Katalog Dominika Kędra, 2014-07-07 Przędzel Język angielski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGOI.Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 1). 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 1.1. Analiza przepisów prawa oświatowego dot. awansu zawodowego nauczycieli – podstawa prawna Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r., rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. 2. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. 2.1. Rozmowa wstępna. 2.2. Określenie zasad współpracy. 3. Opracowanie drogi rozwoju zawodowego. 3.1. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. 3.2. Publikacja planu w Internecie. 4. Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją. 4.1. Dokonywanie wpisów w dziennikach lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie dziennika. 4.2. Zapoznanie się z takimi dokumentami jak: • Statut Szkoły, • Zasady Oceniania Wewnątrzszkolnego, • Program Wychowawczy Szkoły, • Program profilaktyki, • Kodeks etyki, • Plan nadzoru pedagogicznego, • Regulamin Rady Pedagogicznej, • Regulamin Rady Rodziców, • Regulamin wynagradzania nauczycieli, • Regulamin dofinansowania form doskonalenia zawodowego • Regulamin Samorządu Uczniowskiego, • Regulamin wycieczek szkolnych, • Regulamin dyżurów nauczycielskich, • Koncepcja pracy i plan pracy szkoły, • Ceremoniał szkolny. 5. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w szkole. 5.1. lektura obowiązujących aktów prawnych. 6. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. 6.1. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, scenariuszy, kart obserwacji lekcji 7. Przygotowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 7.1. Opis realizacji planu rozwoju zawodowego. 8. Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego na stopień nauczyciela kontraktowego 8.1. Sporządzenie wniosku 8.2. Przygotowanie dokumentacji II.2. Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły, w której nauczyciel odbywa staż (§6 ust.2 pkt 2). 9. Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy 9.1. Kursy metodyczne, szkolenia, seminaria i warsztaty, konferencje metodyczne, aktywny udział we wszelkich dostępnych formach dokształcania. 9.2. Gromadzenie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych 10. Opracowanie Przedmiotowych Systemów Oceniania dla poszczególnych klas. 10.1. Modyfikacja PSO w oparciu o program nauczania, podstawę programową, oraz Zasady Oceniania Wewnątrzszkolnego. 11. Realizacja korelacji międzyprzedmiotowej we współpracy z innymi nauczycielami. 11.1. Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka angielskiego z edukacją kulturalną, regionalną, medialną, ekologiczną, prozdrowotną, itp. 12. Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach. 12.1. Studiowanie literatury metodycznej. 12.2. Hospitacje i obserwacje lekcji opiekuna stażu. 13. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej i dydaktycznej. 13.1. Przygotowanie dokumentacji stażu w formie elektronicznej. 13.2. Wykorzystanie komputera i Internetu do przygotowania zajęć lekcyjnych. 13.3. Wykorzystanie Internetu, encyklopedii i słowników multimedialnych w pogłębianiu wiedzy własnej i uczniów. 13.4. Wykorzystanie Internetu w pracy nad rozwojem zawodowym. 13.5. Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego. III. Znajomość środowiska uczniów, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem uczniów (§6 ust.2 pkt 3) 14. Motywacja ucznia do nauki i rozwoju, kształtowanie autonomii ucznia w zakresie pracy nad językiem. 14.1. Przedstawienie uczniom różnych możliwych sposobów samodzielnego uczenia się. 14.2. Zachęcanie do nauki poprzez wprowadzenie różnorodnych gier i zabaw językowych. 15. Zdobywanie wiedzy w zakresie potrzeb opiekuńczo -wychowawczych ucznia 15.1. Studiowanie literatury psychologicznej i pedagogicznej. 15.2. Pełnienie funkcji opiekuna SU. 16. Przestrzeganie i propagowanie zasad dobrego wychowania, kultury osobistej i tolerancji wobec ludzi o innym kolorze skóry, innej kulturze itp. 16.1. Lekcje obejmujące zagadnienia z kultury krajów anglojęzycznych, rozmowy z uczniami, dzielenie się doświadczeniami i spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych. 17. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mającym trudności w nauce. 17.1. Badanie i diagnozowanie sytuacji ucznia wykazującego dysfunkcje lub trudności w nauce, rozmowy z uczniem, współpraca z pedagogiem szkolnym oraz rodzicami. 18. Współpraca z rodzicami uczniów. 18.1. Udzielanie informacji na temat dziecka i jego postępów w nauce oraz informacji o ewentualnych problemach, udzielanie rad, itp. IV.Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć (§6 ust.2 pkt 4). 19. Opanowanie umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych. 19.1. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. 19.2. Prowadzenie zajęć z uczniami w obecności opiekuna stażu. 19.3. Rzetelne omawianie i analiza zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. 19.4. Nauka opracowywania scenariuszy lekcji 20. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu oraz samokształcenie. 20.1. Obowiązkowe uczestnictwo w szkoleniowych radach pedagogicznych. 20.2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb. 21. Dokumentacja własnych działań pedagogicznych. 21.1. Gromadzenie dokumentacji, jej analiza i korzystanie z wniosków. 22. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 22.1. Publikacja planu rozwoju oraz udostępnianie innym nauczycielom w szkole. 22.2. Współpraca z nauczycielami, dzielenie się doświadczeniami. 23. Analiza i samoocena swoich działań. 23.1. Analiza własnych lekcji, notatek i rozmów pohospitacyjnych Wyświetleń: 745
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |