Katalog Izabela Mikołajczyk, 2014-07-02 Gryfów Śląski Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoImię i nazwisko: xxx ur. xxx Szkoła: xxx Pełniona funkcja: nauczyciel Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2013r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2016r. Dyrektor placówki: xxx Podstawa prawna: • Karta Nauczyciela – Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. ● Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. I. Realizowanie zadań zmierzających do uzyskania stopnia awansu zawodowego – zadania organizacyjne L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego: - analiza aktów prawnych w zakresie awansu zawodowego - opracowanie i złożenie planu rozwoju zawodowego. - wrzesień 2013r. - wniosek - plan rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: - gromadzenie dokumentacji - na bieżąco w okresie trwania stażu - świadectwa, dyplomy, scenariusze, konspekty, plany i inne. 3. Sporządzanie sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego: - opis i analiza dokonywanych działań - na koniec każdego roku szkolnego przez okres trwania stażu - sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 4. Sporządzenie końcowego sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego: - opracowanie zgromadzonej dokumentacji - opis i analiza dokonań - sformułowanie wniosków - czerwiec 2016r. - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego - ocena dorobku zawodowego za okres stażu. 5. Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne: - sformułowanie i złożenie wniosku o postepowanie kwalifikacyjne - czerwiec 2016r. - poprawnie sformułowany wniosek. II. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 1 pkt 1) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Podniesienie kwalifikacji zawodowych: - ukończenie kursu kwalifikacyjnego „Terapia pedagogiczna” - październik 2013r. - świadectwo ukończenia kursu. 2. Posługiwanie się komputerem jako narzędziem pracy i Internetem jako źródłem informacji: - wykorzystanie znajomości obsługi komputera w opracowywaniu dokumentacji - dokumentowanie przebiegu stażu - przygotowywanie materiałów dydaktycznych - wykorzystanie Internetu jako źródła informacji - opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego - redagowanie informacji dotyczących Ośrodka na stronie BIP - cały okres stażu - notatki własne - adresy stron www. III. Realizacja zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki (§ 8 ust. 1 pkt 2) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Koordynowanie prac zespołu opracowującego Roczny Plan Pracy Ośrodka w zakresie „Promocja Ośrodka na forum publicznym”: - udział w pracach zespołu - opracowanie nowych sposobów promocji Ośrodka - cały okres stażu - notatki, Roczny Plan Pracy, sprawozdanie. IV. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy placówki, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły (§ 8 ust.1 pkt 3) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Poszerzanie wiedzy i umiejętności zawodowych. - uczestnictwo w pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy Ośrodka - udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – rady szkoleniowe - samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, psychologicznej i metodycznej - poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych - wymiana doświadczeń z nauczycielami, wychowawcami - według potrzeb, cały okres stażu - zaświadczenia, potwierdzenia, certyfikaty - wykaz przeczytanych pozycji - notatki, uwagi własne na temat przeczytanych pozycji. V. Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy placówki (§ 8 ust. 2 pkt 1) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - udział w obradach Rady Pedagogicznej - koordynowanie prac zespołu opracowującego IPET-y dla zespołu klasowego - współpraca z rodzicami - rozmowy, kontakty telefoniczne, wizyty w domu uczniów, spotkania okazjonalne - cały okres trwania stażu - według potrzeb - notatki, listy obecności - IPET-y, notatki - notatki własne z przeprowadzonych rozmów, formularze wywiadów środowiskowych. 2. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej - wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym - przygotowywanie uczniów do występów artystycznych, prezentacji, konkursów recytatorskich - według potrzeb, cały okres trwania stażu - konspekty, notatki - sprawozdania, scenariusze, fotografie. 3. Włączanie się w różne akcje charytatywne - współpraca ze Schroniskiem dla bezdomnych zwierząt w Jeleniej Górze - koordynowanie zbiórki plastikowych zakrętek na rzecz osób potrzebujących - jesień/ zima 2013, 2014, 2015 - wg potrzeb, przez cały okres trwania stażu - karty wycieczki, zdjęcia, sprawozdania - zdjęcia, sprawozdania, plakaty. VI. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć (§ 8 ust .2 pkt 3) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Zamieszczanie własnych publikacji na portalach edukacyjnych - opublikowanie na portalu edukacyjnym planu rozwoju zawodowego - zamieszczenie na portalu edukacyjnym scenariusza zajęć w Sali Doświadczania Świata - 2013/2014, w ciągu trwania stażu - kopia publikacji, adres strony www. 2. Dzielenie się wiedzą z nauczycielami - przeprowadzenie zajęć otwartych w Sali Doświadczania Świata - w ciągu trwania stażu - scenariusze, sprawozdania. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców - przeprowadzenie zajęć w SDŚ dla rodziców - w ciągu trwania stażu - scenariusze, sprawozdania. 4. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy - dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć i uroczystości szkolnych) - cały okres stażu - scenariusze, notatki, konspekty. VII. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4a) L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Stworzenie autorskiego programu - opracowanie i wdrożenie programu dydaktyczno -wychowawczego………………………….. - 2014/2015 - program. VIII. Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych § 8 ust. 2 pkt 4c L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Wspomaganie ucznia z problemami - prowadzenie w Sali Doświadczania Świata cyklicznych spotkań niwelujących strach oraz nieśmiałość - w trakcie trwania stażu - scenariusze zajęć, sprawozdania. IX. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami § 8 ust. 2 pkt 4e L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Zdobywanie wiedzy na temat sytuacji rodzinnej i materialnej uczniów - włączanie rodziców w proces edukacyjny - diagnoza sytuacji materialnej uczniów - integracja zespołu klasowego - cały okres stażu - notatki w dziennikach lekcyjnych. 2. Współpraca z instytucjami charytatywnymi - nawiązanie współpracy z instytucjami charytatywnymi - pozyskiwanie odzieży, włączenie się w zbiórkę plastikowych zakrętek - cały okres stażu - notatki, sprawozdania. 3. Współpraca z pedagogiem szkolnym - spotkania z pedagogiem, ścisła współpraca - cały okres stażu. X. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony § 8 ust. 2 pkt 5 L.p. , zadania, formy realizacji, termin, dokumentacja 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych - diagnoza dwóch wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych - dobór odpowiednich metod rozwiązywania podjętych problemów - cały okres stażu - opracowane pisemnie dwa problemy. Opracowanie Izabela Mikołajczyk SOSW w Lubaniu Wyświetleń: 1004
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |