Katalog Jolanta Dąbrowiecka, 2014-08-20 Jabłonka Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju na nauczyciela dyplomowanegoPLANOWANE DZIAŁANIA I ZADANIA W OKRESIE ODBYWANIA STAŻU SŁUŻĄ ROZWOJOWI KOMPETENCJI NAUCZYCIELA , WSPIERAJĄ ROZWÓJ SZKOŁY ORAZ SŁUŻĄ WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA/UCZNIA. CEL GŁÓWNY: uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego CELE POŚREDNIE: pogłębienie wiedzy metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej doskonalenie warsztatu pracy uzyskanie dodatkowych kwalifikacji poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego stwarzanie warunków wszechstronnego rozwoju osobowego dzieci promocja szkoły w środowisku lokalnym Podstawy prawne: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2003r. nr 118, poz 1112 z późniejszymi zmianami Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli Planowanie własnego rozwoju zawodowego L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI 1 Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego - udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego - śledzenie stron internetowych MEN - prawidłowo sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - zaświadczenie z udziału w szkoleniu IX - X.2011 2 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie materiałów i dokumentów - potwierdzenia, - zaświadczenia, - opracowane materiały w czasie stażu 3 Przygotowanie projektu sprawozdania - autorefleksja, - analiza, - opis realizacji planu rozwoju zawodowego - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego VI. 2014r. I. Zadania wynikające z rozporządzenia L.P. ZADANIE/ DZIAŁANIE FORMY REALIZACJI ZADAŃ/DZIAŁAŃ INF. O REALIZACJI ZADAŃ INF. O EFEKTACH PROWADZENIA ZAJĘĆ (zaświadczenia i materiały) TERMIN REALIZACJI Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły Rozp. §8 ust 2 pkt 1 1 Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - udział w procesie wewnątrzszkolnego dokształcania nauczycieli - udział w kursach i szkoleniach organizowanych przez instytucje pozaszkolne adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - czynny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej - notatki z udziału w szkoleniu - zaświadczenia z udziału w odbytych kursch, warsztatach w czasie stażu 2 Badanie poziomu i przyrostu wiedzy uczniów - przeprowadzenie testu kompetencji i analiza wyników - kopia testu, wyniki, opis i analiza w czasie stażu 3 Konstruowanie Przedmiotowego Systemu Oceniania z języka angielskiego - zapoznanie uczniów i rodziców z kryteriami oceniania - zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi - notatka - kontakty indywidualne z uczniami i ich rodzicami wrzesień każdego roku 4 Doskonalenie metod i form pracy - stosowanie w pracy metod aktywizujących np. praca w parach, burza mózgów - studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli - wymiana doświadczeń z koleżankami i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań problemów - śledzenie aktualności na portalach internetowych - scenariusze, potwierdzenie Dyrektora szkoły, recenzje literatury, w czasie stażu 5 Sprawowanie opieki nad pomieszczeniem dydaktycznym - organizowanie gazetek tematycznych - gromadzenie materiałów i pomocy dydaktycznych do własnej biblioteczki - doposażenie sali w pomoce dydaktyczne - zdjęcia i notatki, - potwierdzenie Dyrektora szkoły, - wyposażona klasa w czasie stażu 6 Inspirowanie uczniów do udziału w olimpiadach i konkursach przedmiotowych - praca indywidualna z uczniem zdolnym - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - spotkania indywidualne w razie potrzeb - udział uczniów w konkursach: interdyscyplinarnym, piosenki obcojęzycznej, poezji obcojęzycznej, wiedzy o krajach anglojęzycznych - motywowanie uczniów do rozwijania zainteresowań, pasji, angażowanie do działalności pozaszkolnej - Dyplomy - potwierdzenia zgłoszeń - testy - podziękowania - popularyzacja osiągnięć uczniów na stronie internetowej szkoły, w gazetce szkolnej w czasie stażu 7 Umożliwienie uczniom dostępu do literatury anglojęzycznej - wzbogacenie własnej biblioteki celem udostępnienia ich uczniom - wykaz przyswojonych pozycji, czasopism w czasie stażu Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Rozp. §8 ust 2 pkt. 2 1 Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej - wykorzystanie technologii komputerowej do dokumentowania awansu zawodowego - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych - przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na lekcji, wykorzystanie Internetu jako źródła informacji, - przygotowywanie testów sprawdzianów, rozkładów materiału i konspektów techniką komputerową - wykorzystanie Internetu do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw, rodzicami i uczniami - zgłaszanie uczniów do konkursów - opracowanie dokumentacji pracy nauczyciela - opracowanie dokumentacji awansu zawodowego z wykorzystaniem technologii komputerowej - dokumentacja pracy nauczyciela rozkłady materiałów konspekty flashcards wykonywanie dyplomów, zaproszeń, podziękowań zastosowanie programu komputerowego do wypisywania świadectw szkolnych w czasie stażu 2 Lekcje języka angielskiego w pracowni komputerowej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej z wykorzystaniem programów komputerowych, Internetu - scenariusze zajęć w czasie stażu Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Rozp. §8 ust 2 pkt. 3 1 Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom - aktywny udział w doskonaleniu wewnątrzszkolnym - prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli, rodziców, studentów - opracowanie scenariuszy (podnoszenie atrakcyjności zajęć) konsultacje z nauczycielami j.ang z innych szkół przygotowanie i prezentacja referatu na spotkaniu zespołu przedmiotowego - scenariusz zajęć - potwierdzenie Dyrektora Szkoły - lista obecnych nauczycieli - dyskusja w czasie stażu Realizacja zadań z §8 ust 2 pkt 4 1 Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§8 ust 2 pkt 4 a) - opracowanie programu kółka z j.ang i wdrożenie go - współpraca z nauczycielami nad planem pracy wychowawcy zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły - opracowanie programu z uczniem słabym - opracowanie programu z uczniem zdolnym notatki plany pracy w czasie stażu 2 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§8 ust 2 pkt 4 c) - organizowanie wycieczek dydaktyczno - wychowawczych do kina, teatru - prowadzenie nieodpłatnego kółka języka angielskiego - organizowanie konkursów - angażowanie młodzieży do opracowywania materiałów do kącika anglisty i do szkolnej gazetki - przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów - organizacja i współorganizacja imprez szkolnych karty wycieczek zaświadczenie Dyrektora plany konspekty lekcji materiały wpisy do dzienników w czasie stażu 3 Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust 2 pkt 4 e) - pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, i ich sytuacji rodzinnej - zachęcanie rodziców do współpracy ze szkołą,wspólne organizowanie uroczystości klasowych/skolnych, - stałe kontakty indywidualne z rodzicami dotyczące zachowania i postępów w nauce, problemów wychowawczych - współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną w Brzozowie, pielęgniarką szkolną, komendą policji, GOPS i innymi instytucjami - ankieta zdjęcia zapisy w dzienniku listy obecności w czasie stażu 4 Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§8 ust 2 pkt 4 f) w czasie stażu Umiejętność rozpoznawania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w ktorej nauczyciel jest zatrudniony Rozp. §8 ust 2 pkt 5 1 Obserwacja i analiza uczniów wymagających szczególnej opieki dydaktyczno- wychowawczej - opis i analiza dwóch przypadków rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych - notatka w czasie stażu Plan rozwoju zawodowego pozostawia możliwość wprowadzenia dodatkowych pozycji, jak również może ulec zmianie, gdyż nie można do końca przewidzieć swojej działalności pedagogicznej i wychowawczej do końca stażu, który trwa 2 lata i 9 miesięcy. Nowe spotkania z młodzieżą niosą nowe wyzwania, którym na pewno sprostam. Plan zatwierdzono Podpis ...................................... ...................................... Wyświetleń: 858
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |