Katalog Małgorzata Gliwa, 2014-06-09 Piotrków Trybunalski Religia, Konspekty Konspekt: Patriarcha Jakub - praojciec plemion izraelskichKONSPEKT KATECHEZY DLA KLASY I GIMNAZJUM przeprowadzonej przez katechetkę: Małgorzatę Gliwa, dnia: 26.11.2013 w klasie 1A Gimnazjum w Sulejowie Temat: Patriarcha Jakub - praojciec plemion izraelskich Cele: - Zapoznanie uczniów z historią patriarchy Jakuba w oparciu o interpretację wybranych fragmentów księgi Rodzaju. - Pokazanie uczniom przemiany Jakuba oraz wyjaśnienie znaczenia imienia Izrael. - Ukazanie pracy nad wewnętrzną, osobistą przemianą na lepsze, jako procesu. Przewidywane osiągnięcia katechizowanego: zna postać Jakuba i najważniejsze wydarzenia z jego życia; rozumie, że wewnętrzna przemiana na lepsze jest długotrwałym procesem wymagającym wytrwałości i cierpliwości ; parafrazuje lub cytuje i wyjaśnia treść tekstów biblijnych o Jakubie; wyjaśnia sens przemiany Jakuba w Izraela; podaje przykłady naśladowania Jakuba w wyznawaniu wiary. Formy pracy: indywidualna; zespołowa; zbiorowa. Metody: rozmowa kierowana, dyskusja, wykład; praca indywidualna z tekstem - analiza, z obrazem - refleksja; rozwiązywanie zadań: diagram, krzyżówka, list ze zdaniami do uzupełnienia. Pomoce: Podręcznik "Spotkanie ze Słowem" dla kl. I Gimnazjum, zeszyt ucznia, reprodukcje obrazów i zdjęcia, kartki z diagramem, krzyżówką oraz ze zdaniami niedokończonymi. Czas trwania: 90 minut Przebieg katechezy: 1. Czynności wstępne - modlitwa, - sprawdzenie listy obecności, - przypomnienie wiadomości z poprzednich lekcji. 2. Wprowadzenie - przeczytanie przez nauczyciela kilku przykładowych uwag dotyczących zachowań uczniów, jako wprowadzenia do rozmowy na temat opinii, jakie młodzież słyszy od dorosłych odnośnie zachowania czy charakteru; - postawienie pytania, o los osoby współcześnie żyjącej, która w młodzieńczym wieku decyduje się na oszustwo - rozmowa kierowana, dyskusja. 3. Rozwinięcie tematu Praca indywidualna – każdy uczeń korzystając z podręcznika zapoznaje się z historią Jakuba. Po zapoznaniu się z treścią lekcji, młodzież interpretując obrazy umieszczone na tablicy, odpowiada na pytanie: jak potoczyły się losy Jakuba, który dopuścił się oszustwa? Następnie uczniowie wypełniają diagram i krzyżówkę i podają rozwiązania. 4. Utrwalenie i podsumowanie Omawiane treści, to historia nawrócenia człowieka. W nawiązaniu do refleksji zastanawiamy się, w jaki sposób wzór życia Jakuba może pomóc współczesnym, młodym ludziom w pokonywaniu własnych wad i słabości. Wnioski zapisujemy w tabeli, która zawiera poszczególne przykłady przemiany. Uczniowie uzupełnienie listu ze zdaniami niedokończonymi i wkleją go do zeszytu. 5. Ocena zaangażowania i pracy poszczególnych uczniów. 6. Modlitwa - "Akt ufności" Wyświetleń: 1127
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |