Katalog

Ewa Cioban, 2014-08-13
Dydnia

Plastyka, Plany rozwoju zawodowego

plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +





Plan rozwoju zawodowego
nauczyciela mianowanego
na stopień
nauczyciela dyplomowanego






I. Informacje personalne:

1. Imię i nazwisko nauczyciela – mgr Ewa Cioban
2. Szkoła –
3. Stanowisko – nauczyciel plastyki, zajęć rewalidacyjnych, wychowania przedszkolnego
4. Data rozpoczęcia stażu – 01 września 2011r.
5. Czas trwania stażu – 2 lata i 9 miesięcy
6. Data zakończenia stażu – 31 maja 2014r.

II. Czynności organizacyjne:

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
 Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli;
 złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu;
 sporządzenie planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2011r.  Poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu;
 wszczęcie postępowania;
 plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły.
2. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.  Analiza dokumentacji szkolnej: statutu, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego szkoły, itp. Wrzesień 2011r.  Znajomość prawa oświatowego i jego właściwa interpretacja;
 umiejętność korzystania z przepisów prawnych i poprawnego formułowania dokumentów.
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.  Analiza własnej pracy;
 doskonalenie warsztatu pracy;
 gromadzenie dokumentacji w formie elektronicznej lub papierowej;
 praca nad uzyskaniem celu jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego;
 uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Na bieżąco




Czerwiec 2014r.  Gromadzenie dokumentów: świadectw, sprawozdań, zaświadczeń, ocen, scenariuszy lekcji i imprez;


 ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły.
4. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.  Opracowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Maj 2014r.  Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
5. Złożenie wniosku po zakończeniu stażu o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.  Prawidłowe wypełnienie wniosku. Czerwiec 2014r.  Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

III. Zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli:

§8 ust. 2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efekt6w w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w celu doskonalenia warsztatu i metod pracy.  Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach, kursach, radach pedagogicznych, lekcjach otwartych, konferencjach metodycznych i warsztatach. Na bieżąco  Zaświadczenia o udziale w szkoleniach i kursach;
 potwierdzenia udziału w lekcjach otwartych;
 lista obecności na szkoleniowych radach pedagogicznych.

2. Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej.  Wykorzystanie w pracy rozwiązań proponowanych w literaturze fachowej oraz źródłach internetowych;
 poszukiwanie nowych rozwiązań dydaktycznych;
 wymiana doświadczeń i pomysłów związanych z procesem nauczania plastyki oraz dzieci niepełnosprawnych. Na bieżąco  Adnotacje w scenariuszach lekcji.
3. Udział w opracowaniu przedmiotowego systemu oceniania z plastyki oraz sposobu oceniania osiągnięć uczniów niepełnosprawnych.  Udział w pracach mających na celu udoskonalanie przedmiotowego systemu oceniania z plastyki oraz sposobu oceniania uczniów niepełnosprawnych;
 zapoznanie uczniów oraz rodziców z PSO
i Kartą Oceny Postępów Ucznia. Wrzesień 2011r., 2012r., 2013r. lub wedle potrzeb  Przedmiotowy System Oceniania z plastyki;
 Karta Oceny Postępów Ucznia;
 Karta Oceny Postępu w Rozwoju Społecznym.
4. Udział w pracy organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.  Aktywna praca w Zespole Nauczania Blokowego oraz Zespole Edukacji Wczesnoszkolnej;
 praca w Komisji do Spraw Pomocy Materialnej Uczniom;
 opracowanie indywidualnych programów edukacyjnych i rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych;
 opracowanie Programu Działań Wychowawczych dla klas IV – VI;
 opracowanie Planu Wychowawczego
dla dzieci pięcio- i sześcioletnich. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Sprawozdania z pracy zespołów;
 protokoły z posiedzeń komisji;
 Indywidualny Program Edukacyjny;
 Program indywidualnych zajęć rewalidacyjnych;
 Program Działań Wychowawczych dla klas IV – VI;
 Plan pracy wychowawczej;
 Plan Wychowawczy
dla dzieci pięcio- i sześcioletnich.
5. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów plastycznych oraz o tematyce zdrowotnej.  Opracowanie regulaminów i konkursów plastycznych oraz o tematyce zdrowotnej;
 przeprowadzenie konkursów plastycznych o zasięgu szkolnym i gminnym;
 praca w komisjach konkursowych;
 praca z uczniami biorącymi udział w konkursach. Czas trwania stażu  Regulaminy konkursów;
 treść konkursów;
 sprawozdanie i protokoły z przeprowadzonych konkursów.
6. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów mających trudności w nauce lub zdolnych.  organizowanie zajęć Koła Plastycznego i Koła Dziennikarskiego. Czas trwania stażu  Wpisy do dzienników zajęć.
7. Wzbogacanie warsztatu pracy.  przygotowanie i opracowanie pomocy dydaktycznych do zajęć rewalidacyjnych, plastyki oraz wychowania przedszkolnego;
 wzbogacenie wyposażenia Kącika Integracji w bibliotece szkolnej w czasopisma „Rewalidacja”, „Psychologia w Szkole”, „Charaktery”;
 zakup literatury i materiałów edukacyjnych. Czas trwania stażu  Potwierdzenie dyrektora szkoły;
 Potwierdzenie bibliotekarki.
8. Organizowanie imprez szkolnych.  Organizowanie imprez okolicznościowych na terenie szkoły. Czas trwania stażu  Scenariusze oraz sprawozdania z przeprowadzonych imprez szkolnych.
9. Współpraca z wychowawcami klas.  Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących postępów uczniów w nauce, bądź problemów wychowawczych. Czas trwania stażu  Notatki własne lub adnotacje w dziennikach szkolnych.
10. Kierowanie i zarządzanie zespołem klasowym i rodzicielskim.  Pełnienie funkcji wychowawcy klasowego;
 spotkania i współpraca z rodzicami. Czas trwania stażu  Terminarz spotkań z rodzicami w dzienniku lekcyjnym;
 scenariusze spotkań z zakresu pedagogizacji rodziców.






§8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.


Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.  Opracowanie programów, planów, pomocy dydaktycznych;
 pisanie scenariuszy lekcji, imprez szkolnych;
 opracowywanie quizów i prezentacji multimedialnych dla uczniów;
 przygotowywanie i opracowywanie regulaminów konkursów plastycznych. Czas trwania stażu  Programy, plany, pomoce dydaktyczne;
 scenariusze lekcji, imprez szkolnych;
 konkursy i sprawozdania.
2. Publikacja materiałów w Internecie.  Publikacja planu rozwoju zawodowego oraz wybranych materiałów w Internecie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Adresy stron www.
3. Wykorzystanie Internetu jako źródła materiałów dydaktycznych i wiedzy metodycznej.  Wyszukiwanie i korzystanie ze stron i portali internetowych jako źródła materiałów dydaktycznych. Czas trwania stażu  Adresy stron www.
4. Posługiwanie się pocztą elektroniczną.  korespondencja elektroniczna z instytucjami, z którymi zostanie nawiązana współpraca, wydawnictwami, nauczycielami, rodzicami, uczniami. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Wydruki z poczty elektronicznej.
5. Wykorzystanie nośników multimedialnych na zajęciach.  Wykorzystywanie na zajęciach filmów edukacyjnych, prezentacji multimedialnych na nośnikach multimedialnych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Adnotacja w scenariuszach zajęć.




§8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.



Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Praca w zespole Nauczania Blokowego oraz Zespole Edukacji Wczesnoszkolnej.  Aktywny udział w spotkaniach zespołów;
 realizacja przydzielonych zadań;
 współtworzenie wymaganej dokumentacji. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Sprawozdania z działalności zespołów.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych.  Przygotowanie zajęć otwartych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Scenariusz zajęć.
3. Pełnienie funkcji opiekuna stażu nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.  Pomoc przy tworzeniu wymaganej dokumentacji;
 wspólne śledzenie zmian w prawie oświatowym;
 obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego;
 prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela kontraktowego;
 napisanie propozycji oceny pracy nauczyciela kontraktowego za okres stażu. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie dyrektora szkoły.
4. Pełnienie funkcji opiekuna studentów odbywających praktykę.  Pomoc przy tworzeniu wymaganej dokumentacji;
 prowadzenie zajęć otwartych dla studentów;
 obserwacja lekcji prowadzonych przez studentów;
 napisanie oceny praktyki studenckiej. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie dyrektora szkoły.
§8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.


Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Pełnienie funkcji szkolnego koordynatora Zespołu ds. Promocji Zdrowia.  Opracowanie Programu Działań Szkoły Promującej Zdrowie na lata 2011 - 2013;
 organizowanie spotkań szkolnego zespołu ds. Promocji Zdrowia;
 przeprowadzenie autoewaluacji w szkole;
 zorganizowanie publicznej prezentacji wyników autoewaluacji;
 złożenie wniosku o nadanie Krajowego Certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie dyrektora szkoły;
 Krajowy Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie.
2. Prowadzenie zajęć Koła Plastycznego oraz Koła Dziennikarskiego.  Opracowanie Program Koła Plastycznego oraz Koła Dziennikarskiego. Czas trwania stażu  Program Koła Plastycznego oraz Dziennikarskiego;
 Gazetka szkolna „Co w szkole piszczy?” (miesięcznik).








§8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.



Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Organizowanie wycieczek szkolnych i klasowych.  Organizowanie lub współudział w organizowaniu wycieczek do teatru, kina, muzeów oraz wycieczek o charakterze obserwacyjnym. Czas trwania stażu  Karta wycieczek;
 wpis do dziennika klasowego.
2. Prowadzenie konsultacji dla rodziców  Prowadzenie konsultacji dla rodziców w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Czas trwania stażu  Potwierdzenie dyrektora szkoły.
3. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów.  Rozmowy z rodzicami lub prawnymi opiekunami uczniów. Czas trwania stażu  Wpisy do dziennika.

§8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.


Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Współpraca z pielęgniarką szkolną w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz higieny osobistej.  Konsultacje z pielęgniarką. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie pielęgniarki szkolnej.
2. Organizowanie zbiórek, akcji charytatywnych na rzecz osób potrzebujących.  Organizowanie oraz udział w zbiórkach funduszy. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie dyrektora szkoły / opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
3. Współpraca z osobami i instytucjami działającymi na terenie szkoły.  Współpraca z Samorządem Uczniowskim, Radą Rodziców, biblioteką szkolną. Czas trwania stażu  Potwierdzenia od opiekuna Samorządu Uczniowskiego, przewodniczącej Rady Rodziców, bibliotekarki.
4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.  Kierowanie do poradni, bądź uzupełnianie dokumentacji uczniów z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w nauce i podejrzeniem o dysleksję;
 wdrażanie zaleceń Poradni do pracy z uczniem;
 korzystanie z porad pracowników Poradni w sprawach dotyczących uczniów. Czas trwania stażu  Opinie, informacje wychowawcy o uczniach;
 Dokumentacja Poradni.



8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.



Lp. Zadania / działania nauczyciela Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji
1. Opis i analiza postępowania z uczniem niepełnosprawnym lub mającym trudności w nauce.
 Studium przypadku. Czas trwania stażu  Opis przypadku.
2. Praca z uczniami posiadającymi orzeczenie lub opinię Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.  Opracowanie programu pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
 prowadzenie zajęć indywidualnych. Czas trwania stażu; wedle potrzeb  Potwierdzenie dyrektora szkoły;
 wpisy do dziennika zajęć.



Plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec modyfikacji.


Podpis nauczyciela:
…………………………….


Data zatwierdzenia Planu Rozwoju Zawodowego…………………………......... Podpis Dyrektora szkoły:
……………………………..
Wyświetleń: 1338


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.