![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Iwona Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV Temat lekcji: Money, money, money - pieniądze używane w Wielkiej Brytanii.Konspekt Brzostowiec, 20.11.2007 Opracowała Katarzyna Stodulska Zespół Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Przedszkola w Brzostowcu Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy IV Temat lekcji: Money, money, money- pieniądze używane w Wielkiej Brytanii. Czas trwania lekcji:45 minut Formy pracy: indywidualna, w parach, grupowa. Cele: Cel główny: Zapoznanie uczniów z walutami obowiązującymi w Wielkiej Brytanii, jak również w USA i Unii Europejskiej. Uczymy się czytać ceny produktów, kupujemy produkty: wizyta w sklepie. Powtórzenie słownictwa związanego z produktami spożywczymi. Cele operacyjne: Na poziomie wiadomości uczeń powinien: - znać odmianę czasownika „to be’(„być”) w czasie Prezent Simple (czas teraźniejszy prosty) w liczbie pojedynczej i mnogiej - znać czasowniki ich pisownię i wymowę - znać liczby w zakresie od 1 do 50, wymowę i pisownię - znać nazwy kolorów, ich pisownię i wymowę - znać nazwy produktów spożywczych, również ich pisownię - zapamiętać sposób określania cen i zwroty używane podczas zakupów w sklepie Na poziomie umiejętności uczeń powinien: - podawać ceny produktów układając zdania typu: An ice carem is one pound twenty. Oraz Chips are one pound twenty. - rozróżniać liczbę pojedynczą i mnoga produktów spożywczych - układać poprawne zdania typu For 5 pounds I can buy …( Za 5 funtów mogę kupić…) - umieć zrobić zakupy w sklepie przy wykorzystaniu poznanych wyrażeń - nazwać waluty obowiązujące w UK, USA i UE - odpowiedzieć na pytania do tekstu typu prawda/fałsz - uzupełnić tekst piosenki ze słuchu, następnie poprawnie ją wykonać Cel wychowawczy: - kształcenie umiejętności zgodnej współpracy w parach i w grupie Metody: - powtarzanie za nauczycielem -prezentacja -rozmowa -praca w grupie polegająca na zapamiętywaniu produktów zakupionych przez inne osoby celem ich powtórzenia i dodania własnego produktu- gra „Idę do sklepu i kupuję…” - wspólne sprawdzanie poprawności wykonanych zadań - nauka piosenki utrwalającej poznane słownictwo związane z jedzeniem Procedury osiągania celów: - zadawanie pytań poszczególnym uczniom - formułowanie przez uczniów pytań i odpowiedzi - wykonywanie zadań gramatycznych, translacyjnych i ze słuchu - gra językowa oraz nauka piosenki celem utrwalenia zastosowania ćwiczonych struktur językowych i słownictwa Środki dydaktyczne: - podręcznik New English Zone 1, strona 39 i 37, zeszyt ćwiczeń do podręcznika, strona 33, dodatkowe materiały zaczerpnięte z podręcznika Welcome 1( dla klasy IV ), - nagrania do podręcznika Moduły lekcji. Tok lekcji w zarysie. Metody. Pomoce. I część – organizacyjna i powtórzeniowa. - powitanie - sprawdzenie listy obecności - odpytanie z poprzednich lekcji - zapisanie tematu lekcji - rozgrzewka językowa: nauczyciel pyta uczniów jakie są ich ulubione potrawy, słodycze, napoje, uczniowie zapisują odpowiedzi na tablicy w postaci mapy słów, następnie przerysowują mapę do zeszytów, - uczniowie pracują w parach wymieniając produkty spożywcze jakie lubią jeść, wykorzystuja zwrot I like ….(Lubię..) II część – zasadnicza - uczniowie samodzielnie czytają tekst Money, Money, Money, ze strony 38 podkreślając nowe dla nich słówka, następie nauczyciel wypisuje na tablicy wszystkie podane przez uczniów wyrazy wraz z ich wymową i polskimi odpowiednikami, uczniowie zapisują słownictwo w zeszytach - wspólne tłumaczenie przeczytanego przez uczniów tekstu celem zrozumienia jego treści - odsłuchanie tekstu w oryginalnej wersji z płyty, uczniowie podczas słuchania śledzą tekst , przyswajając sobie wymowę słów - ćwiczenie polegające na wpisaniu nazwy waluty zapisanej symbolem - nauka wymowy cen, zapisywanie ich na tablicy i w zeszycie, sprawdzanie poprawności wykonania ćwiczenia z nagraniem - praca z tekstem, uczniowie określaja czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe - co Emma może kupić za swoje kieszonkowe? Układanie w parach listy produktów - jesteśmy w sklepie, jak poprosimy o interesujące nas produkty spożywcze? Ćwiczenia na podstawie materiału dodatkowego -gra pamięciowa: idę do sklepu i kupuję… III część – utrwalająca - nauka piosenki Welcome to my restaurant, uzupełnianie luk ze słuchu, wspólne śpiewanie utrwalające poznane słownictwo IV część – podsumowująca: -zadanie pracy domowej: 1. Naucz się nowych słowek i powtórz gramatykę. 2. Przepisz piosenke ze strony 37. 3.Wykonaj wszystkie ćwiczenia ze strony 33 w ćwiczeniu. 4. Wykonaj plakat przedstawiający produkty spożywcze jakie możesz kupić za 10 zł, wzoruj się na plakacie Emmy. Wyświetleń: 676
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |