![]() |
![]() |
Katalog Maria Węgrzyn, 2014-06-26 Dobra Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - mianowany (biblioteka)PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Placówka oświatowa: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2011 – 31.05.2014 r.) Imię i nazwisko opiekuna stażu: Dyrektor placówki oświatowej: § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Współpraca z opiekunem stażu: • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy; • Ustalenie harmonogramu spotkań z opiekunem stażu; • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego; • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy • Przygotowywanie wystaw tematycznych, teczek tematycznych 3. Prowadzenie dokumentacji bibliotecznej i szkolnej • Dziennik biblioteczny, Księga Inwentarzowa Księgozbioru, księga broszur, Księga Darów, dziennik koła bibliotecznego, karty czytelników, karty książek 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju • Gromadzenie dokumentacji ( zaświadczeń, scenariuszy, itp.) • Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego • Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne § 7 ust. 2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1. Poznawanie środowiska lokalnego • Indywidualne rozmowy z czytelnikami • Konsultacje z nauczycielami 2. Organizacja i współudział w uroczystościach i imprezach szkolnych oraz środowiskowych • Okolicznościowe gazetki ścienne • Imprezy szkolne • Konkursy szkolne 3. Działania promujące bibliotekę w środowisku lokalnym • Prowadzenie Koła Bibliotecznego • Włączenie się w obchody Miesiąca Bibliotek Szkolnych • Wystawy • Konkursy • Udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” • Spotkania z ciekawymi ludźmi 4. Współpraca z różnego typu organizacjami i instytucjami • Udział w akcjach, spotkaniach, konferencjach organizowanych przez biblioteki i inne instytucje kulturalno– oświatowe • Współpraca z: Gminna Biblioteka Publiczna, Gminny Ośrodek Kultury , Biblioteka Pedagogiczna § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Wykorzystanie w pracy oprogramowania bibliotecznego • Wprowadzanie książek do inwentarza bibliotecznego przy pomocy programu MOL 2000+ • Konwertowanie bazy danych z programu MOL 2000+ do MOL Optivum • Aktualizacja programu MOL Optivum 2. Wykorzystanie znajomości obsługi komputera • Przygotowanie dokumentacji przebiegu stażu • Przygotowanie materiałów dydaktycznych przy użyciu programów komputerowych • Przygotowanie prezentacji multimedialnych wg potrzeb czytelniczych (np. wg sugestii nauczycieli) • Publikacja własnych prac 3. Udział w tworzeniu strony biblioteki • Aktualizowanie strony internetowej biblioteki § 7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych • Studiowanie najnowszej literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, bibliotekoznawstwa 2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego • Zespoły samokształceniowe, warsztaty służące poszerzeniu wiedzy fachowej, konferencje, kursy § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż 1. Analiza dokumentacji szkoły, ustawy o systemie oświaty Karty Nauczyciela • Zapoznanie się z przepisami prawnymi • Uwzględnianie zadań określonych przez wymienione dokumenty w planowaniu pracy biblioteki 2. Udostępnianie w bibliotece podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole w formie elektronicznej • Stworzenie podręcznej kartoteki elektronicznej podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole • Aktualizacja tejże kartoteki 3. Znajomość prawa bibliotecznego • Stosowanie przepisów w działalności biblioteki. Ewidencjonowanie zbiorów zgodnie z obowiązującymi przepisami 4. Stosowanie przepisów prawa oświatowego w procedurze awansu zawodowego • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Opracowanie sprawozdania z realizacji planu Opracowała: Zatwierdzono do realizacji: Wyświetleń: 646
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |