Katalog

Izabela Mikołajczyk, 2014-07-02
Gryfów Śląski

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

- n +

Imię i nazwisko: xxx
ur. xxx
Szkoła: xxx
Pełniona funkcja: nauczyciel
Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013r.
Data zakończenia stażu: 31 maja 2016r.
Dyrektor placówki: xxx


Podstawa prawna:
• Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r.
● Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.







I. Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego – zadania organizacyjne

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego:
- analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego
- opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego.
- wrzesień 2013r.
- wniosek
- plan rozwoju zawodowego.
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego:
- gromadzenie dokumentacji
- na bieżąco w okresie trwania stażu
- świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany i inne.
3. Sporządzanie sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego:
- opis i analiza dokonywanych działań
- na koniec każdego roku szkolnego przez okres trwania stażu
- sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
4. Sporządzenie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego:
- opracowanie zgromadzonej dokumentacji
- opis i analiza dokonań
- sformułowanie wniosków
- czerwiec 2016r.
- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
- ocena dorobku zawodowego za okres stażu.
5. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne:
- sformułowanie i złożenie wniosku o postepowanie kwalifikacyjne
- czerwiec 2016r.
- poprawnie sformułowany wniosek.

II. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 1 pkt 1)
L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Podniesienie kwalifikacji zawodowych:
- ukończenie kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna”
- październik 2013r.
- świadectwo ukończenia kursu.
2. Posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji:
- wykorzystanie znajomości obsługi komputera w opracowywaniu dokumentacji
- dokumentowanie przebiegu stażu
- przygotowywanie materiałów dydaktycznych
- wykorzystanie Internetu jako źródła informacji
- opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego
- redagowanie informacji dotyczących Ośrodka na stronie BIP
- cały okres stażu
- notatki własne
- adresy stron www.
III. Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki (§ 8 ust. 1 pkt 2)
L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Koordynowanie prac zespołu opracowującego Roczny Plan Pracy Ośrodka w zakresie „Promocja Ośrodka na forum publicznym”:
- udział w pracach zespołu
- opracowanie nowych sposobów promocji Ośrodka
- cały okres stażu
- notatki, Roczny Plan Pracy, sprawozdanie.

IV. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§ 8 ust.1 pkt 3)
L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych.
- uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy Ośrodka
- udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – rady szkoleniowe
- samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej
- poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych
- wymiana doświadczeń z nauczycielami, wychowawcami
- według potrzeb, cały okres stażu
- zaświadczenia, potwierdzenia, certyfikaty
- wykaz przeczytanych pozycji
- notatki, uwagi własne na temat przeczytanych pozycji.

V. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy placówki (§ 8 ust. 2 pkt 1)

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły
- udział w obradach Rady Pedagogicznej
- koordynowanie prac zespołu opracowującego IPET-y dla zespołu klasowego
- współpraca z rodzicami - rozmowy, kontakty telefoniczne, wizyty w domu uczniów, spotkania okazjonalne
- cały okres trwania stażu
- według potrzeb
- notatki, listy obecności
- IPET-y, notatki
- notatki własne z przeprowadzonych rozmów, formularze wywiadów środowiskowych.
2. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej
- wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym
- przygotowywanie uczniów do występów artystycznych, prezentacji, konkursów recytatorskich
- według potrzeb, cały okres trwania stażu
- konspekty, notatki
- sprawozdania, scenariusze, fotografie.
3. Włączanie się w różne akcje charytatywne
- współpraca ze Schroniskiem dla bezdomnych zwierząt w Jeleniej Górze
- koordynowanie zbiórki plastikowych zakrętek na rzecz osób potrzebujących
- jesień/ zima 2013, 2014, 2015
- wg potrzeb, przez cały okres trwania stażu
- karty wycieczki, zdjęcia, sprawozdania
- zdjęcia, sprawozdania, plakaty.

VI. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć (§ 8 ust .2 pkt 3)

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Zamieszczanie własnych publikacji na portalach edukacyjnych
- opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego
- zamieszczenie na portalu edukacyjnym scenariusza zajęć w Sali Doświadczania Świata
- 2013/2014, w ciągu trwania stażu
- kopia publikacji, adres strony www.
2. Dzielenie się wiedzą z nauczycielami
- przeprowadzenie zajęć otwartych w Sali Doświadczania Świata
- w ciągu trwania stażu
- scenariusze, sprawozdania.
3. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców
- przeprowadzenie zajęć w SDŚ dla rodziców
- w ciągu trwania stażu
- scenariusze, sprawozdania.
4. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy
- dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych)
- cały okres stażu
- scenariusze, notatki, konspekty.

VII. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4a)

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Stworzenie autorskiego programu
- opracowanie i wdrożenie programu dydaktyczno -wychowawczego…………………………..
- 2014/2015
- program.
VIII. Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych § 8 ust. 2 pkt 4c

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Wspomaganie ucznia z problemami
- prowadzenie w Sali Doświadczania Świata cyklicznych spotkań niwelujących strach oraz nieśmiałość
- w trakcie trwania stażu
- scenariusze zajęć, sprawozdania.
IX. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami § 8 ust. 2 pkt 4e

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów
- włączanie rodziców w proces edukacyjny
- diagnoza sytuacji materialnej uczniów
- integracja zespołu klasowego
- cały okres stażu
- notatki w dziennikach lekcyjnych.
2. Współpraca z instytucjami charytatywnymi
- nawiązanie współpracy z instytucjami charytatywnymi - pozyskiwanie odzieży, włączenie się w zbiórkę plastikowych zakrętek
- cały okres stażu
- notatki, sprawozdania.
3. Współpraca z pedagogiem szkolnym
- spotkania z pedagogiem, ścisła współpraca
- cały okres stażu.
X. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony § 8 ust. 2 pkt 5

L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych
- diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych
- dobór odpowiednich metod rozwiązywania podjętych problemów
- cały okres stażu
- opracowane pisemnie dwa problemy.

Opracowanie Izabela Mikołajczyk SOSW w Lubaniu

Wyświetleń: 1004


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.