Katalog

Joanna Heller, 2014-06-17
Górki Wielkie

Język angielski, WSO

DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIA KLASY I

- n +


DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA UCZNIA KLASY I



Ogólne wytyczne do pracy z uczniem o szczególnych potrzebach edukacyjnych:
-zmniejszyć ilość słówek do zapamiętania,
-obniżyć stopień trudności przerabianego materiału,
-pozostawić większą ilość czasu na jego przyswojenie,
-pozostawić dłuższy czas do odpowiedzi,
-oceniać za wysiłek i zaangażowanie włożone w opanowanie danego zagadnienia,
-stosować częste pochwały, zauważać nawet małe postępy,
-stwarzać poczucie bezpieczeństwa, akceptacji i przynależności do zespołu klasowego,
-aktywizować poprzez uczestnictwo w czynnościach np. organizacyjno-porządkowych

Oceniane formy aktywności:
aktywność na lekcji,
prace domowe,
opanowane słownictwo tzw. bierna znajomość języka
umiejętność wykonywania prostych poleceń udzielanych przez nauczyciela

Metody i techniki nauczania:
wielokrotne powtarzanie
wykorzystanie ruchu, aktywności fizycznej
poznawanie obiektów bliskich i dobrze znanych
wprowadzanie słownictwa bez objaśniania reguł i terminów
nauka języka obcego poprzez piosenki, historyjki obrazkowe

Zgodnie z Nowa Podstawą Programową, nadrzędny, celem w klasie pierwszej jest rozwijanie sprawności słuchania, która opiera się na stopniowym osłuchaniu ucznia z poleceniami nauczyciela. Na tym etapie wymagane jest od ucznia przede wszystkim poprawne niewerbalne reagowanie na dany kontekst sytuacyjny.
W szczególności w przypadku Wojtka- nauka języka angielskiego w głównej mierze odbywać się będzie na zasadzie biernego opanowania języka angielskiego.
Wyświetleń: 404


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.