Katalog Karolina Nafalska, 2014-08-13 Chełm Język angielski, Konspekty Pisanie zaproszeń - Matura podstawowaMATURA SOLUTIONS INTERMEDIATE DZIAŁ: ZAPROSZENIE KONSPEKT LEKCJI I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE DATA 13.04.2011 KLASA 2b grupa 1 POZIOM Średnio-zaawansowany TEMAT Pisanie zaproszeń i odpowiedzi. NAUCZYCIEL Karolina Nafalska CELE LEKCJI: Cele ogólne • Doskonalenie sprawności pisania zaproszeń i odpowiedzi jako spójnej wymiany informacji z wykorzystaniem poznanego materiału leksykalnego oraz funkcji językowych. • Wstępna diagnoza wiadomości i umiejętności uczniów pod kątem realizacji standardów wymagań egzaminacyjnych. Cele szczegółowe Uczeń: • Zna słownictwo związane z działem: Człowiek- relacje międzyludzkie • Zna zasady pisania krótkich zaproszeń oficjalnych i prywatnych • Potrafi napisać odpowiedź na zaproszenie wykorzystując znane mu słownictwo • Poprawnie stosuje środki gramatyczno-leksykalne adekwatne do ich funkcji i przewidziane na dany poziom • Potrafi komunikować się i uczestniczyć w przewidywalnych sytuacjach i rozmowach • Kształci w sobie umiejętność dokonywania oceny pracy własnej i innych • Kształci umiejętność pracy w zespole METODY I FORMY PRACY • praca z całą klasą • praca indywidualna • praca w grupach • projekt ŚRODKI I POMOCE DYDAKTYCZNE • podręcznik • tablica • kolorowe pisaki • duże arkusze papieru • magnesy Temat przewodni lekcji to „Zaproszenie”. Wiadomości uczniów związane z tym tematem są sprawdzane (a także utrwalane oraz poszerzane) poprzez umiejętności w obszarze percepcji, produkcji oraz interakcji zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych. II. PRZEBIEG LEKCJI Faza wprowadzająca (10 min) a. Powitanie i sprawdzenie obecności; nawiązanie do wcześniejszej lekcji, zapoznanie uczniów z tematem i celami lekcji b. Rozgrzewka językowa Nauczyciel zapisuje na tablicy nagłówek „SPECIAL OCCASIONS” i prosi uczniów o podanie rodzajów szczególnych okazji – praca wspólna Faza zasadnicza (30 min) 1. Nauczyciel dzieli uczniów na grupy i wyjaśnia zadanie. 2. Każda grupa otrzymuje pisak i arkusz, na którym ma za zadanie napisać zaproszenie na podany temat. 3. Uczniowie wymieniają się swoimi zaproszeniami i na tym samym arkuszu mają dopisać krótką odpowiedź na zaproszenie. 4. Nauczyciel przyczepia wybrane prace do tablicy za pomocą magnesów a uczniowie prezentują wyniki pracy w swoich grupach, omawiają zaproszenia, korygują błędy swoje i innych. 5. Uczniowie oceniają prace pod kątem standardów egzaminacyjnych. Faza podsumowująca (5 min) a. Zadanie pracy domowej, napisanie zaproszeń na podane tematy. b. Ocena pracy uczniów na lekcji: nauczyciel ocenia pracę indywidualnych uczniów. Zadanie opcjonalne Uczniowie przeprowadzają krótką dyskusję na temat kultury języka przy pisaniu zaproszeń. Omawiane są różnice w języku formalnym i nieformalnym oraz cechy dobrego zaproszenia. Wyświetleń: 490
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |