Katalog

Kamila Blok, 2014-06-10
Rzeszów

Język angielski, Konspekty

The Devil's Dictionary - lekcja języka angielskiego kształcąca umiejętność tworzenia definicji w języku angielskim

- n +

THE DEVIL’S DICTIONARY

I. Match the definitions to the types of dictionaries.


a) Devil’s Dictionary
b) normal dictionary





• a book with definitions and interpretations of words
• a book with sarcastic definitions and reinterpretations of words

II. Match the words to their definitions from the Devil’s Dictionary.

a) a bore
b) a star
c) a clock
d) a bride
e) a coward
f) an opera

 ……………….- a person who talks when you want him to listen
 ………………- .a woman who has a great prospect of happiness behind her
 ………………..- a machine which is of great value to a man which shows him what a lot of time remains to him.
 ………………- a person who, in case of problems, thinks with his legs
 ………………- a place showing another world where people use no speech but song, no motions but gestures
 ……………….- a person who works all her life to be famous then wears sunglasses so people can’t recognize her


III. Who/which/where- fill in the sentences with an appropriate word.

REMEBER!

1. We use .......... to talk about places.
2. We use .......... to talk about people.
3. We use .......... to talk about things.


IV. Form definitions as they are in a normal dictionary.

eg. bore/person/talk in an uninteresting way/
A bore is a person who talks in an uninteresting way.

1. star/person/be/very famous/
…………………………………………………………………………
2. clock/machine/show the time/
…………………………………………………………………………
3. bride/person/get married/
…………………………………………………………………………
4. coward/show fear in a dangerous situation/
…………………………………………………………………………
5. school/place/children/ learn a lot/can/ …………………………………………………………………………
6. post office/place/you/stamps/can/buy/and/letters/send/
………………………………………………………………………….
7. dog/animal/bark/
………………………………………………………………………….



HOMEWORK

Use your dictionary to write definitions for the following words:
gym, plumber, computer, cinema, chair, house.





KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO



Temat lekcji: The Devil’s Dictionary

Cele zajęć: doskonalenie pracy ze słownikiem angielsko-angielskim, doskonalenie umiejętności szybkiego zapamiętywania krótkich definicji w języku angielskim, tworzenie definicji, nabycie nowego słownictwa, zastosowanie who /which /where.

Metody pracy: słowna, praktycznego działania.

Formy pracy: praca indywidualna, całą klasą.

Środki dydaktyczne: materiały przygotowane przez nauczyciela, słowniki, tablica.

Czas realizacji: 1 godzina lekcyjna.

Przebieg lekcji:
1. Sprawdzenie obecności.
2. Rozgrzewka językowa- wprowadzenie do lekcji. Uczniowie próbują zdefiniować słowa: teacher i student według normalnego słownika. Uczniowie podają różnicę pomiędzy normalnym słownikiem a Devil’s Dictionary.
3. Faza główna.
a) ćwiczenie 1- uczniowie dopasowują podane definicje do rodzajów słowników
b) Ćwiczenie2- uczniowie dopasowują słowa do podanych definicji według Devil’s Dictionary,
c) uczniowie zapoznają się oraz zapamiętują nowo wprowadzone słownictwo,
d) uczniowie mają trzy minuty na zapamiętanie pojęć i ich definicji z ćwiczenia 1.
e) nauczyciel prosi kilku uczniów o zdefiniowanie jednego z pojęć z ćwiczenia 1, a pozostali uczniowie mają za zadanie odgadnąć co to za pojęcie,
f) nauczyciel prosi uczniów o podanie jak najwięcej zapamiętanych definicji z ćwiczenia 1.
g) ćwiczenia 3- uczniowie wypełniają definicje gramatyczne dotyczące zastosowania who/which/where.
h) ćwiczenie 4- uczniowie w parach tworzą definicje (według normalnego słownika) z podanych rozsypanek wyrazowych.
i) sprawdzenie definicji przez nauczyciela.
j) Nauczyciel rozdaje uczniom paski ze słowami, które muszą zdefiniować posługując się słownikiem.
k) nauczyciel sprawdza pracę uczniów.
4. Ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo oraz definicje w języku angielskim.
5. Omówienie pracy domowej.






Wyświetleń: 578


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.