) Zatwierdzam do realizacji: ............................................................................................ (pieczątka i podpis Dyrektora Szkoły) Wyświetleń: 869
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |