Katalog Piotr Bąk, 2014-06-25 Sosnowiec Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA DYPLOMOWANIE - Piotr BąkPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO PIOTRA BĄKA - nauczyciela wychowania fizycznego w Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Sosnowcu realizowany w okresie od 1 września 2011 roku do 31 maja 2014 roku w związku z postępowaniem w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego UZYSKANIE POZYTYWNYCH EFEKTÓW W PRACY DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ LUB OPIEKUŃCZEJ NA SKUTEK WDROŻENIA DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU DOSKONALENIE PRACY WŁASNEJ I PODNIESIENIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY (§8 ust.2 pkt.1) ZADANIA 1.Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego 2.Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły 3.Wstępna ocena własnych umiejętności, doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy 4.Poszerzanie swojej wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego 5.Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych. 6.Samodzielne studiowanie fachowej literatury, w celu uzupełnienia i odświeżenia swoich wiadomości, pogłębienia wiedzy merytorycznej i podnoszenie kompetencji 7.Opanowanie umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatycznych 8.Troska o sprzęt sportowy i estetykę bazy sportowej 9.Promowanie szkoły FORMY REALIZACJI: Do pkt1 •Analiza przepisów prawa oświatowego •Karta Nauczyciela •Zapoznanie z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN , MENiS i portalach edukacyjnych •Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu Do pkt2 •Analiza dokumentacji : Statutu Szkoły, WSO,WDN, programu wychowawczego, programu profilaktycznego szkoły. Do pkt3. •Doskonalenie form i metod pracy na lekcjach wychowania fizycznego •Opracowywanie scenariuszy lekcji, systematyczne zapoznawanie się z ofertą wydawniczą, gromadzenie własnych materiałów pomocniczych Do pkt4 •Udział w warsztatach metodycznych, kursach, konferencjach doskonalących własny warsztat pracy. •Udział w konferencjach i szkoleniach Rady Pedagogicznej •Udział w zespole przedmiotowym nauczycieli. •Udział w pracach zespołu wychowawczego szkoły. Do pkt5 •Ukończenie kursów doskonalących własny warsztat pracy oraz pracę wychowawcy, opiekuna. Do pkt6 •Zapoznawanie się na bieżącą z ukazującą się literaturą metodyczną i przedmiotową, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce •Korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej Do pkt7 •Posługiwanie się komputerem •Korzystanie z zasobów sieci Internetu •Odwiedzanie portali edukacyjnych i oświatowych •Aktualizacja wiedzy na temat przepisów prawa oświatowego. •Wykorzystywanie Internetu jako źródła informacji z zakresu sportu, wychowania fizycznego i zdrowia. Do pkt8 •Składanie zapotrzebowania na przybory i przyrządy sportowe w szkole według bieżących potrzeb wychowania fizycznego i sportu szkolnego. •Drobne naprawy bieżące przyborów i sprzętu sportowego Do pkt9 •Udział uczniów w zawodach międzyszkolnych •Udział w różnych formach promocji szkoły w sosnowieckich gimnazjach DOKUMENTACJA •Zredagowany plan rozwoju zawodowego zgodny z potrzebami szkoły •Plan rozwoju zintegrowany z dokumentami szkoły •Szkolenia, warsztaty, kursokonferencje, hospitacje •Sprawozdanie •Dokument potwierdzający uzyskane kwalifikacje •Spis literatury •Spis najczęściej odwiedzanych stron internetowych •Dokumentacja i potwierdzenia WYKORZYSTYWANIE W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (8 ust.§ 2 pkt. 2) ZADANIA 1. Zastosowanie programów użytkowych w pracy nauczyciela 2. Wykorzystanie technologii komputerowej do prowadzenia i aktualizacji gazetki szkolnej 3. Wykorzystanie sprzętu multimedialnego w procesie dydaktycznym 4. Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą 5. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego FORMY REALIZACJI: Do pkt1 •Przygotowanie testów, ankiet, dyplomów, podziękowań oraz dokumentacji nauczyciela •Prowadzenie dokumentacji na „Najbardziej usportowioną klasę” Do pkt2 •Gromadzenie materiałów przez uczniów pod kontrolą nauczyciela za pomocą Internetu do przygotowania informacji o tematyce sportowej Do pkt3 •Prowadzenie lekcji z wychowania fizycznego z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego Do pkt4 •Zamieszczenie na stronach internetowych scenariuszy lekcji z wychowania fizycznego oraz planu rozwoju zawodowego Do pkt5 •Gromadzenie dokumentów: świadectw , zaświadczeń, programów, itp. DOKUMENTACJA •Ankiety, testy, dyplomy, podziękowania •Zdjęcia •Scenariusze lekcji •Publikacja w Internecie •Dokumentacja UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE OTWARTYCH ZAJĘĆ, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKTOWYCH. PROWADZENIE ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ (§ 8 ust.2 pkt.3) ZADANIA 1.Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 2.Uczestniczenie w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli FORMY REALIZACJI: Do pkt1 •Prowadzenie zajęć otwartych, koleżeńskich dla innych nauczycieli •Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych •Opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy lekcji •Pełnienie roli opiekuna stażu •Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów (wycieczki rekreacyjne, turystyczno-krajoznawcze)- działania interdyscyplinarne Do pkt2 •Udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego •Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami w ramach zespołu przedmiotowego •Przeprowadzenie trzech szkoleń w ramach WDN dla nauczycieli wychowania fizycznego z koszykówki. •Uczestniczenie w spotkaniach,szkoleniach Rady Pedagogicznej DOKUMENTACJA •Sprawozdanie, •Scenariusze lekcji OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH ODPOWIEDNIO Z OŚWIATĄ, POMOCĄ SPOŁECZNĄ LUB POSTĘPOWANIEM W SPRAWACH NIELETNICH (§8 ust.2 pkt4a) ZADANIA 1.Opracowanie i wdrożenie planu autorskiego programu z piłki siatkowej na zajęciach pozalekcyjnych. FORMY REALIZACJI: Do pkt 1 •Planowanie sposobów realizacji programu •Konsekwentne wdrażanie zaplanowanych działań •Jasny i czytelny plan pracy z uczniami DOKUMENTACJA •Sprawozdanie z realizacji POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH (§8 ust.2 pkt.4c) ZADANIA 1.Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych – programy profilaktyczne 2.Zorganizowanie i przeprowadzenie zawodów sportowych, 3.Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć rekreacyjnych dla uczniów naszej szkoły podczas ferii zimowych FORMY REALIZACJI: Do pkt 1 •Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z zgodnie z oczekiwaniami uczniów Do pkt 2 •Zachęcenie uczniów do podejmowania działań ruchowych w wolnym czasie Do pkt 3 •Prowadzenie zajęć rekreacyjno- sportowych DOKUMENTACJA •Plan zajęć; program; sprawozdanie •Scenariusz konkursu WYKONYWANIE ZADAŃ NA RZECZ OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH WE WSPÓŁPRACY Z INNYMI OSOBAMI, INSTYTUCJAMI SAMORZĄDOWYMI LUB INNYMI PODMIOTAMI (§8 ust.2 pkt.4e) ZADANIA 1.Aktywna współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami 2.Organizacja imprez sportowych i konkursów międzyszkolnych wraz z innymi nauczycielami 3.Współpraca z rodzicami uczniów FORMY REALIZACJI: Do pkt1 •Współpraca z innymi klubami sportowymi mająca na celu analizę osiągnięć pozaszkolnych •Współpraca z Urzędem Miasta – Wydział Kultury Fizycznej Sportu i Turystyki, Miejskim Ośrodkiem Sportu, Szkolnym Związkiem Sportowym •Współpraca z policją z zakresu zasad bezpieczeństwa •Współpraca w przygotowaniu i organizacji różnych imprez oraz akcji dla dzieci z Domu Dziecka Ośrodka Pomocy Społecznej itp. •Współpraca z pielęgniarką szkolną w akcjach profilaktycznych i promujących zdrowy tryb życia Do pkt2 •Przygotowywanie we współpracy z nauczycielami wychowawcami uroczystości szkolnych •Organizacja mistrzostw międzyszkolnych w wybranych dyscyplinach sportowych Do pkt3 •Spotkania indywidualne z rodzicami; rozwiązywanie problemów wychowawczych DOKUMENTACJA •Zaświadczenie; sprawozdanie, wyniki sportowe UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB INNYCH, Z UWZGLĘDNIENIEM SPECYFIKI, TYPU SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL JEST ZATRUDNIONY (§8 ust.2 pkt.5) ZADANIA 1.Zanalizowanie i opisanie rozpoznanych dwóch przypadków oraz przedstawienie sposobu rozwiązania problemów wychowawczych. FORMY REALIZACJI: Do pkt 1 •Dokonanie analizy oraz przedstawienie rozwiązania wybranego problemu wychowawczego •Systematyczna praca nad rozwiązaniem problemów wychowawczych, dydaktycznych uczniów •Uważna obserwacja uczniów, poznanie ich środowiska domowego •Realizacja treści programu profilaktycznego, wychowawczego szkoły i wdrażanie procedur w przeciwdziałaniu przemocy DOKUMENTACJA •Opis i analiza przypadków TERMIN •Cały okres stażu Podpis nauczyciela Zatwierdzam Wyświetleń: 1121
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |