Katalog RENATA pENKALA, 2014-06-26 Płock Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju rehabilitanta ruchowegoPlan rozwoju zawodowego Mgr Renaty Penkali Nauczyciela Rehabilitacji Ruchowej Miejskiego Przedszkola Nr 33 z Oddziałami Integracyjnymi imienia Jeana Vanier w Płocku ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2011 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2014 r. § 8 UST 2 PKT 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły , a w przypadku nauczycieli , o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli: - analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego nauczyciela, - przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań placówki, - opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego, - sporządzenie sprawozdania z realizacji stażu. (Termin realizacji : cały okres stażu) 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy: - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, warsztatach, konferencjach, - samokształcenie: pogłębianie wiedzy z zakresu rehabilitacji, psychologii i pedagogiki dzieci w wieku przedszkolnym. (Termin realizacji: cały okres stażu) § 8 UST 2 PKT 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej : 1. Zdobywanie wiedzy informatycznej: - studiowanie biuletynów informacyjnych wydawanych przez portale edukacyjne i rehabilitacyjne, - udział w forach dyskusyjnych portali edukacyjnych i rehabilitacyjnych. (Termin realizacji : cały okres stażu) 2. Wykorzystanie technologii komputerowej w codziennej pracy: - opracowywanie dokumentacji prowadzonych terapii ( plan terapii, ocena wyników usprawniania, testy, ćwiczeń i wskazówek dla rodziców)’ - korzystanie z zasobów sieci internetowych, encyklopedii multimedialnych, - korzystanie z aparatu cyfrowego, skanera, drukarki oraz kamery. (Termin realizacji: cały okres stażu) 3. Publikacje na stronie internetowej: - publikacja planu rozwoju oraz innych artykułów na stronie internetowej. (Termin realizacji : cały okres stażu) § 8 UST 2 PKT 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami , w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami: - dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych formach doskonalenia zawodowego, - opracowywanie i przekazywanie wskazań terapeutycznych dla poszczególnych dzieci, - przybliżanie zagadnień z zakresu rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych (Termin realizacji: cały okres stażu) 2. Zajęcia koleżeńskie dla nauczycieli: - prowadzenie zajęć dla zainteresowanych nauczycieli z wybranej tematyki. (Termin realizacji: cały okres stażu) 3. Współpraca z rodzicami: - Spotkania indywidualne z rodzicami - Opracowywanie i przekazywanie zestawów ćwiczeń dla poszczególnych dzieci , - Prowadzenie zajęć otwartych. (Termin realizacji: cały okres stażu) § 8 UST 2 PKT 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Realizacja programu : „Programu terapii metodą integracji sensorycznej”. (Termin realizacji: cały okres stażu) § 8 UST 2 PKT 4c Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego - aktywny udział w kursach, konferencjach i warsztatach. (Termin realizacji: cały okres stażu) 2. Współpraca z innymi placówkami prowadzącymi terapię dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego: - wymiana doświadczeń, - współpraca w prowadzeniu kompleksowej terapii danego dziecka. (Termin realizacji: cały okres stażu) 3. Prowadzenie kącika (gazetki ściennej) o tematyce z zakresu rehabilitacji ruchowej i integracji sensorycznej: - przybliżanie zagadnień z zakresu rehabilitacji. (Termin realizacji: cały okres stażu). 4.Prowadzenie spotkań informacyjnych dla rodziców: - konsultacje indywidualne, - warsztaty z zakresu wad postaw oraz najczęściej spotykanych zaburzeń integracji sensorycznej. (Termin realizacji: cały okres stażu). 5.Organizowanie imprez sportowych promujących macierzystą placówkę: - przygotowywanie i prowadzenie corocznej międzyprzedszkolnej imprezy „ Zdrowie i uśmiech dla wszystkich” - pomoc w przygotowaniach innych imprez sportowych. (Termin realizacji: cały okres stażu). § 8 UST 2 PKT 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1. Współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedą i poszczególnymi nauczycielami w ramach specjalistycznych zespołów powołanych w celu wspomagania dzieci z zaburzeniami rozwoju - opracowywanie i realizacja planu terapeutycznego, (Termin realizacji: cały okres stażu) 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną - zasięganie opinii Poradni (Termin realizacji: cały okres stażu) 3. Współpraca z Poradnią Rehabilitacyjną - współpraca z lekarzem rehabilitacji ruchowej , neurologiem i ortopedą, - wymiana doświadczeń z fizjoterapeutami. (Termin realizacji: cały okres stażu) 4. Współpraca z innymi przodującymi ośrodkami zajmującymi się kompleksową terapią dzieci: - korzystanie z doświadczeń Fundacji „Promyk Słońca” we Wrocławiu oraz innych, - wymiana doświadczeń z innymi terapeutami w ramach Stowarzyszenia Terapeutów NDT-BOBATH oraz Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. (Termin realizacji: cały okres stażu) §8 UST 2 PKT 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki , typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1. Opis dwóch przypadków: - nazwa i krótka charakterystyka problemu, - opis podjętych działań, - uzyskane rezultaty i wnioski końcowe. Wyświetleń: 1340
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |