![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Maria Węgrzyn, 2014-06-18 Dobra Edukacja czytelnicza, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego bibliotekarza - mianowanyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Nauczyciel bibliotekarz Placówka oświatowa: Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2011 – 31.05.2014 r.) Imię i nazwisko opiekuna stażu: Dyrektor placówki oświatowej: Kierunki rozwoju Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposóbdokumentowania § 7 ust. 2 pkt 1Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach Współpraca z opiekunem stażu Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu IX 2011 r. wniosek o rozpoczęcie stażu Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy kontrakt Ustalenie harmonogramu spotkań z opiekunem stażu grafik spotkań Przygotowanie planu rozwoju zawodowego plan rozwoju zawodowego Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu w okresie stażu notatki Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu w okresie stażu konspekty zajęć Doskonalenie warsztatu i metod pracy Przygotowywanie wystaw tematycznych, teczek tematycznych w okresie stażu zdjęcia, strona www biblioteki, teczki Prowadzenie dokumentacji bibliotecznej i szkolnej Dziennik biblioteczny, Księga Inwentarzowa – księgozbiór główny, Księga Broszur, Księga Darów, dziennik koła bibliotecznego, karty czytelników, karty książek w okresie stażu dokumenty biblioteczne i szkolne, Dokumentowanie realizacji planu rozwoju Gromadzenie dokumentacji (zaświadczeń, scenariuszy, itp.) w okresie stażu scenariusze, zdjęcia, konspekty itp. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego V 2014 r. sprawozdanie Złożenie wniosku o postępowanie kwalifikacyjne VI 2014 r. wniosek § 7 ust. 2 pkt 2Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Poznawanie środowiska lokalnego - Indywidualne rozmowy z czytelnikami- Konsultacje z nauczycielami w okresie stażu Organizacja i współudział w uroczystościach i imprezach szkolnych oraz środowiskowych - Okolicznościowe gazetki ścienne- Imprezy szkolne- Konkursy szkolne w okresie stażu zdjęcia, strona www biblioteki Działania promujące bibliotekę wśród uczniów - Prowadzenie Koła Bibliotecznego- Włączenie się w obchody Miesiąca Bibliotek Szkolnych- Wystawy- Konkursy - Udział w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”- Spotkania z ciekawymi ludźmi w okresie stażu Dziennik Koła Bibliotecznego, zdjęcia, strona www biblioteki Współpraca z różnego typu organizacjami i instytucjami - Udział w akcjach, spotkaniach, konferencjach organizowanych przez biblioteki i inne instytucje kulturalno-oświatowe- Współpraca z: w okresie stażu zaświadczenia, zdjęcia, strona www § 7 ust. 2 pkt 3Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Wykorzystanie w pracy oprogramowania bibliotecznego - Wprowadzanie książek do inwentarza bibliotecznego przy pomocy programu MOL 2000+- Konwertowanie bazy danych z programu MOL 2000+ do programu MOL Optivum- Aktualizacja programu MOL Optivum w okresie stażu bazy danych programów MOL 2000+, MOL Optivum Wykorzystanie znajomości obsługi komputera - Przygotowanie dokumentacji przebiegu stażu- Przygotowanie materiałów dydaktycznych przy użyciu programów komputerowych- Przygotowanie prezentacji multimedialnych wg potrzeb czytelniczych (np. wg sugestii nauczycieli) - Publikacja własnych prac w okresie stażu wniosek, konspekty, zdjęcia, strona www, sprawozdanie, materiały dydaktyczne, prezentacje multimedialne, publikacje Udział w tworzeniu strony www biblioteki Aktualizowanie strony internetowej biblioteki w okresie stażu strona www § 7 ust. 2 pkt 4Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych Studiowanie najnowszej literatury z zakresu psychologii, pedagogiki, bibliotekoznawstwa w okresie stażu notatki Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Zespoły samokształceniowe, warsztaty służące poszerzeniu wiedzy fachowej, konferencje, kursy w okresie stażu zaświadczenia, notatki § 7 ust. 2 pkt 5Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż Analiza dokumentacji szkoły, ustawy o systemie oświaty Karty Nauczyciela Zapoznanie się z przepisami prawnymi w okresie stażu notatki Uwzględnianie zadań określonych przez wymienione dokumenty w planowaniu pracy biblioteki W okresie stażu plan pracy biblioteki Udostępnienie w bibliotece podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole w formie elektronicznej Stworzenie podręcznej kartoteki elektronicznej podstawowych aktów prawnych obowiązujących w szkole X-XI 2011 kartoteka elektroniczna Aktualizacja tejże kartoteki w okresie stażu kartoteka elektroniczna Znajomość prawa bibliotecznego Stosowanie przepisów w działalności biblioteki. Ewidencjonowanie zbiorów zgodnie z obowiązującymi przepisami w okresie stażu dokumentacja biblioteczna Stosowanie przepisów prawa oświatowego w procedurze awansu zawodowego Przygotowanie planu rozwoju zawodowego IX 2011 plan rozwoju zawodowego Opracowanie sprawozdania z realizacji planu VI 2014 sprawozdanie Opracowała Zatwierdzono do realizacji: Zgłoś błąd Wyświetleń: 718
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |