Katalog

Katarzyna Stodulska, 2014-06-18
Rawa Mazowiecka

Język angielski, Program nauczania

WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ PROGRAM NAUCZANIA J. ANGIELSKIEGO W KLASIE III SZKOŁY PODSTAWOWEJ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM W STOPNIU UMIARKOWANYM

- n +

WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ PROGRAM NAUCZANIA
J. ANGIELSKIEGO W KLASIE III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM W STOPNIU UMIARKOWANYM
 
Podstawy programu:

Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
Dostosowanie programu nauczania j. angielskiego do umiejętności dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym na podstawie programu nauczania j. angielskiego:

1. Podstawowe założenia
Ze względu na warunki pracy w szkole ogólnodostępnej podczas lekcji nauczyciel wspomaga ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym poprzez: bazowanie na doświadczeniach z życia codziennego; na tekstach wierszy, piosenek, opowiadań związanych z życiem codziennym, często wprowadza zajęcia praktyczne; pracuje z uczniem na konkretnych modelach, kolorowych ilustracjach, ruchomych elementach kontroluje uwagę ucznia: zajęcia i zadania powinny być urozmaicone, często zmieniane, by nie dopuszczać do nudy, większy nacisk na wypowiedzi ustne, wzbogacanie słownika, w czasie wypowiedzi naprowadzanie na właściwy tok myślenia, mobilizowanie do ćwiczeń usprawniających spostrzeganie, odróżnianie istotnych cech, szczegółów, przedmiotów na ilustracjach, zachęcanie do wykonywania prać plastycznych w celu usprawniania grafomotoryki, zadawanie do domu tyle, ile dziecko jest w stanie wykonać samodzielnie, wydłużanie czasu na wypowiedzi ustne i prace pisemne; liberalne ocenianie poprawności ortograficznej i graficznej pisma, ocenianie za wiedzę i wysiłek włożony w wykonanie zadania.
Nie ulegają zmianie formy pracy na lekcji, stosowane techniki nauczania poszczególnych sprawności oraz podręczniki i pomoce dydaktyczne. W znacznym stopniu obniżone zostają wymagania na poszczególne oceny, a treści nauczania zostają zredukowane tak, aby uczeń w trzyletnim cyklu nauczania był w stanie (przynajmniej w minimalnym stopniu) zrealizować założenia podstawy programowej. Uczeń może ponadto skorzystać z indywidualnej pomocy nauczyciela.
2. Cele kształcenia – wymagania ogólne (wg podstawy programowej)
2.1. Uczeń stopniowo buduje swoją świadomość językową w zakresie języka obcego i ojczystego.
2.2. Wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka.
2.3. Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka.
2.4. Powtarza za nauczycielem proste słowa, wierszyki i rymowanki, rozumie ogólny sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami.
2.5. Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.
3. Treści nauczania – wymagania szczegółowe ( wg podstawy programowej)
Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań w zakresie następujących tematów:
• Witanie się
• Przedstawianie siebie i innych;
• Opisywanie wyglądu i cech osób;
• Przedstawianie swojej rodziny;
• Nazywanie pór roku;
• Nazywanie stanów emocjonalnych i uczuć
• Nazywanie zwierząt domowych, dzikich, egzotycznych
• Nazywanie codziennych czynności.
4. Zakres materiału – słownictwo, funkcje językowe, proste struktury gramatyczne na podstawie podręcznika do j. angielskiego dla klasy III English Adventure III, Wydawnictwo Pearson Okres bezpodręcznikowy i sekcja Hello!


































Okres bezpodręcznikowy i sekcja Hello!
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie.
• Zna nazwy niektórych potraw.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Look at (me). Point at the (book).;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień.
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki


Rozdział 1: Two worlds
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• Poprawnie wskazuje niektóre postaci na obrazku w trakcie słuchania nagrani.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Touch your (arm). Listen and point.;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień
• nazywa niektóre części ciała;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;



Rozdział 2: I'm dancing!



• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• Poprawnie wskazuje niektóre przedmioty i meble w trakcie słuchania nagrani.
• Po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje osoby i przedmioty wykonujące podane czynności (I’m dancing!).


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Play the game. Listen and read;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Do you want a cup of tea? Thank you.;
• rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1;
• nazywa niektóre obiekty z otoczenia przedmioty używane w domu, nazywa proste czynności;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Rozdział 3: It's snowing!
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie.
• W większości poprawnie wskazuje obrazki opisujące pogodę w trakcie słuchania nagrania.
• Wykonuje plakat przedstawiający prognozę pogody.
.

Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Come and draw a (fridge).;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Wake up! It's hot and sunny. Help!;
• rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;



Rozdział 4: I'm scared!



• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• Poprawnie wskazuje niektóre przymiotniki w trakcie słuchania nagrania.
.ie.

Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Listen and read. Then act.;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Wait. It's dark. I'm scared.;
• rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Rozdział 5: Lions eat meat
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• Poprawnie wskazuje niektóre zwierzęta w trakcie słuchania nagrania.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Jump! Look and match.;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Not today.;
• rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Rozdział 6: Bugs!



• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• W trakcie słuchania nagrania wskazuje niektóre owady.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Look and listen. Then read.;;
• rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np.
• nazywa niektóre owady;
• bierze udział w mini przedstawieniach teatralnych, np. lekcja 1;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Rozdział 7: My day
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• W trakcie słuchania piosenki poprawnie wskazuje niektóre czynności codzienne.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. What time do you (get up)? Point.;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Get up! It's late. What time is it?;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Rozdział 8: I like surfing
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie.
• W trakcie słuchania piosenki wskazuje niektóre dyscypliny sportowe.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Open your books. Talk about …;
• rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień , np. Let's swim! This is fun! I'm sorry!;
• przepisuje wyrazy i zdania;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.


Sekcja Our World
POZIOM PODSTAWOWY
Uczeń:

KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE
Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009
• Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie.
• Zna część wprowadzonego słownictwa.


Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III:
• wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka;
• reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Open your books. Ask and answer.;
• nazywa niektóre sporty;
• potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure;
• potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3;
• współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki.
Wyświetleń: 1824


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.