Katalog

RENATA pENKALA, 2014-06-26
Płock

Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju rehabilitanta ruchowego

- n +


Plan rozwoju zawodowego

Mgr Renaty Penkali
Nauczyciela Rehabilitacji Ruchowej
Miejskiego Przedszkola Nr 33
z Oddziałami Integracyjnymi
imienia Jeana Vanier w Płocku
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.























Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2011 r.
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2014 r.
§ 8 UST 2 PKT 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły , a w przypadku nauczycieli , o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli:
- analiza przepisów prawa oświatowego dotycząca awansu zawodowego nauczyciela,
- przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań placówki,
- opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego,
- sporządzenie sprawozdania z realizacji stażu.
(Termin realizacji : cały okres stażu)

2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy:
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
kursach, warsztatach, konferencjach,
- samokształcenie:
pogłębianie wiedzy z zakresu rehabilitacji, psychologii i pedagogiki dzieci w wieku przedszkolnym.
(Termin realizacji: cały okres stażu)




§ 8 UST 2 PKT 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej :

1. Zdobywanie wiedzy informatycznej:
- studiowanie biuletynów informacyjnych wydawanych przez portale edukacyjne i rehabilitacyjne,
- udział w forach dyskusyjnych portali edukacyjnych i rehabilitacyjnych.
(Termin realizacji : cały okres stażu)

2. Wykorzystanie technologii komputerowej w codziennej pracy:
- opracowywanie dokumentacji prowadzonych terapii ( plan terapii, ocena wyników usprawniania, testy, ćwiczeń i wskazówek dla rodziców)’
- korzystanie z zasobów sieci internetowych, encyklopedii multimedialnych,
- korzystanie z aparatu cyfrowego, skanera, drukarki oraz kamery.
(Termin realizacji: cały okres stażu)

3. Publikacje na stronie internetowej:
- publikacja planu rozwoju oraz innych artykułów na stronie internetowej.
(Termin realizacji : cały okres stażu)




§ 8 UST 2 PKT 3
Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami , w tym przez prowadzenie otwartych zajęć , w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami:
- dzielenie się wiedzą zdobytą na różnych formach doskonalenia zawodowego,
- opracowywanie i przekazywanie wskazań terapeutycznych dla poszczególnych dzieci,
- przybliżanie zagadnień z zakresu rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych
(Termin realizacji: cały okres stażu)

2. Zajęcia koleżeńskie dla nauczycieli:
- prowadzenie zajęć dla zainteresowanych nauczycieli z wybranej
tematyki.
(Termin realizacji: cały okres stażu)

3. Współpraca z rodzicami:
- Spotkania indywidualne z rodzicami
- Opracowywanie i przekazywanie zestawów ćwiczeń dla poszczególnych
dzieci ,
- Prowadzenie zajęć otwartych.
(Termin realizacji: cały okres stażu)




§ 8 UST 2 PKT 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych , wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Realizacja programu : „Programu terapii metodą integracji sensorycznej”.
(Termin realizacji: cały okres stażu)




§ 8 UST 2 PKT 4c
Poszerzanie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych

1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego
- aktywny udział w kursach, konferencjach i warsztatach.
(Termin realizacji: cały okres stażu)

2. Współpraca z innymi placówkami prowadzącymi terapię dzieci
z zaburzeniami wieku rozwojowego:
- wymiana doświadczeń,
- współpraca w prowadzeniu kompleksowej terapii danego dziecka. (Termin realizacji: cały okres stażu)

3. Prowadzenie kącika (gazetki ściennej) o tematyce z zakresu rehabilitacji
ruchowej i integracji sensorycznej:
- przybliżanie zagadnień z zakresu rehabilitacji.
(Termin realizacji: cały okres stażu).

4.Prowadzenie spotkań informacyjnych dla rodziców:
- konsultacje indywidualne,
- warsztaty z zakresu wad postaw oraz najczęściej spotykanych zaburzeń integracji sensorycznej.
(Termin realizacji: cały okres stażu).

5.Organizowanie imprez sportowych promujących macierzystą placówkę:
- przygotowywanie i prowadzenie corocznej międzyprzedszkolnej
imprezy „ Zdrowie i uśmiech dla wszystkich”
- pomoc w przygotowaniach innych imprez sportowych.
(Termin realizacji: cały okres stażu).





§ 8 UST 2 PKT 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedą i poszczególnymi nauczycielami w ramach specjalistycznych zespołów powołanych w celu wspomagania dzieci z zaburzeniami rozwoju
- opracowywanie i realizacja planu terapeutycznego,
(Termin realizacji: cały okres stażu)

2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną
- zasięganie opinii Poradni
(Termin realizacji: cały okres stażu)

3. Współpraca z Poradnią Rehabilitacyjną
- współpraca z lekarzem rehabilitacji ruchowej , neurologiem i ortopedą,
- wymiana doświadczeń z fizjoterapeutami.
(Termin realizacji: cały okres stażu)

4. Współpraca z innymi przodującymi ośrodkami zajmującymi się kompleksową terapią dzieci:
- korzystanie z doświadczeń Fundacji „Promyk Słońca” we Wrocławiu
oraz innych,
- wymiana doświadczeń z innymi terapeutami w ramach Stowarzyszenia
Terapeutów NDT-BOBATH oraz Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów
Integracji Sensorycznej.
(Termin realizacji: cały okres stażu)




§8 UST 2 PKT 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki , typu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Opis dwóch przypadków:
- nazwa i krótka charakterystyka problemu,
- opis podjętych działań,
- uzyskane rezultaty i wnioski końcowe.
Wyświetleń: 1340


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.