Katalog

Marta Górska-Zielonka, 2014-07-23
Otmuchów

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego-nauczyciel dyplomowany

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.

W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli.



Imię i nazwisko:
Marta Górska – Zielonka, nauczyciel języka angielskiego

Miejsce pracy:
Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Nysie

Data rozpoczęcia stażu:
01. 09. 2011 r.

Data zakończenia stażu:
31. 05. 2014 r.



Czynności organizacyjne

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego zadania

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.











Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela

Zapoznanie się dokumentacją określającą funkcjonowanie szkoły

Przedłożenie Dyrektorowi Szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu

Sformułowanie Planu Rozwoju Zawodowego










Wrzesień 2011








Znajomość przepisów prawa oświatowego







Kopia wniosku



PRZ zatwierdzony przez Dyrektora
(kopia PRZ )


2. Dokumentowanie realizacji PRZ














Założenie teczki „Awans Zawodowy”

Gromadzenie dokumentacji

Praca nad uzyskaniem celu, jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego

Uzyskanie oceny dorobku zawodowego
Opracowanie sprawozdania z realizacji PRZ


Wrzesień 2011


Cały okres stażu

Cały okres stażu




Maj 2014




Teczka „Awans Zawodowy”









Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły




3. Opracowanie sprawozdania dokumentów realizacji PRZ


Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego PRZ





Maj 2014


Sprawozdanie z realizacji PRZ wraz z załącznikami


4.Przygotowanie i złożenie wniosku po zakończeniu stażu dokumentów podjęcie postępowania kwalifikacyjnego

Prawidłowe wypełnienie wniosku
o postępowanie kwalifikacyjne w Kuratorium Oświaty i Wychowania







Czerwiec 2014




Kopia wniosku kwalifikacyjnego









§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły.

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu.
Samodzielne studiowanie literatury fachowej, w tym czasopism metodycznych:
*The Teacher
*English Teaching Professional
*Modern English Teacher
*ESL Magazine

i zasobów internetu:

*http://www.publikacje.edu.pl
*http://www.britishcouncil.org
*http://www.voanews.com/english
*http://www.edunews.pl/;

Udział w cyklu szkoleń i warsztatów zgodnie z założeniami projektu Szkoła Nowoczesnych Technologii

Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia zawodowego

Uczestniczenie w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa: OUP, Egis, Longman oraz konferencjach metodycznych prowadzonych przez OKE i Ośrodek Metodyczny w Opolu

Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.)

Opieka nad pracownią języka angielskiego (wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój)

Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego.

Urozmaicenie zajęć poprzez wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w projekcie Szkoła Nowych Technologii
Cały okres stażu
Notatki własne













Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń





Certyfikaty i zaświadczenia

Nowe pomoce naukowe w pracowni

2 Organizowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów i olimpiad na szczeblu szkolnym
Współorganizowanie konkursu „Nowa matura ustna bez barier”
Opracowanie regulaminu konkursu.
Przygotowanie uczniów.
Opracowanie i przeprowadzenie konkursu.
Pozyskanie nagród dla uczniów

W zależności od terminu konkursów
Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów

3. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy











Sprawowanie opieki nad klasą wychowawczą

Organizowanie wycieczek, imprez klasowych i między klasowych

Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkanie, konsultacje
Prowadzenie zajęć rodziców ramach pedagogizacji rodziców

Przygotowanie referatów do odczytania na zebraniach rodzicielskich
Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet dla rodziców


Wg potrzeb











Potwierdzenie Dyrektora












4 Współpraca z nauczycielami realizującymi proces dydaktyczno wychowawczy
Stała współpraca z wychowawcami klas
Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania uczniów


Cały okres stażu


Przykłady realizacji




§ 8. ust. 2. pkt 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1. Wykorzystywanie technik komputerowych oraz Internetu, jako źródła wiedzy metodycznej w pracy dydaktyczno-wychowawczej.

Wykorzystanie komputera, Internetu, encyklopedii multimedialnych w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej
Opracowanie prezentacji multimedialnych
Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania.
Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów.
Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów.

Cały okres stażu
Testy,
prezentacje,
notatki własne

2. Zamieszczenie publikacji w Internecie
Publikacja autorskich scenariuszy lekcji języka angielskiego Internetowym Magazynie Publikacji www.literka.pl

Cały okres stażu

Potwierdzenie publikacji


3. Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami.

Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów.

Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego oraz (jeśli będzie możliwość) programów multimedialnych do nauki języka angielskiego.

Cały okres stażu






Scenariusze przeprowadzonych zajęć







4. Tworzenie narzędzi do pomiaru jakości nauczania języka angielskiego i organizacja własnego warsztatu pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej.

Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów ZS RCKU

Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników semestralnych wychowanków klasy (korzystanie z arkusza programu Excel) i przedstawianie ich nauczycielom i rodzicom na zebraniach rodzicielskich
Cały okres stażu


Wg potrzeb
Testy, sprawdziany, dyplomy


Teczka wychowawcy klasy

5. Udział w projekcie Szkoła Nowych Technologii
Udział w warsztatach i szkoleniach przez trenerów Microsoft Sp.z o.o. i ekspertów w dziedzinie
e-nauczania, zdobycie wiedzy o nowych trendach w edukacji, m.in. internetowych platformach edukacyjnych, programach dla szkół.

Wg harmonogramu projektu
Certyfikat

6. Udział w kursach komputerowych i zdobycie certyfikatów ECDL (START,CORE)
Zdobycie umiejętności posługiwania się edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programami prezentacyjnymi


Wg
terminów kursów
Certyfikaty

§ 8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami.
Opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów, scenariuszy uroczystości szkolnych, ankiet, testów.

Zaproszenie nauczycieli na otwarte lekcje języka angielskiego

Cały okres stażu




Teczka nauczyciela zawierająca konspekty, scenariusze.

Konspekt lekcji otwartej

2. Praca w zespole przedmiotowym

Aktywny udział w spotkaniach zespołu
Pomoc w tworzeniu wymaganej dokumentacji

Realizacja zaplanowanych działań

Cały okres stażu
Potwierdzenie uczestnictwa

3. Objęcie roli opiekuna praktyk studentki filologii angielskiej


Opracowanie planu i programu praktyk studenckich.
Wystawienie oceny końcowej praktyki studentki


Wrzesień 2011
Plan i program praktyk
Potwierdzenie Dyrektora

4. Promocja szkoły w środowisku lokalnym



Uczestniczenie w „Dniach Otwartych Szkoły” oraz innych imprezach okolicznościowych
Cały okres stażu
Zaświadczenia



§ 8 ust. 2 pkt 4 b
Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1. Uzyskanie stopnia egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego

Sprawdzanie pisemnych prac maturalnych








Do 2014 r
Kserokopie powołania oraz kserokopie umowy

2.Pełnienie funkcji członka komisji na maturach ustnych
Przeprowadzanie ustnych egzaminów maturalnych z j. angielskiego w liceum


Cały okres stażu
Kserokopie powołania,
Potwierdzenie Dyrektora Szkoły

§ 8 ust. 2 pkt 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych.

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla maturzystów.

Przygotowanie materiałów
Przeprowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich przygotowujących ich do egzaminu maturalnego z j. obcego
Przeprowadzenie próbnego maturalnego egzaminu ustnego

Cały okres stażu

Potwierdzenie Dyrektora Szkoły




2. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów.

Rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami.
Kontakty i współpraca z pedagogiem szkolnym.
Cały okres stażu
Zaświadczenia

3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów.



4. Praca na rzecz prezentacji szkoły „na zewnątrz”

Systematyczna lektura literatury pedagogicznej.
Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami.





Współorganizowanie i udział w „Dniach Otwartych Drzwi” ZSRCKU




Systematycznie w okresie odbywania stażu




Wg
terminu
Stosowne zaświadczenia







Zaświadczenie Dyrektora Szkoły

5. Wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas uczestnictwa w projekcie do pracy w szkole


Organizacja sesji i pokazów w auli
Pomoc przy tworzeniu prezentacji multimedialnych
Prezentacja materiałów podczas otwartych zajęć
Cały okres stażu
Sprawozdanie, zdjęcia

6.Współorganizowanie szkolnego konkursu „Nowa matura ustna bez barier”

Przygotowanie konkursu
Opracowanie regulaminu
Pozyskiwanie nagród
Umieszczenie najlepszych prac na serwisie internetowym

Wg terminu konkursu
Sprawozdanie, zdjęcia, dyplomy













§ 8 ust. 2 pkt 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania

1. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami pracującymi na rzecz edukacji
Udział uczniów w Ogólnopolskim Tygodniu Kariery organizowanym przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową oraz Powiatowy Urząd Pracy w Nysie, którego celem jest zainteresowanie zwłaszcza młodych ludzi dalszym kształceniem i rozwojem zawodowym.
Październik 2012







Potwierdzenia Dyrektora Szkoły
Potwierdzenia odpowiednich instytucji


2. Praca na rzecz Domu Dziecka w Jasienicy Dolnej Z
biórka darów (pomoce szkolne, słodycze, zabawki)

Cały okres stażu
Poświadczenie Dyrektora Placówki

3. Współpraca z Nyskim Domem Kultury oraz szkołami podstawowymi w ramach organizowanego konkursu kolęd



Współorganizacja charytatywnego koncertu kolęd
Zbórka funduszy na rzecz potrzebujących
Przeprowadzenie koncertów kolęd w szkołach podstawowych
W zależności od terminów koncertów
Sprawozdanie, zdjęcia




§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi.







2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania.
Indywidualne konsultacje z rodzicami.

Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego.

Stały kontakt telefoniczny.

Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań.

Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.

Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań.

Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.

Poznanie zasad bezpieczeństwa na wodzie.

Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata.

Kształtowanie postawy świadomego wyboru przyszłej drogi życiowej i kariery zawodowej.

Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe.

Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych.













Cały okres trwania stażu





Cały okres trwania stażu




Potwierdzenie Dyrektora Szkoły.





Potwierdzenie Dyrektora Szkoły

Plan Rozwoju Zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec zmianie.







Opracowała:
Marta Górska - Zielonka
Wyświetleń: 536


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.