Katalog Katarzyna Stodulska, 2014-06-18 Rawa Mazowiecka Język angielski, Program nauczania WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ PROGRAM NAUCZANIA J. ANGIELSKIEGO W KLASIE III SZKOŁY PODSTAWOWEJ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM W STOPNIU UMIARKOWANYMWYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ PROGRAM NAUCZANIA J. ANGIELSKIEGO W KLASIE III SZKOŁY PODSTAWOWEJ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM W STOPNIU UMIARKOWANYM Podstawy programu: Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Dostosowanie programu nauczania j. angielskiego do umiejętności dziecka z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym na podstawie programu nauczania j. angielskiego: 1. Podstawowe założenia Ze względu na warunki pracy w szkole ogólnodostępnej podczas lekcji nauczyciel wspomaga ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym poprzez: bazowanie na doświadczeniach z życia codziennego; na tekstach wierszy, piosenek, opowiadań związanych z życiem codziennym, często wprowadza zajęcia praktyczne; pracuje z uczniem na konkretnych modelach, kolorowych ilustracjach, ruchomych elementach kontroluje uwagę ucznia: zajęcia i zadania powinny być urozmaicone, często zmieniane, by nie dopuszczać do nudy, większy nacisk na wypowiedzi ustne, wzbogacanie słownika, w czasie wypowiedzi naprowadzanie na właściwy tok myślenia, mobilizowanie do ćwiczeń usprawniających spostrzeganie, odróżnianie istotnych cech, szczegółów, przedmiotów na ilustracjach, zachęcanie do wykonywania prać plastycznych w celu usprawniania grafomotoryki, zadawanie do domu tyle, ile dziecko jest w stanie wykonać samodzielnie, wydłużanie czasu na wypowiedzi ustne i prace pisemne; liberalne ocenianie poprawności ortograficznej i graficznej pisma, ocenianie za wiedzę i wysiłek włożony w wykonanie zadania. Nie ulegają zmianie formy pracy na lekcji, stosowane techniki nauczania poszczególnych sprawności oraz podręczniki i pomoce dydaktyczne. W znacznym stopniu obniżone zostają wymagania na poszczególne oceny, a treści nauczania zostają zredukowane tak, aby uczeń w trzyletnim cyklu nauczania był w stanie (przynajmniej w minimalnym stopniu) zrealizować założenia podstawy programowej. Uczeń może ponadto skorzystać z indywidualnej pomocy nauczyciela. 2. Cele kształcenia – wymagania ogólne (wg podstawy programowej) 2.1. Uczeń stopniowo buduje swoją świadomość językową w zakresie języka obcego i ojczystego. 2.2. Wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka. 2.3. Uczeń rozumie bardzo proste i krótkie wypowiedzi ustne artykułowane wyraźnie i powoli, w standardowej odmianie języka. 2.4. Powtarza za nauczycielem proste słowa, wierszyki i rymowanki, rozumie ogólny sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami, przedmiotami. 2.5. Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. 3. Treści nauczania – wymagania szczegółowe ( wg podstawy programowej) Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiających realizację pozostałych wymagań w zakresie następujących tematów: • Witanie się • Przedstawianie siebie i innych; • Opisywanie wyglądu i cech osób; • Przedstawianie swojej rodziny; • Nazywanie pór roku; • Nazywanie stanów emocjonalnych i uczuć • Nazywanie zwierząt domowych, dzikich, egzotycznych • Nazywanie codziennych czynności. 4. Zakres materiału – słownictwo, funkcje językowe, proste struktury gramatyczne na podstawie podręcznika do j. angielskiego dla klasy III English Adventure III, Wydawnictwo Pearson Okres bezpodręcznikowy i sekcja Hello! Okres bezpodręcznikowy i sekcja Hello! POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie. • Zna nazwy niektórych potraw. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Look at (me). Point at the (book).; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień. • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki Rozdział 1: Two worlds POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • Poprawnie wskazuje niektóre postaci na obrazku w trakcie słuchania nagrani. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Touch your (arm). Listen and point.; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień • nazywa niektóre części ciała; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; Rozdział 2: I'm dancing! • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • Poprawnie wskazuje niektóre przedmioty i meble w trakcie słuchania nagrani. • Po wysłuchaniu nagrania częściowo poprawnie wskazuje osoby i przedmioty wykonujące podane czynności (I’m dancing!). Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Play the game. Listen and read; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Do you want a cup of tea? Thank you.; • rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1; • nazywa niektóre obiekty z otoczenia przedmioty używane w domu, nazywa proste czynności; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Rozdział 3: It's snowing! POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie. • W większości poprawnie wskazuje obrazki opisujące pogodę w trakcie słuchania nagrania. • Wykonuje plakat przedstawiający prognozę pogody. . Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Come and draw a (fridge).; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Wake up! It's hot and sunny. Help!; • rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; Rozdział 4: I'm scared! • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • Poprawnie wskazuje niektóre przymiotniki w trakcie słuchania nagrania. .ie. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Listen and read. Then act.; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Wait. It's dark. I'm scared.; • rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Rozdział 5: Lions eat meat POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • Poprawnie wskazuje niektóre zwierzęta w trakcie słuchania nagrania. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Jump! Look and match.; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Not today.; • rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. lekcja 1, ćw. 1; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Rozdział 6: Bugs! • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • W trakcie słuchania nagrania wskazuje niektóre owady. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Look and listen. Then read.;; • rozumie ogólny sens krótkich opowiadań i baśni przedstawianych także za pomocą obrazów, gestów, np. • nazywa niektóre owady; • bierze udział w mini przedstawieniach teatralnych, np. lekcja 1; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Rozdział 7: My day POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • W trakcie słuchania piosenki poprawnie wskazuje niektóre czynności codzienne. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. What time do you (get up)? Point.; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień, np. Get up! It's late. What time is it?; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Rozdział 8: I like surfing POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre polecenia stosowane w klasie. • W trakcie słuchania piosenki wskazuje niektóre dyscypliny sportowe. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Open your books. Talk about …; • rozpoznaje niektóre zwroty stosowane na co dzień , np. Let's swim! This is fun! I'm sorry!; • przepisuje wyrazy i zdania; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Sekcja Our World POZIOM PODSTAWOWY Uczeń: KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE ZGODNE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ 2009 • Rozpoznaje i poprawnie reaguje na niektóre z poleceń stosowanych w klasie. • Zna część wprowadzonego słownictwa. Język obcy nowożytny. Uczeń kończący klasę III: • wie, że ludzie posługują się różnymi językami i że chcąc się z nimi porozumieć, trzeba nauczyć się ich języka; • reaguje werbalnie i niewerbalnie na proste polecenia nauczyciela, np. Open your books. Ask and answer.; • nazywa niektóre sporty; • potrafi korzystać ze słowników obrazkowych, np. Słownik obrazkowy English Adventure; • potrafi korzystać ze środków multimedialnych, np. CD-ROM English Adventure 3; • współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. Wyświetleń: 1824
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |