![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Stodulska, 2014-06-17 Rawa Mazowiecka Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego Brzostowiec, 01.09.2011 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela: Katarzyna Stodulska Miejsce pracy: Zespół Publicznej Szkoły Podstawowej i Publicznego Przedszkola w Brzostowcu Wykształcenie: filologia angielska, specjalizacja nauczycielska – studia licencjackie; filologia słowiańska, specjalizacja filologia słowacka – studia magisterskie Przedmiot nauczany: język angielski Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2011 Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maja 2014r Opiekun stażu: Agata Rylska Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Podstawa prawna: - Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (DZ. U. z 2004 r. Nr 260, poz. 2593), - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. zmieniajace rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. §7ust.2pkt1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach 1. Współpraca z opiekunem stażu: -przygotowanie planu rozwoju zawodowego -zawarcie kontraktu -omówienie zasad współpracy (ustalenie terminów spotkań i konsultacji z opiekunem). 2. Obserwacja lekcji (ze szczegółowym omówieniem): -obserwowanie zająć prowadzonych przez opiekuna stażu -prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu 3.Autorefleksja – samoocena pracy i osiągnięć (określenie mocnych i słabych stron własnej działalności). 4.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego: -gromadzenie dokumentacji (świadectw, zaświadczeń, programów, scenariuszy lekcji itp) -przygotowanie sprawozdań z realizacji planu rozwoju zawodowego -przygotowanie końcowego sprawozdania z planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego -złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym 5.Prowadzenie dokumentacji szkolnej: -dzienniki lekcyjne -dzienniki pozalekcyjne -dokumentacja sprawozdawcza -arkusze ocen 6.Analiza wewnątrzszkolnego systemu oceniania i opracowanie i ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego. 7.Stosowanie aktywnych metod nauczania oraz dobieranie zróżnicowanych metod sprawdzania opanowania wiedzy i oceniania. 8.Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: -zapoznanie z nową podstawą programową z języka angielskiego, -opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie, analiza, ewaluacja planów wynikowych i rozkładów materiału z języka angielskiego - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych -tworzenie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych (używanych w procesie nauczania języka angielskiego) -tworzenie własnej biblioteczki przedmiotowej -opracowywanie testów, sprawdzianów -przygotowywanie scenariuszy lekcji -wrzesień 2011 -dwa razy w semestrze -dwa razy w roku szkolnym -cały okres stażu -raz w semestrze -czerwiec 2014 -czerwiec 2014 -cały okres stażu -wrzesień 2011 -cały okres stażu -sierpień/wrzesień 2011 -sierpień/wrzesień -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -według terminarza -cały okres stażu -plan rozwoju zawodowego, kontrakt, terminarz spotkań - arkusze obserwacji, scenariusze lekcji -sprawozdanie z realizacji planu rozwoju -teczka dokumentów -sprawozdania -sprawozdanie -wniosek -dzienniki, sprawozdania, arkusze ocen -przedmiotowy system oceniania z języka angielskiego -dziennik lekcyjny, scenariusze lekcji -notatki, dokument - przygotowane materiały -notatki -plansze tematyczne, plakaty, płyty CD, DVD, CD Rom itd.) - zgromadzone książki -testy, -scenariusze 2. §7ust.2pkt,2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych 1.Poznanie sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów poprzez współpracę z wychowawcami i pedagogiem szkolnym (rozpoznanie problemów wychowawczo-opiekuńczych wśród uczniów). 2.Poznanie środowiska uczniowskiego wychowanków - diagnoza potrzeb, zainteresowań i oczekiwań. 3.Rozwiązywanie problemów natury wychowawczej. 4.Stały kontakt z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem. 5.Ocena możliwości uczniów – indywidualizacja nauczania (dostosowanie sposobu nauczania i wymagań do potrzeb i możliwości ucznia): -opracowanie i realizacja programu do indywidualnej pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych -praca z uczniem słabym (konsultacje, dodatkowa pomoc) -praca z uczniem zdolnym (konsultacje, dodatkowe materiały, zachęcanie do udziału w konkursach, pomoc w przygotowywaniu się uczniów do konkursów) 6.Poszerzenie oferty szkoły w zakresie społecznych zajęć pozalekcyjnych – z uwzględnieniem potrzeb uczniów: -założenie (przygotowanie programu oraz gromadzenie materiałów na zajęcia) i prowadzenie kółka języka angielskiego dla uczniów klas I – VI ( w zależności od potrzeb w danym roku szkolnym). 7.Współorganizowanie uroczystości szkolnych (dyskoteki, apele, gale). 8.Organizowanie lub współorganizowanie wycieczek szkolnych (organizowanie oraz współudział w organizowaniu wycieczek przez innych nauczycieli – pomoc w sprawowaniu opieki nad uczniami). 9.Organizowanie lub współorganizowanie konkursów z języka angielskiego: - konkursy językowe wewnątrzszkolne, - międzyszkolne konkursy językowe organizowane przez wydawnictwa językowe, - konkurs dla dzieci klas I – III z okazji Halloween na najładniejszą latarnię z dyni, - konkurs na kartę świąteczną z okazji Bożego Narodzenia (klasy IV – VI), - konkurs na najpiękniejsze serduszko walentynkowe wykonane techniką dowolną (klasy I – III), - konkurs na najpiękniejszą kartę walentynkową (klasy IV – VI), - konkurs na najlepsze wykonanie piosenki w języku angielskim (kl. I-III). 10.Wprowadzenie do programu nauczania języka angielskiego treści dydaktycznych dotyczących wybranych problemów środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych np. stres, zanieczyszczenie środowiska. 11. Wprowadzenie do programu nauczania języka angielskiego treści dydaktycznych dotyczących tradycji i kultury krajów anglojęzycznych w porównaniu z tradycjami lokalnymi (np. obchody Świąt Bożego Narodzenia –konkurs na kartę świąteczną, konkurs na najładniejszą dynię z okazji Halloween itp.). -wrzesień -wrzesień 2011 -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu - X 2011, X 2012, X 2013 - XII 2011, XII 2013, XII 2014 - II 2012, II 2013, II 2014 - V 2012, V 2013, V 2014 - wiosna 2012, 2013, 2014 -według nadsyłanych zgłoszeń - cały okres stażu - cały okres stażu -potwierdzenia np. opinia z PPP -ankieta -zapis w dzienniku, notatki -zapis w dzienniku, notatki -plan pracy -notatki -plan zajęć, dziennik zajęć, notatki własne, zgromadzone materiały i prace uczniów -potwierdzenia -karty wycieczki, potwierdzenia, zdjęcia -potwierdzenia - zdjęcia, notatki własne - zdjęcia, notatki własne - zdjęcia, notatki własne zapis w dzienniku lekcyjnym - potwierdzenia, notatki własne, zapis w dzienniku lekcyjnym - scenariusze, zapis w dzienniku lekcyjnym - potwierdzenia, zdjęcia, notatki własne, zapis w dzienniku lekcyjnym 3. §7ust.2,pkt3 Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1.Wstępna ocena własnych umiejętności informatycznych. 2.Doskonalenie umiejętności wykorzystania w pracy nauczyciela techniki informacyjnej i komunikacyjnej. 3.Opracowanie materiałów pomocniczych na zajęcia lekcyjne, narzędzi pomiaru dydaktycznego i kart pracy przy użyciu techniki komputerowej. 4.Użycie technologii komputerowej do prowadzenia dokumentacji szkolnej: -przygotowanie scenariuszy lekcji - przygotowywanie pomocy dydaktycznych na zajęcia - przygotowywanie dyplomów - przygotowywanie informacji dla rodziców -przygotowanie wszelkiego rodzaju sprawozdań -przygotowanie sprawozdań z postępu realizacji planu rozwoju zawodowego 5.Wykorzystanie zasobów internetu w pracy dydaktycznej i wychowawczej: -wyszukiwanie różnego rodzaju materiałów pomocniczych, informacji; wykorzystanie internetu jako źródła pomysłów w pracy nauczyciela -korzystanie z portali edukacyjnych (np. www.men.gov.pl, www.menis.pl, www.literka.pl, www.profesor.pl, www.nauczyciel.pl, www.edukator.org.pl, www.edukadry.pl, www.portaloswiatowy.pl, www.szkola.net/awans, itp.) – korzystanie z publikacji z zakresu metodyki i dydaktyki, przepisów dotyczących systemu oświaty i publikacji dotyczących awansu zawodowego. 6.Kontakt z wydawnictwami językowymi za pośrednictwem poczty elektronicznej (informacje o szkoleniach, warsztatach, seminariach i nowościach wydawniczych). 7.Kontakt z innymi nauczycielami za pośrednictwem poczty elektronicznej (przekazywanie informacji, materiałów). 8.Publikacje w internecie – publikacja materiałów dotyczących pracy zawodowej. -wrzesień 2011 -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu - cały okres stażu - cały okres stażu - cały okres stażu -zaświadczenia -zgromadzone materiały, notatki własne -scenariusze, sprawozdania -zgromadzone materiały -maile, notatki własne, materiały promocyjne -maile -publikacja w internecie 4. §7ust.2,pkt4 Umiejętność stosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów z zakresu realizowanych przez nauczyciela zadań 1.Dostarczanie uczniom pozytywnych wzorców – kształtowanie właściwych zachowań i postaw uczniów. 2.Aktywna praca nad samokształceniem – aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: -korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej -korzystanie z zasobów biblioteki pedagogicznej -korzystanie z publikacji w internecie -gromadzenie literatury w podręcznej biblioteczce -podnoszenie kwalifikacji – udział w kursach i szkoleniach. 3.Praktyczne stosowanie zdobytej wiedzy z zakresu dydaktyki języków obcych oraz pedagogiki i wychowania w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych. 4.Wykorzystanie wiedzy psychologiczno–pedagogicznej w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. uczeń zdolny; uczeń o obniżonych możliwościach) oraz z uczniami zaniedbanymi środowiskowo. 5.Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki i psychologii do tworzenia programu pracy z uczniem o obniżonych możliwościach intelektualnych. 6.Wykorzystanie znajomości zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii i prawa oświatowego do zdiagnozowania konieczności kierowania ucznia do PPP oraz dalszej pracy z tym uczniem. -cały okres stażu -cały okres stażu - cały okres stażu -cały okres stażu -cały okres stażu, według potrzeb -według potrzeb -notatki, kopie artykułów, wydruki z internetu, zgromadzone pozycje w biblioteczce podręcznej -potwierdzenie -notatki -notatki, plan pracy -notatki, dokumentacja do PPP, 5. §7ust.2,pkt5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel zdobywał staż 1.Analiza dokumentacji: -Karta Nauczyciela -Ustawa o systemie oświaty -Rozporządzenie MEN i S z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli -Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 16 listopada 2007 r. Nr 214, poz. 1580) -Rozporządzenie MEN z 30 kwietnia 2007r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych - Rozporządzenie MEN z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów w szkołach publicznych -Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi zasad ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (internet - portale edukacyjne, „Poradnik nauczyciela mianującego się” Wydawnictwo FORUM , prasa oświatowa). 2. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. 3. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: -Statut Szkoły -Szkolny Program Wychowawczy -Wewnątrzszkolny System Oceniania -Regulaminy szkolne 4.Wykazanie się w konkretnych sytuacjach i podejmowanych przez siebie działaniach znajomością przepisów np.: -ewakuacja uczniów z sali lekcyjnej po usłyszeniu alarmu -kierowanie uczniów do poradni psychologiczno-pedagogicznej -właściwa pod względem prawnym organizacja wycieczek szkolnych i wyjść -udział w pracach różnorodnych komisji szkolnych 5.Tworzenie planów wynikowych. 6.Tworzenie i ewaluacja przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego. 7.Prawidłowe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej i wychowawczej. -wrzesień 2011 -według potrzeb -sierpień/wrzesień -wrzesień 2011 -cały okres stażu -kopie artykułów, notatki -potwierdzenia, zapisy w dzienniku lekcyjnym -plany wynikowe -przedmiotowy system oceniania -dzienniki lekcyjne i pozalekcyjne, teczka wychowawcy Zatwierdzam do realizacji. …………………………………………… Podpis i pieczęć Dyrektora szkoły …………………………………………... Miejscowość, data Opracowała Katarzyna Stodulska Wyświetleń: 1292
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |