Katalog Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Program nauczania Zajęcia z języka angielskiego dla klas II - IIIKatarzyna Stodulska – język angielski Zadania, cele i formy pracy podczas zajęć z języka angielskiego dla klas II - III – zarys. Prowadzone przeze mnie zajęcia z języka angielskiego w wymiarze 1 godziny tygodniowo ukierunkowane na rozbudzanie zainteresowań uczniów mają na celu zmotywowanie dzieci do nauki języka angielskiego, wzbudzenie zainteresowanie kulturą Wielkiej Brytanii i innych krajów anglojęzycznych oraz udowodnienie uczniom, że nauka języków może być świetną zabawą i nie musi się ograniczać do typowych zajęć lekcyjnych. Chciałabym zaproponować uczniom zajęcia poszerzające słownictwo, utrwalające poznane struktury gramatyczne oraz ukazujące realia życia w krajach anglojęzycznych oparte na prezentacji filmów edukacyjnych, wykorzystaniu materiałów interaktywnych, programów komputerowych, uczestniczeniu w grach zespołowych, nauce piosenek oraz zarówno indywidualnej jak i grupowej pracy metodą projektową, tj. z wykorzystaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych do ćwiczeń językowych rozwijających poszczególne sprawności językowe uczniów, respektujących różny sposób przyswajania wiedzy i pozwalających na samodzielne, twórcze podejście do problemu zgodnie z własnymi zainteresowaniami. Tematy i rozkład godzinowy zajęć: Moduł 1 ‘At home’ ’W domu’ Zajęcia 1.: - prezentacja filmu video pt. „Happy houses”, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - dzieci wykonują model domu i opisują go. Zajęcia 2.: - nazwy pomieszczeń w domu: bedroom, bathroom, living room, kitchen, garden, członkowie rodziny, - opisujemy domy i przedmioty znajdujące się w nim, ogród i styl życia w różnej wielkości miejscowościach oraz w różnych krajach, - dzieci wykonują plakat przedstawiający ich wymarzony dom. Zajęcia 3.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - nauka piosenki, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące domu, domowników oraz jego otoczenia – program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające użycie zaimków osobowych. Moduł 2 ‘My birthday’ ‘Moje urodziny’ Zajęcia 4.:- prezentacja filmu video pt. „Happy birthday”, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - dzieci wykonują kartkę urodzinową według własnego pomysłu wykorzystując poznane słownictwo i struktury językowe. Zajęcia 5.: - przypomnienie liczebników w zakresie 1- 20 oraz słownictwa dotyczącego prezentów, - opisujemy sposób świętowania urodzin w różnych krajach, - wykonanie papierowych nakładek na palce z poszczególnymi cyframi (1 – 10) i nauka piosenki z wykorzystaniem nakładek. Zajęcia 6.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - nauka piosenki, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące liczb w zakresie 1 – 20 oraz słownictwa dotyczącego prezentów, - ćwiczenia utrwalające odmianę czasownika „być” w liczbie pojedynczej i mnogiej - program komputerowy. Moduł 3 ‘- Moduł 3 ‘Halloween’ Zajęcia 7.: - prezentacja filmu na temat Hallooween w języku angielskim, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z popularnym świętem, - nauka piosenki, - dzieci wykonują lampion z dyni lub straszną maskę. Moduł 4 ‘My body’ ‘ Moje ciało’ Zajęcia 8.: - prezentacja filmu video pt. „Numbers” utrwalającego zastosowanie liczebników oraz słownictwo dotyczące części ciała, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - wykonywanie maski Nessie lub Yeti (wycinanie i kolorowanie). Zajęcia 9.: - przypomnienie słownictwa dotyczącego części ciała, - skarżenie się na drobne dolegliwości: My [tummy/leg/itd.] hurts.; - wyrażanie bólu: Ouch!; - zadawanie pytania: What’s the matter?, - nauka piosenki pt. „Head, shoulders, kenes and toes”, - gra „rysowanie twarzy”, - dzieci projektują własnego potwora, Zajęcia 10.:- prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - nauka piosenki Pt. „Clap your hands” - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące części ciała - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające użycie zaimków dzierżawczych - program komputerowy. Moduł 4 ‘I can sing’ ‘ Umiem śpiewać’ Zajęcia 11.: - prezentacja filmu video pt.”Let’s play!’ - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie własnych umiejętności: I can [play football] with my [feet], I can [play the drum] with my [hands]. - zabawa polegająca na naśladowaniu czynności wykonywanych przez wybranego „przywódcę” Zajęcia 12.: - przypomnienie słownictwa dotyczącego umiejętności oraz sposobu opowiadania o nich, - rozmawiamy na temat zainteresowań uczniów, - wykonanie plakatu – reklamy przedstawiającego zainteresowania uczniów i sposób spędzania czasu wolnego, Zajęcia 13.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - nauka piosenki pt. „I can play the piano” - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące umiejętności - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające użycie przyimków miejsca - program komputerowy. Moduł 5 ‘Merry Christmas!” ‘Wesołych Świąt!” Zajęcia 14: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem, - nauka piosenki świątecznej, - dzieci wykonują ‘świątecznego renifera’ lub kartkę świąteczną. Moduł 6 ‘Happy New Year!’ :”Szczęśliwego Nowego Roku!’ Zajęcia 15.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Sylwestra i Nowego Rokuw Wielkiej Brytanii, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem, - nauka piosenki świątecznej. Moduł 7 ‘Pets’ ‘Nasze zwierzątka’ Zajęcia 16.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat zwierzątek, jakie posiadają dzieci w Wielkiej Brytanii, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie zwierząt: czynności, jakie poszczególne zwierzęta potrafią wykonywać oraz czynności, których poszczególne zwierzęta nie potrafią wykonywać: A/An [bird/elephant/itd.] can [swim/climb/itd.] but it can’t [jump/fly/itd.] - budowanie zdań z czasownikiem have got: [Four frogs] have got [sixteen legs] - dzieci rysują „najdziwniejsze zwierzę świata”. Zajęcia 17.: - przypomnienie nazw zwierząt dzikich i domowych, - gra ‘ jakim jestem zwierzątkiem?’, - nauka piosenki, Zajęcia 18.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące zwierząt, ich umiejętności oraz wyglądu - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające użycie a/an/the z rzeczownikami - program komputerowy. Moduł 8 ‘ Happy Valentines!’ ‘Wesołych walentynek!” Zajęcia 19.: - prezentacja filmu video pt. ‘Friends”, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem, - nauka piosenki świątecznej, - dzieci wykonują kartkę walentynkową z wybranym wierszykiem w języku angielskim. Moduł 9 ‘Food and drink’’ Jedzenie i picie’ Zajęcia 20.: - prezentacja filmu video pt. „Party time!” - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie swojej ulubionej kanapki, - konstruowanie menu dla stołówki szkolnej. Zajęcia 21.: - przypomnienie słownictwa związanego z posiłkami, produktami spożywczymi, - nauka piosenki, - gra językowa ćwicząca pamięć – ‘poszedłem do sklepu i kupiłem…’ - dzieci wykonują pudełko na drugie śniadanie, - zabawa w wymianę jedzenia – utrwalanie konstrukcji: I like/I don’t like…, Zajęcia 22.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące jedzenia oraz konstrukcję językową: I like/I don’t like… - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające zastosowanie trybu rozkazującego oraz przypomnienie tzw. ‘class language’ - program komputerowy. - gra językowa ‘Simon says’. Moduł 10 ‘ The weather’ ‘Pogoda’ Zajęcia 23.: - prezentacja filmu video pt. ‘The forest’, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie swojej ulubionej pory roku, - gra językowa ‘jaka to pogoda’. Zajęcia 24.: - przypomnienie słownictwa związanego z porami roku, miesiącami, rodzajami pogody, sposób zapisywania daty w języku angielskim, - nauka piosenki, - dzieci w grupach tworzą plakat przedstawiający wybrana porę roku, pozostali uczniowie próbują odgadnąć jaka to pora roku. Zajęcia 25.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące rodzajów pogody, miesięcy i pór roku - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające zastosowanie liczby mnogiej rzeczowników - program komputerowy. Moduł 11 ‘Easter’’ Wielkanoc” Zajęcia 26.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych i zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych, - gra ‘ królik Wielkanocny’ - dzieci wykonują pisankę wielkanocną. Moduł 12 ‘ Looking good!’ ‘Świetnie wyglądasz!’ Zajęcia 27.: - prezentacja filmu video pt. ‘Colours, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie swojego wyglądu oraz wyglądu kolegów i koleżanek z użyciem konstrukcji : She/he’s wearing… - dzieci projektują ubranie – technika dowolna. Zajęcia 28.: - przypomnienie słownictwa związanego z ubraniami i opisywaniem wyglądu, - nauka piosenki, - dzieci przygotowują papierową lalkę i ubrania dla niej (wycinanie, kolorowanie) i opisują jej wygląd, Zajęcia 29.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące ubrań i sposobów opisywania wyglądu - program komputerowy. - ćwiczenia utrwalające zastosowanie konstrukcji ‘have got’ - program komputerowy. Moduł 13 ‘Mother’s and Father’s Day!’ ;Dzień Matki i Dzień Ojca!’ Zajęcia 30.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Dnia Matki i Dnia Ojca w Wielkiej Brytanii i innych Krajach anglojęzycznych, - rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych i zwyczajów, które pojawiły się w filmie, - ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo dotyczące świętowania, - dzieci wykonują kwiatek lub kartkę dla mamy i taty. Moduł 14 ‘My senses’ ‘Moje zmysły’. Zajęcia 31.: - prezentacja filmu video pt. ‘Day and night’, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - opisywanie czynności wykonywanych w nocy i w dzień – opisywanie swojego dnia, - gra językowa ‘głuchy telefon’ Zajęcia 32.: - przypomnienie słownictwa związanego z czynnościami wykonywanymi w dzień i w nocy oraz zmysłami, - nauka piosenki, - dzieci wykonują pracę plastyczną dowolną techniką zatytułowaną ‘My wonderful dream’ ‘Mój cudowny sen’, Zajęcia 33.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo, - ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące czynności wykonywanych w dzień i w nocy oraz zmysłów - ćwiczenia utrwalające zastosowanie konstrukcji ‘I can/I can’t…’- program komputerowy. Moduł 15.: - ‘Present Simple tense’ ‘ Czas teraźniejszy prosty’ Zajęcia 34.: - ćwiczenia przypominające i utrwalające zastosowanie czasu Present Simple w zdaniu, - program komputerowy. Moduł 16.: ‘ Present Continuous tense’ ‘Czas teraźniejszy ciągły’ Zajęcia 35.:- ćwiczenia przypominające i utrwalające zastosowanie czasu Present Continuous w zdaniu, - program komputerowy. Moduł 17.: ‘Holidays’’Wakacje’ Zajęcia 36.:’ – prezentacja filmu video Pt. ‘Let’s travel”, - rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie, - rozmawiamy o miejscach, w których można spędzić wakacje, - nauka piosenki wakacyjnej, - dzieci wykonują pracę projektową na temat sposobu i miejsc na spędzanie wakacji. Wyświetleń: 1565
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |