![]() |
![]() |
Katalog Marta Górska-Zielonka, 2014-07-23 Otmuchów Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego-nauczyciel dyplomowanyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO. W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli. Imię i nazwisko: Marta Górska – Zielonka, nauczyciel języka angielskiego Miejsce pracy: Zespół Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Nysie Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2011 r. Data zakończenia stażu: 31. 05. 2014 r. Czynności organizacyjne Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego zadania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Analiza dokumentów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela Zapoznanie się dokumentacją określającą funkcjonowanie szkoły Przedłożenie Dyrektorowi Szkoły wniosku o rozpoczęcie stażu Sformułowanie Planu Rozwoju Zawodowego Wrzesień 2011 Znajomość przepisów prawa oświatowego Kopia wniosku PRZ zatwierdzony przez Dyrektora (kopia PRZ ) 2. Dokumentowanie realizacji PRZ Założenie teczki „Awans Zawodowy” Gromadzenie dokumentacji Praca nad uzyskaniem celu, jakim jest awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji PRZ Wrzesień 2011 Cały okres stażu Cały okres stażu Maj 2014 Teczka „Awans Zawodowy” Ocena dorobku zawodowego dokonana przez Dyrektora Szkoły 3. Opracowanie sprawozdania dokumentów realizacji PRZ Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego PRZ Maj 2014 Sprawozdanie z realizacji PRZ wraz z załącznikami 4.Przygotowanie i złożenie wniosku po zakończeniu stażu dokumentów podjęcie postępowania kwalifikacyjnego Prawidłowe wypełnienie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne w Kuratorium Oświaty i Wychowania Czerwiec 2014 Kopia wniosku kwalifikacyjnego § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki przedmiotu. Samodzielne studiowanie literatury fachowej, w tym czasopism metodycznych: *The Teacher *English Teaching Professional *Modern English Teacher *ESL Magazine i zasobów internetu: *http://www.publikacje.edu.pl *http://www.britishcouncil.org *http://www.voanews.com/english *http://www.edunews.pl/; Udział w cyklu szkoleń i warsztatów zgodnie z założeniami projektu Szkoła Nowoczesnych Technologii Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia zawodowego Uczestniczenie w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa: OUP, Egis, Longman oraz konferencjach metodycznych prowadzonych przez OKE i Ośrodek Metodyczny w Opolu Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteczki przedmiotu (literatura, słowniki, plansze, itp.) Opieka nad pracownią języka angielskiego (wzbogacenie wyposażenia, dbałość o sprzęt i wystrój) Poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na lekcjach języka angielskiego. Urozmaicenie zajęć poprzez wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas udziału w projekcie Szkoła Nowych Technologii Cały okres stażu Notatki własne Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń Certyfikaty i zaświadczenia Nowe pomoce naukowe w pracowni 2 Organizowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów i olimpiad na szczeblu szkolnym Współorganizowanie konkursu „Nowa matura ustna bez barier” Opracowanie regulaminu konkursu. Przygotowanie uczniów. Opracowanie i przeprowadzenie konkursu. Pozyskanie nagród dla uczniów W zależności od terminu konkursów Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów 3. Pełnienie funkcji wychowawcy klasy Sprawowanie opieki nad klasą wychowawczą Organizowanie wycieczek, imprez klasowych i między klasowych Kontakty z rodzicami, wywiadówki, spotkanie, konsultacje Prowadzenie zajęć rodziców ramach pedagogizacji rodziców Przygotowanie referatów do odczytania na zebraniach rodzicielskich Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet dla rodziców Wg potrzeb Potwierdzenie Dyrektora 4 Współpraca z nauczycielami realizującymi proces dydaktyczno wychowawczy Stała współpraca z wychowawcami klas Przekazywanie własnych obserwacji dotyczących wyników w nauce bądź zachowania uczniów Cały okres stażu Przykłady realizacji § 8. ust. 2. pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1. Wykorzystywanie technik komputerowych oraz Internetu, jako źródła wiedzy metodycznej w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Wykorzystanie komputera, Internetu, encyklopedii multimedialnych w codziennej pracy dydaktycznej i wychowawczej Opracowanie prezentacji multimedialnych Regularne śledzenie informacji dotyczących spraw oświaty i wychowania. Korzystanie z internetowych edukacyjnych newsletter’ów. Wymiana uwag dotyczących wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej z innymi nauczycielami na stronach forum przeznaczonych dla pedagogów. Cały okres stażu Testy, prezentacje, notatki własne 2. Zamieszczenie publikacji w Internecie Publikacja autorskich scenariuszy lekcji języka angielskiego Internetowym Magazynie Publikacji www.literka.pl Cały okres stażu Potwierdzenie publikacji 3. Wykorzystanie Internetu i technologii komputerowej jako źródła ciekawych ćwiczeń w pracy z uczniami. Przeprowadzenie zajęć pochodzących z Internetu z wykorzystaniem ćwiczeń sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów. Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej i wykorzystanie sprzętu komputerowego oraz (jeśli będzie możliwość) programów multimedialnych do nauki języka angielskiego. Cały okres stażu Scenariusze przeprowadzonych zajęć 4. Tworzenie narzędzi do pomiaru jakości nauczania języka angielskiego i organizacja własnego warsztatu pracy z wykorzystaniem technologii komputerowej. Opracowanie testów, sprawdzianów, dyplomów, pomocy dydaktycznych dla uczniów ZS RCKU Sporządzanie w formie wykresów, tabeli wyników semestralnych wychowanków klasy (korzystanie z arkusza programu Excel) i przedstawianie ich nauczycielom i rodzicom na zebraniach rodzicielskich Cały okres stażu Wg potrzeb Testy, sprawdziany, dyplomy Teczka wychowawcy klasy 5. Udział w projekcie Szkoła Nowych Technologii Udział w warsztatach i szkoleniach przez trenerów Microsoft Sp.z o.o. i ekspertów w dziedzinie e-nauczania, zdobycie wiedzy o nowych trendach w edukacji, m.in. internetowych platformach edukacyjnych, programach dla szkół. Wg harmonogramu projektu Certyfikat 6. Udział w kursach komputerowych i zdobycie certyfikatów ECDL (START,CORE) Zdobycie umiejętności posługiwania się edytorem tekstu, arkuszem kalkulacyjnym, programami prezentacyjnymi Wg terminów kursów Certyfikaty § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniami. Opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów, scenariuszy uroczystości szkolnych, ankiet, testów. Zaproszenie nauczycieli na otwarte lekcje języka angielskiego Cały okres stażu Teczka nauczyciela zawierająca konspekty, scenariusze. Konspekt lekcji otwartej 2. Praca w zespole przedmiotowym Aktywny udział w spotkaniach zespołu Pomoc w tworzeniu wymaganej dokumentacji Realizacja zaplanowanych działań Cały okres stażu Potwierdzenie uczestnictwa 3. Objęcie roli opiekuna praktyk studentki filologii angielskiej Opracowanie planu i programu praktyk studenckich. Wystawienie oceny końcowej praktyki studentki Wrzesień 2011 Plan i program praktyk Potwierdzenie Dyrektora 4. Promocja szkoły w środowisku lokalnym Uczestniczenie w „Dniach Otwartych Szkoły” oraz innych imprezach okolicznościowych Cały okres stażu Zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt 4 b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1. Uzyskanie stopnia egzaminatora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej z zakresu egzaminu maturalnego z języka angielskiego Sprawdzanie pisemnych prac maturalnych Do 2014 r Kserokopie powołania oraz kserokopie umowy 2.Pełnienie funkcji członka komisji na maturach ustnych Przeprowadzanie ustnych egzaminów maturalnych z j. angielskiego w liceum Cały okres stażu Kserokopie powołania, Potwierdzenie Dyrektora Szkoły § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1. Prowadzenie dodatkowych zajęć dla maturzystów. Przygotowanie materiałów Przeprowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów klas trzecich przygotowujących ich do egzaminu maturalnego z j. obcego Przeprowadzenie próbnego maturalnego egzaminu ustnego Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły 2. Poznanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów. Rozmowy z rodzicami uczniów lub ich prawnymi opiekunami. Kontakty i współpraca z pedagogiem szkolnym. Cały okres stażu Zaświadczenia 3. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych uczniów. 4. Praca na rzecz prezentacji szkoły „na zewnątrz” Systematyczna lektura literatury pedagogicznej. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w rozmowach z uczniami. Współorganizowanie i udział w „Dniach Otwartych Drzwi” ZSRCKU Systematycznie w okresie odbywania stażu Wg terminu Stosowne zaświadczenia Zaświadczenie Dyrektora Szkoły 5. Wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas uczestnictwa w projekcie do pracy w szkole Organizacja sesji i pokazów w auli Pomoc przy tworzeniu prezentacji multimedialnych Prezentacja materiałów podczas otwartych zajęć Cały okres stażu Sprawozdanie, zdjęcia 6.Współorganizowanie szkolnego konkursu „Nowa matura ustna bez barier” Przygotowanie konkursu Opracowanie regulaminu Pozyskiwanie nagród Umieszczenie najlepszych prac na serwisie internetowym Wg terminu konkursu Sprawozdanie, zdjęcia, dyplomy § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Planowane zadania Formy realizacji Termin realizacji Potwierdzenie realizacji określonego działania 1. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami pracującymi na rzecz edukacji Udział uczniów w Ogólnopolskim Tygodniu Kariery organizowanym przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową oraz Powiatowy Urząd Pracy w Nysie, którego celem jest zainteresowanie zwłaszcza młodych ludzi dalszym kształceniem i rozwojem zawodowym. Październik 2012 Potwierdzenia Dyrektora Szkoły Potwierdzenia odpowiednich instytucji 2. Praca na rzecz Domu Dziecka w Jasienicy Dolnej Z biórka darów (pomoce szkolne, słodycze, zabawki) Cały okres stażu Poświadczenie Dyrektora Placówki 3. Współpraca z Nyskim Domem Kultury oraz szkołami podstawowymi w ramach organizowanego konkursu kolęd Współorganizacja charytatywnego koncertu kolęd Zbórka funduszy na rzecz potrzebujących Przeprowadzenie koncertów kolęd w szkołach podstawowych W zależności od terminów koncertów Sprawozdanie, zdjęcia § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Stała współpraca z rodzicami w zakresie niesienia pomocy uczniom z problemami dydaktycznymi lub wychowawczymi. 2. Stała obserwacja oraz wspólna analiza wyników w nauce wychowanków oraz ich zachowania. Indywidualne konsultacje z rodzicami. Wspólne spotkania ucznia, rodzica, nauczyciela i pedagoga szkolnego. Stały kontakt telefoniczny. Natychmiastowe informowanie o problemach i podejmowanie właściwych zadań. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. Rozmowy z uczniami na temat ich problemów oraz wspólne znajdywanie rozwiązań. Przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego. Poznanie zasad bezpieczeństwa na wodzie. Kształtowanie postawy otwartości i ciekawości świata. Kształtowanie postawy świadomego wyboru przyszłej drogi życiowej i kariery zawodowej. Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe. Kształtowanie postawy tolerancji wobec osób niepełnosprawnych. Cały okres trwania stażu Cały okres trwania stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły. Potwierdzenie Dyrektora Szkoły Plan Rozwoju Zawodowego ma charakter otwarty i podczas jego realizacji może ulec zmianie. Opracowała: Marta Górska - Zielonka Wyświetleń: 536
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |