Katalog Agnieszka Gryla, 2014-06-09 Wolbrom Język angielski, Projekty edukacyjne W jaki sposób podróżowanie wpływa na nasze wybory dotyczące nauki języków obcych? - projekt.Cele operacyjne projektu: Uczeń: ■ posługuje się słownictwem związanym z podróżowaniem; ■ potrafi stworzyć i zaprezentować ustnie i pisemnie własne wypowiedzi w języku angielskim; ■ potrafi właściwie stosować czas Present Simple i stopniować ang. przymiotniki; ■ wzbogaca zasób słownictwa o wyrażenia związane z prezentowaniem wyników swojej pracy (np. I would like to present you..., as our picture shows..., we can observe...etc.) ■ gromadzi informacje o sposobach przeprowadzania sond ulicznych; ■ przygotowuje pytania ankietowe w oparciu o zebrane informacje; ■ poznaje, jak tworzy się wykresy w Excelu i potrafi sam taki wykonać; ■ wykonuje prezentację multimedialną; ■ potrafi przygotować wystawę; Problemy szczegółowe (badawcze) do tematu projektu - driving questions: ■ Jakimi kryteriami kierują się Polacy wybierając kraj w celach turystycznych? ■ Które kraje cieszą się zainteresowaniem, a które są mało popularne? ■ W jakim stopniu języki, które są ,na topie' znajdują odzwierciedlenie w wyborach podróżniczych Polaków? Zadania szczegółowe realizowane przez uczniów: Zadanie 1: Zebranie informacji na podstawie ogólnej wiedzy uczniów. Instrukcje dla uczniów: ■ Zastanówcie się, jakie czynniki są decydujące przy wyborze kraju w celach turystycznych. ■ Pomyślcie o krajach i językach cieszących się w Polsce zainteresowaniem. Ilość uczniów realizujących instrukcje: 12 osób (ewentualnie praca w parach). Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ ogólna wiedza na temat preferencji podróżniczych Polaków i języków, które są modne. Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ rozwijanie sprawności zintegrowanych poprzez branie udziału w dyskusji, komentowanie wypowiedzi innych, formułowanie i zapisanie wspólnych ustaleń; ■ umiejętność określania kryteriów wyboru; ■ umiejętność pracy w grupie; Forma prezentacji przygotowanych przez uczniów materiałów: ■ Prezentacja wyników na forum grupy i dyskusja w języku angielskim. Zadanie 2: Zebranie informacji o sondach ulicznych i tworzeniu pytań ankietowych. Instrukcje dla uczniów: ■ Wyszukajcie w Internecie informacje o sposobach przeprowadzania wywiadów ulicznych. ■ Zapoznajcie się z wytycznymi dotyczącymi tworzenia pytań ankietowych. ■ Ustalcie, jak mają wyglądać pytania ankietowe, aby uzyskać interesujące nas informacje. Ilość uczniów realizujących instrukcje: 12 osób. Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ informacje o sposobach przeprowadzania sond ulicznych oraz tworzeniu pytań ankietowych. Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ rozumienie tekstu czytanego w języku angielskim; ■ umiejętność tworzenia pytań wykorzystywanych w ankietach ulicznych; ■ umiejętność współdziałania w grupie; Forma prezentacji przygotowanych przez uczniów materiałów: ■ Prezentacja na forum grupy zebranych informacji w języku angielskim. Po wykonaniu zadania 2 uczniowie dzielą się na 3 grupy ( A, B, C) realizujące zadania wynikające z pytań badawczych. Grupa A Zadanie 3: Przygotowanie prezentacji multimedialnej wraz z wykresem w Excelu z uwzględnieniem kryteriów dotyczących wyborów podróżniczych Polaków. Instrukcje dla uczniów: ■ Ułóżcie pytania ankietowe dotyczące tego, czym kierują się Polacy wybierając kraj w celach turystycznych. ■ Przeprowadźcie ankietę wśród mieszkańców. ■ Zebrane informacje przedstawcie w postaci wykresu w Excelu. ■ Uwzględnijcie specyfikę ankietowanych ( dorośli, dzieci, młodzież). ■ Przygotujcie krótki komentarz w formie ustnej w języku angielskim. Ilość uczniów realizujących realizujących instrukcje: 3 osoby Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ poszerzenie słownictwa o wyrażenia związane z wywiadami ulicznymi i ankietami; ■ informacje na temat tworzenia pytań do ankiet; ■ informacje o tworzeniu wykresów w Excelu; ■ informacje, co uwzględnia się tworząc wykres Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ umiejętność tworzenia ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku angielskim; ■ zastosowanie w praktyce czasu Present Simple; ■ umiejętność układania pytań ankietowych; ■ umiejętność przeprowadzania sond ulicznych; ■ umiejętność wprowadzania danych, tworzenia wykresów różnego rodzaju w Excelu; ■ umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnych; ■ umiejętność pracy w grupie. Proponowana forma prezentacji przygotowanych przez uczniów materiałów: Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem wykresów w Excelu i ustnego zaprezentowania w języku angielskim raportu końcowego. Grupa B Zadanie 3: Przygotowanie wystawy o krajach chętnie odwiedzanych przez Polaków. Instrukcje dla uczniów: ■ Ułóżcie pytania ankietowe związane z tym, gdzie poza granicami, Polacy chętnie spędzają czas, a gdzie nie lubią jeździć. ■ Przeprowadzcie ankietę wśród mieszkańców . ■ Uwzględnijcie specyfikę ankietowanych ( dorośli, dzieci, młodzież). ■ Zbierzcie informacje i ułóżcie hierarchię poczynając od kraju najciekawszego zdaniem Polaków. ■ Przygotujcie informacje o danym kraju w postaci krótkiej charakterystyki w języku angielskim. ■ Pomyślcie, jak w interesujący sposób, w postaci wystawy zaprezentować wyniki sondażu. ■ Stwórzcie wystawę prezentującą ulubione kraje Polaków. ■ Poinformujcie, dokąd Polacy nie lubią jeździć. Ilość uczniów realizujących instrukcje: 5 osób Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ wzbogacenie słownictwa o wyrażenia związane z turystyką i atrakcjami turystycznymi; ■ poszerzenie słownictwa o wyrażenia związane z wywiadami ulicznymi i ankietami; ■ informacje na temat tworzenia pytań do ankiet; ■ informacje o preferencjach podróżniczych Polaków; Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ umiejętność tworzenia ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku angielskim; ■ zastosowanie w praktyce czasu Present Simple; ■ umiejętność układania pytań ankietowych; ■ umiejętność przeprowadzania sond ulicznych; ■ umiejętność klasyfikowania zdobytych wiadomości; ■ tworzenie wystaw i elementów, które im towarzyszą; ■ umiejętność pracy w grupie. Proponowana forma prezentacji przygotowanych przez uczniów materiałów: Wystawa ulubionych krajów wraz z krótkimi opisami. (Zaprezentowanie wystawy grupie projektowej, ale również podczas różnych uroczystości związanych z językami obcymi). Grupa C Zadanie 3: Zebranie informacji o ulubionych językach obcych wśród Polaków oraz stopniu trudności w nauce danego języka. Instrukcje dla uczniów: ■ Ułóżcie pytania ankietowe na temat ulubionych języków Polaków. ■ Przeprowadźcie ankietę wśród mieszkańców. ■ Uwzględnijcie specyfikę ankietowanych ( dorośli, dzieci, młodzież). ■ Zbierzcie informacje i przygotujcie krótkie komentarze o ulubionych językach. ■ Napiszcie artykuł w języku angielskim do szkolnej gazety o wynikach sondy i sprecyzujcie dlaczego dany język jest popularny. Ilość uczniów realizujących instrukcje: 4 osoby Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ wzbogacenie słownictwa o wyrażenie związane z nauką języków obcych; ■ poszerzenie słownictwa o wyrażenia związane z wywiadami ulicznymi i ankietami; ■ informacje na temat tworzenia pytań do ankiet; ■ informacje o ulubionych językach obcych Polaków; Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ umiejętność tworzenia ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku angielskim; ■ zastosowanie w praktyce czasu Present Simple; ■ umiejętność układania pytań ankietowych; ■ umiejętność przeprowadzania sond ulicznych; ■ umiejętność komentowania na podstawie zebranych informacji; ■ umiejętność pracy w grupie. Proponowana forma prezentacji przygotowanych przez uczniów materiałów: Artykuł w języku angielskim w szkolnej gazecie oraz prezentacja tego artykułu na forum grupy. Cała grupa projektowa Zadanie 4: Przedstawienie przygotowanej prezentacji multimedialnej z wykresami, wystawy oraz artykułu o preferencjach podróżniczych Polaków i kryteriach, którymi się kierują. Wnioski o podobieństwach i ewentualnych różnicach w poglądach Polaków (kraje i języki). Zaprezentujcie w wybranej formie wyniki swojej pracy. Ilość uczniów realizujących instrukcje: 12 osób Wiedza zdobyta przez uczniów: ■ ogólna wiedza na temat preferencji podróżniczych Polaków i języków, które są modne; ■ informacje o sposobach przeprowadzania sond ulicznych oraz tworzeniu pytań ankietowych; ■ poszerzenie słownictwa o wyrażenia związane z wywiadami ulicznymi i ankietami; ■ informacje na temat tworzenia pytań do ankiet; ■ informacje o tworzeniu wykresów w Excelu; ■ informacje, co uwzględnia się tworząc wykres; ■ wzbogacenie słownictwa o wyrażenia związane z turystyką i atrakcjami turystycznymi; ■ informacje o preferencjach podróżniczych Polaków; ■ wzbogacenie słownictwa o wyrażenie związane z nauką języków obcych; ■ informacje o ulubionych językach obcych Polaków. Umiejętności zdobyte przez uczniów: ■ rozwijanie sprawności zintegrowanych poprzez branie udziału w dyskusji, komentowanie wypowiedzi innych, formułowanie i zapisanie wspólnych ustaleń; ■ umiejętność określania kryteriów wyboru; ■ rozumienie tekstu czytanego w języku angielskim; ■ umiejętność tworzenia pytań wykorzystywanych w ankietach ulicznych; ■ umiejętność tworzenia ustnych i pisemnych wypowiedzi w języku angielskim; ■ zastosowanie w praktyce czasu Present Simple; ■ umiejętność przeprowadzania sond ulicznych; ■ umiejętność wprowadzania danych, tworzenia wykresów różnego rodzaju w Excelu; ■ umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnych; ■ umiejętność klasyfikowania zdobytych wiadomości; ■ tworzenie wystaw i elementów, które im towarzyszą; ■ umiejętność komentowania na podstawie zebranych informacji; ■ umiejętność pracy w grupie. Wyświetleń: 512
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |