Katalog

Karolina Nafalska, 2014-08-13
Chełm

Język angielski, Konspekty

Pisanie zaproszeń - Matura podstawowa

- n +

MATURA SOLUTIONS
INTERMEDIATE

DZIAŁ: ZAPROSZENIE

KONSPEKT LEKCJI

I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE

DATA 13.04.2011
KLASA 2b grupa 1
POZIOM Średnio-zaawansowany
TEMAT Pisanie zaproszeń i odpowiedzi.
NAUCZYCIEL Karolina Nafalska

CELE LEKCJI:
Cele ogólne
• Doskonalenie sprawności pisania zaproszeń i odpowiedzi jako spójnej wymiany informacji z wykorzystaniem poznanego materiału leksykalnego oraz funkcji językowych.
• Wstępna diagnoza wiadomości i umiejętności uczniów pod kątem realizacji standardów wymagań egzaminacyjnych.

Cele szczegółowe
Uczeń:
• Zna słownictwo związane z działem: Człowiek- relacje międzyludzkie
• Zna zasady pisania krótkich zaproszeń oficjalnych i prywatnych
• Potrafi napisać odpowiedź na zaproszenie wykorzystując znane mu słownictwo
• Poprawnie stosuje środki gramatyczno-leksykalne adekwatne do ich funkcji i przewidziane na
dany poziom
• Potrafi komunikować się i uczestniczyć w przewidywalnych sytuacjach i rozmowach
• Kształci w sobie umiejętność dokonywania oceny pracy własnej i innych
• Kształci umiejętność pracy w zespole

METODY I FORMY PRACY
• praca z całą klasą
• praca indywidualna
• praca w grupach
• projekt

ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE
• podręcznik
• tablica
• kolorowe pisaki
• duże arkusze papieru
• magnesy




Temat przewodni lekcji to „Zaproszenie”. Wiadomości uczniów związane z tym tematem są sprawdzane (a także utrwalane oraz poszerzane) poprzez umiejętności w obszarze percepcji, produkcji oraz interakcji zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych.




II. PRZEBIEG LEKCJI

Faza wprowadzająca (10 min)
a. Powitanie i sprawdzenie obecności; nawiązanie do wcześniejszej lekcji, zapoznanie uczniów z
tematem i celami lekcji
b. Rozgrzewka językowa
Nauczyciel zapisuje na tablicy nagłówek „SPECIAL OCCASIONS” i prosi uczniów o podanie rodzajów szczególnych okazji – praca wspólna

Faza zasadnicza (30 min)
1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i wyjaśnia zadanie.
2. Każda grupa otrzymuje pisak i arkusz, na którym ma za zadanie napisać zaproszenie na podany temat.
3. Uczniowie wymieniają się swoimi zaproszeniami i na tym samym arkuszu mają dopisać krótką odpowiedź na zaproszenie.
4. Nauczyciel przyczepia wybrane prace do tablicy za pomocą magnesów a uczniowie prezentują wyniki pracy w swoich grupach, omawiają zaproszenia, korygują błędy swoje i innych.
5. Uczniowie oceniają prace pod kątem standardów egzaminacyjnych.

Faza podsumowująca (5 min)
a. Zadanie pracy domowej, napisanie zaproszeń na podane tematy.
b. Ocena pracy uczniów na lekcji: nauczyciel ocenia pracę indywidualnych uczniów.



Zadanie opcjonalne
Uczniowie przeprowadzają krótką dyskusję na temat kultury języka przy pisaniu zaproszeń. Omawiane są różnice w języku formalnym i nieformalnym oraz cechy dobrego zaproszenia.




Wyświetleń: 490


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.