Katalog

Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18
Rawa Mazowiecka

Język angielski, Program nauczania

Zajęcia z języka angielskiego dla klas II - III

- n +

Katarzyna Stodulska – język angielski

Zadania, cele i formy pracy podczas zajęć z języka angielskiego dla klas II - III – zarys.

Prowadzone przeze mnie zajęcia z języka angielskiego w wymiarze 1 godziny tygodniowo ukierunkowane na rozbudzanie zainteresowań uczniów mają na celu zmotywowanie dzieci do nauki języka angielskiego, wzbudzenie zainteresowanie kulturą Wielkiej Brytanii i innych krajów anglojęzycznych oraz udowodnienie uczniom, że nauka języków może być świetną zabawą i nie musi się ograniczać do typowych zajęć lekcyjnych.

Chciałabym zaproponować uczniom zajęcia poszerzające słownictwo, utrwalające poznane struktury gramatyczne oraz ukazujące realia życia w krajach anglojęzycznych oparte na prezentacji filmów edukacyjnych, wykorzystaniu materiałów interaktywnych, programów komputerowych, uczestniczeniu w grach zespołowych, nauce piosenek oraz zarówno indywidualnej jak i grupowej pracy metodą projektową, tj. z wykorzystaniem różnorodnych materiałów dydaktycznych do ćwiczeń językowych rozwijających poszczególne sprawności językowe uczniów, respektujących różny sposób przyswajania wiedzy i pozwalających na samodzielne, twórcze podejście do problemu zgodnie z własnymi zainteresowaniami.

Tematy i rozkład godzinowy zajęć:

Moduł 1 ‘At home’ ’W domu’
Zajęcia 1.: - prezentacja filmu video pt. „Happy houses”,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- dzieci wykonują model domu i opisują go.

Zajęcia 2.: - nazwy pomieszczeń w domu: bedroom, bathroom, living room, kitchen, garden, członkowie rodziny,
- opisujemy domy i przedmioty znajdujące się w nim, ogród i styl życia w różnej wielkości miejscowościach oraz w różnych krajach,
- dzieci wykonują plakat przedstawiający ich wymarzony dom.

Zajęcia 3.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- nauka piosenki,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące domu, domowników oraz jego otoczenia – program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające użycie zaimków osobowych.

Moduł 2 ‘My birthday’ ‘Moje urodziny’
Zajęcia 4.:- prezentacja filmu video pt. „Happy birthday”,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- dzieci wykonują kartkę urodzinową według własnego pomysłu wykorzystując poznane słownictwo i struktury językowe.

Zajęcia 5.: - przypomnienie liczebników w zakresie 1- 20 oraz słownictwa dotyczącego prezentów,
- opisujemy sposób świętowania urodzin w różnych krajach,
- wykonanie papierowych nakładek na palce z poszczególnymi cyframi
(1 – 10) i nauka piosenki z wykorzystaniem nakładek.

Zajęcia 6.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- nauka piosenki,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące liczb w zakresie 1 – 20 oraz słownictwa dotyczącego prezentów,
- ćwiczenia utrwalające odmianę czasownika „być” w liczbie pojedynczej i mnogiej - program komputerowy.


Moduł 3 ‘- Moduł 3 ‘Halloween’
Zajęcia 7.: - prezentacja filmu na temat Hallooween w języku angielskim,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo związane z popularnym świętem,
- nauka piosenki,
- dzieci wykonują lampion z dyni lub straszną maskę.



Moduł 4 ‘My body’ ‘ Moje ciało’
Zajęcia 8.: - prezentacja filmu video pt. „Numbers” utrwalającego zastosowanie liczebników oraz słownictwo dotyczące części ciała,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- wykonywanie maski Nessie lub Yeti (wycinanie
i kolorowanie).

Zajęcia 9.: - przypomnienie słownictwa dotyczącego części ciała,
- skarżenie się na drobne dolegliwości: My [tummy/leg/itd.] hurts.;
- wyrażanie bólu: Ouch!;
- zadawanie pytania: What’s the matter?,
- nauka piosenki pt. „Head, shoulders, kenes and toes”,
- gra „rysowanie twarzy”,
- dzieci projektują własnego potwora,

Zajęcia 10.:- prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- nauka piosenki Pt. „Clap your hands”
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące części ciała - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające użycie zaimków dzierżawczych - program komputerowy.

Moduł 4 ‘I can sing’ ‘ Umiem śpiewać’

Zajęcia 11.: - prezentacja filmu video pt.”Let’s play!’
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie własnych umiejętności: I can [play football] with my [feet],
I can [play the drum] with my [hands].
- zabawa polegająca
na naśladowaniu czynności wykonywanych przez wybranego „przywódcę”

Zajęcia 12.: - przypomnienie słownictwa dotyczącego umiejętności oraz sposobu opowiadania o nich,
- rozmawiamy na temat zainteresowań uczniów,
- wykonanie plakatu – reklamy przedstawiającego zainteresowania uczniów i sposób spędzania czasu wolnego,

Zajęcia 13.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- nauka piosenki pt. „I can play the piano”
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące umiejętności - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające użycie przyimków miejsca - program komputerowy.


Moduł 5 ‘Merry Christmas!” ‘Wesołych Świąt!”

Zajęcia 14: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Świąt Bożego Narodzenia w Wielkiej Brytanii,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem,
- nauka piosenki świątecznej,
- dzieci wykonują ‘świątecznego renifera’ lub kartkę świąteczną.

Moduł 6 ‘Happy New Year!’ :”Szczęśliwego Nowego Roku!’

Zajęcia 15.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Sylwestra i Nowego Rokuw Wielkiej Brytanii,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem,
- nauka piosenki świątecznej.



Moduł 7 ‘Pets’ ‘Nasze zwierzątka’

Zajęcia 16.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat zwierzątek, jakie posiadają dzieci w Wielkiej Brytanii,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie zwierząt: czynności, jakie poszczególne zwierzęta potrafią wykonywać oraz czynności, których poszczególne zwierzęta nie potrafią wykonywać: A/An [bird/elephant/itd.] can [swim/climb/itd.]
but it can’t [jump/fly/itd.]
- budowanie zdań
z czasownikiem have got: [Four frogs] have got [sixteen legs]
- dzieci rysują „najdziwniejsze zwierzę świata”.

Zajęcia 17.: - przypomnienie nazw zwierząt dzikich i domowych,
- gra ‘ jakim jestem zwierzątkiem?’,
- nauka piosenki,


Zajęcia 18.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące zwierząt, ich umiejętności oraz wyglądu - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające użycie a/an/the z rzeczownikami - program komputerowy.

Moduł 8 ‘ Happy Valentines!’ ‘Wesołych walentynek!”

Zajęcia 19.: - prezentacja filmu video pt. ‘Friends”,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych oraz zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo związane ze świętem,
- nauka piosenki świątecznej,
- dzieci wykonują kartkę walentynkową z wybranym wierszykiem w języku angielskim.


Moduł 9 ‘Food and drink’’ Jedzenie i picie’
Zajęcia 20.: - prezentacja filmu video pt. „Party time!”
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie swojej ulubionej kanapki,
- konstruowanie menu dla stołówki szkolnej.

Zajęcia 21.: - przypomnienie słownictwa związanego z posiłkami, produktami spożywczymi,
- nauka piosenki,
- gra językowa ćwicząca pamięć – ‘poszedłem do sklepu i kupiłem…’
- dzieci wykonują pudełko na drugie śniadanie,
- zabawa w wymianę jedzenia – utrwalanie konstrukcji: I like/I don’t like…,

Zajęcia 22.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące jedzenia oraz konstrukcję językową:
I like/I don’t like… - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające zastosowanie trybu rozkazującego oraz przypomnienie tzw. ‘class language’ - program komputerowy.
- gra językowa ‘Simon says’.

Moduł 10 ‘ The weather’ ‘Pogoda’

Zajęcia 23.: - prezentacja filmu video pt. ‘The forest’,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie swojej ulubionej pory roku,
- gra językowa ‘jaka to pogoda’.


Zajęcia 24.: - przypomnienie słownictwa związanego z porami roku, miesiącami, rodzajami pogody, sposób zapisywania daty w języku angielskim,
- nauka piosenki,
- dzieci w grupach tworzą plakat przedstawiający wybrana porę roku, pozostali
uczniowie próbują odgadnąć jaka to pora roku.

Zajęcia 25.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące rodzajów pogody, miesięcy i pór roku - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające zastosowanie liczby mnogiej rzeczowników - program komputerowy.
Moduł 11 ‘Easter’’ Wielkanoc”

Zajęcia 26.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych i zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo dotyczące Świąt Wielkanocnych,
- gra ‘ królik Wielkanocny’
- dzieci wykonują pisankę wielkanocną.

Moduł 12 ‘ Looking good!’ ‘Świetnie wyglądasz!’

Zajęcia 27.: - prezentacja filmu video pt. ‘Colours,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie swojego wyglądu oraz wyglądu kolegów i koleżanek z użyciem konstrukcji : She/he’s wearing…
- dzieci projektują ubranie – technika dowolna.

Zajęcia 28.: - przypomnienie słownictwa związanego z ubraniami i opisywaniem wyglądu,
- nauka piosenki,
- dzieci przygotowują papierową lalkę i ubrania dla niej (wycinanie, kolorowanie) i opisują jej wygląd,

Zajęcia 29.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące ubrań i sposobów opisywania wyglądu - program komputerowy.
- ćwiczenia utrwalające zastosowanie konstrukcji ‘have got’ - program komputerowy.

Moduł 13 ‘Mother’s and Father’s Day!’ ;Dzień Matki i Dzień Ojca!’
Zajęcia 30.: - prezentacja filmu w języku angielskim na temat sposobu obchodzenia Dnia Matki i Dnia Ojca w Wielkiej Brytanii i innych Krajach anglojęzycznych,
- rozmowa na temat słownictwa, struktur językowych i zwyczajów, które pojawiły się w filmie,
- ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo dotyczące świętowania,
- dzieci wykonują kwiatek lub kartkę dla mamy i taty.

Moduł 14 ‘My senses’ ‘Moje zmysły’.

Zajęcia 31.: - prezentacja filmu video pt. ‘Day and night’,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- opisywanie czynności wykonywanych w nocy i w dzień – opisywanie swojego dnia,
- gra językowa ‘głuchy telefon’

Zajęcia 32.: - przypomnienie słownictwa związanego z czynnościami wykonywanymi w dzień i w nocy oraz zmysłami,
- nauka piosenki,
- dzieci wykonują pracę plastyczną dowolną techniką zatytułowaną ‘My wonderful dream’ ‘Mój cudowny sen’,

Zajęcia 33.: - prezentacja, gry i zabawy z wykorzystaniem materiału DVD utrwalającego omawiane słownictwo,
- ćwiczenia utrwalające słownictwo dotyczące czynności wykonywanych w dzień i w nocy oraz zmysłów
- ćwiczenia utrwalające zastosowanie konstrukcji ‘I can/I can’t…’- program komputerowy.




Moduł 15.: - ‘Present Simple tense’ ‘ Czas teraźniejszy prosty’

Zajęcia 34.: - ćwiczenia przypominające i utrwalające zastosowanie czasu Present Simple w zdaniu,
- program komputerowy.
Moduł 16.: ‘ Present Continuous tense’ ‘Czas teraźniejszy ciągły’

Zajęcia 35.:- ćwiczenia przypominające i utrwalające zastosowanie czasu Present Continuous w zdaniu,
- program komputerowy.
Moduł 17.: ‘Holidays’’Wakacje’

Zajęcia 36.:’ – prezentacja filmu video Pt. ‘Let’s travel”,
- rozmowa na temat słownictwa i struktur językowych, które pojawiły się w filmie,
- rozmawiamy o miejscach, w których można spędzić wakacje,
- nauka piosenki wakacyjnej,
- dzieci wykonują pracę projektową na temat sposobu i miejsc na spędzanie wakacji.
Wyświetleń: 1565


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.