Katalog

Katarzyna Wiśniewska, 2014-06-17
Nowe Miszewo

Wybór zawodu, Plany pracy

Zajęcia prowadzone przez nauczyciela pełniącego funkcję doradcy zawodowego.

- n +

Rozkład materiału na zajęcia dla uczniów klasy trzeciej Liceum Ogólnokształcącego na rok szkolny 2013/2014, 12h/ rok szkolny:
Przedmiot: Doradztwo zawodowe

Materiały:
Testy oraz ankiety dla doradców zawodowych, materiały pozyskane z wielu różnych źródeł online (np. www.kierunekrozwoju.pl)

Cele działania szkolnego doradcy zawodowego:
Przygotowanie młodzieży do trafnego wyboru zawodu i drogi dalszego kształcenia oraz opracowania indywidualnego planu kariery edukacyjnej i zawodowej.

Przygotowanie ucznia do radzenia sobie w sytuacjach trudnych, takich jak:
- bezrobocie,
- problemy zdrowotne,
- adaptacja do nowych warunków pracy i mobilności zawodowej.

Przygotowanie ucznia do roli pracownika.




………………………………..
podpis nauczyciela







1. Doradztwo zawodowe – co nam daje? Pogadanka. Zwrócenie uwagi uczniów na aktualny stan rynku pracy. Rozmowa nt. wybranych uczelni wyższych.
2. Kierunek rozwoju. Badanie kompetencji zawodowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych – testy predyspozycji zawodowych online. Omówienie wyników testu. www.kierunekrozwoju.pl
3. Aktualny rynek pracy. / Uczelnie wyższe. Uczniowie odnajdują online uczelnie oraz kierunki według swoich preferencji oraz dopasowują je do wyników testów kompetencji zawodowych.
Uczniowie odnajdują online ofertę pracy spełniającą ich oczekiwania. Następnie porównują wymagania różnych pracodawców. online
4-5. Świadomie wybieram przyszłość. Zaproponowany scenariusz lekcji (Kampania Społeczna w 2014) oraz kwestionariusz online „Kwestionariusz Obszarów i Kompetencji Zawodowych oraz Kwestionariusz przedsiębiorczości”.

Porównanie wyników testu z poprzednim testem kompetencji zawodowych. Pogadanka. www.kluczdokariery.pl
6. Jak dobrze rozumiesz ludzi? Test „Jak dobrze rozumiesz ludzi?”.
7-8. Test na określenie samooceny.

Test stylu podejmowania decyzji. Test na określenie samooceny.

Test „Twój styl podejmowania decyzji”.
9-10. Moje mocne strony.
Rozpoznawanie silnych stron członków grupy. Pogadanka na podstawie siedmiu pytań.

Udzielanie wzmacniających informacji zwrotnych, rozpoznawanie silnych stron członków grupy
11-12. Diagnostyka temperamentu
według testu H.J. Eysencka.

Kwestionariusz orientacji życiowych. Diagnostyka temperamentu
według testu H.J. Eysencka.

Kwestionariusz orientacji życiowych.

Podsumowanie pracy na zajęciach z doradztwa zawodowego w r. szk. 2013/2014.

………………………………..
podpis nauczyciela
Wyświetleń: 514


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.