![]() |
![]() |
Katalog Karolina Błaszczyk, 2014-07-24 Gniezno Informatyka, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego§ 7 ust. 2, pkt. 1 umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem awansu na stopień nauczyciela mianowanego. cały okres stażu potwierdzenie opiekuna stażu • Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego. IX 2009 wniosek, plan rozwoju 2.Współpraca z opiekunem stażu. • Zawarcie kontraktu. IX 2009 kontrakt • Omówienie zasad współpracy i wzajemnej obserwacji zajęć. IX 2009 kontrakt • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. cały okres stażu potwierdzenia, wnioski • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i innych nauczycieli. cały okres stażu potwierdzenia, wnioski, scenariusze 3.Rozbudowa własnego warsztatu pracy. • Wykonanie przy użyciu techniki komputerowej: dekoracji, zaproszeń, zawiadomień na uroczystości szkolne oraz innych pomocy dydaktycznych. Pomoc przy redagowaniu gazetki szkolnej. cały okres stażu pomoce dydaktyczne • Wprowadzenie korekt do planów dydaktycznych, które spowodują, że proces dydaktyczno – wychowawczy będzie jeszcze bardziej skuteczny. cały okres stażu plany dydaktyczne • Opieka nad pracownią komputerową. cały okres stażu potwierdzenia • Gromadzenie prac uczniów. cały okres stażu prace uczniów 4.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie świadectw, dokumentów, zaświadczeń, notatek, scenariuszy zajęć. cały okres stażu dokumentacja •Analiza realizacji zadań po każdym roku pracy. V – VI 2010, 2011, 2012 notatki, wnioski • Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. VI 2013 sprawozdanie • Złożenie wniosku oraz gromadzonej dokumentacji o postępowanie egzaminacyjne VI 2013 wniosek i teczka z dokumentami §7, ust.2, pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1.Poznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. • Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. cały okres stażu notatki • Systematyczny kontakt z rodzicami. cały okres stażu adnotacje w dzienniku lekcyjnym • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. cały okres stażu potwierdzenia • Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. cały okres stażu notatki 2.Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. • Udział w akcjach szkolnych typu: sprzątanie świata, konkursy tematyczne o przeciwstawianiu się agresji i przemocy oraz walki z wulgaryzmami. corocznie potwierdzenia • Aktywne włączanie się w organizację uroczystości szkolnych. wg harmonogramu potwierdzenia • Wyjazdy i wyjścia społeczności uczniowskiej (np. wycieczki, wyjścia do teatru). cały okres stażu potwierdzenia • Udział w realizacji programów profilaktycznych i projektów edukacyjnych. cały okres stażu potwierdzenia notatki • Przeprowadzenie szkolnego konkursu informatycznego. corocznie potwierdzenia • Indywidualne podejście do potrzeb i problemów wychowanków. cały okres stażu notatki • Dostosowanie ćwiczeń do indywidualnych potrzeb uczniów. cały okres stażu materiały dydaktyczne § 7, ust.2, pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wykorzystanie znajomości obsługi komputera w pracy nauczyciela. • Opracowanie planów dydaktycznych nauczania dla poszczególnych klas. corocznie plany dydaktyczne • Zagłębianie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet. cały okres stażu notatki • Wykonywanie środków dydaktycznych przy pomocy technologii komputerowej. cały okres stażu materiały dydaktyczne • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych. cały okres stażu nazwy programów, notatki 2. Strona internetowa ZSZ nr Specjalnej14 i SPDP w Gnieźnie. • Aktywny udział w tworzeniu szkolnej strony internetowej. cały okres stażu www.sosw2.deo.pl 3.Korzystanie z Internetu, publikacje w Internecie. • Pozyskiwanie informacji ze stron internetowych. cały okres stażu adresy stron • Umieszczenie w Internecie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy i sprawozdania. IX 2009 VI 2013 adresy stron § 7, ust.2, pkt 4 umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1.Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. • Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. cały okres stażu notatki • Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe i czasopisma). cały okres stażu notatki 2.Aktywne realizowanie zadań wychowawczych w pracy z uczniami. • Objęcie szczególną troską uczniów słabych. cały okres stażu sprawozdanie z realizacji stażu • Opieka nad uczniami uzdolnionymi poprzez motywowanie ich do dalszego poszerzania wiedzy. cały okres stażu sprawozdanie z realizacji stażu • Aktywne pełnienie dyżurów w czasie przerw śródlekcyjnych. cały okres stażu potwierdzenia §7, ust.2, pkt 5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1.Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego. • Zapoznanie z: - Kartą Nauczyciela, - Rozporządzeniami Ministra Edukacji Narodowej. w ciągu stażu notatki 2.Analiza dokumentacji szkoły. • Analiza dokumentacji: statutu, regulaminów, wewnątrz szkolnego systemu oceniania, programu wychowawczego i profilaktycznego Zasadniczej Szkoły Zawodowej nr 14 Specjalnej. w ciągu stażu sprawozdanie z realizacji stażu 3. Aktywne uczestnictwo w kreowaniu prawa wewnątrzszkolnego. • Udział w radach pedagogicznych. cały okres staży zapisy w protokołach • Udział w radach samokształceniowych. cały okres staży zapisy w protokołach • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach i szkoleniach cały okres staży świadectwa, zaświadczenia Niniejszy plan ma charakter otwarty i możliwe są jego modyfikacje zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi za zgodą Dyrektora.. ………….. …………………………………….. podpis nauczyciela PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO Nauczyciela kontraktowego mgr Karoliny Błaszczyk ubiegającej się o awans zawodowy na stopień NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Czas trwania stażu: od 01.09.2010r. do 31.05.2013r. (2 lata i 9 miesięcy) Opiekun stażu: mgr Joanna Tomaszewska mgr Karolina Błaszczyk nauczyciel technologii informacyjnej SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – - WYCHOWAWCZY NR 2 W GNIEŹNIE UL. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH 16 Wyświetleń: 658
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |