Katalog

Izabela Raczyńska, 2014-06-09
Elbląg

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego

- n +


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO


Imię i nazwisko: mgr Izabela Raczyńska
Opiekun : mgr ……………………..
Data rozpoczęcia stażu: 01 wrzesień 2011
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maj 2014
Zespół Szkół w……..
Dyrektor Szkoły: mgr ……………


Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 01 grudnia 2004 r.


§ 7 ust.2 pkt.1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.


1. Współpraca z opiekunem stażu.
 Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
 Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.
 Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.
 Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.
 Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji.
 Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.
 Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności.
2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.
 Stosowanie aktywnych metod nauczania.
 Opracowanie pomocy dydaktycznych – gazetki, karty pracy, sprawdziany.
 Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania.
3. Publikowanie własnych prac.
 Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW.
 Umieszczanie zdjęć i notatek z działalności na rzecz Zespołu Szkół.
4. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne, teczka wychowawcy.
5. Zajęcia otwarte dla nauczycieli naszej szkoły.
6. Opieka nad pracownią przedmiotową.


§ 7 ust.2 pkt.2 umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1. Przygotowanie uroczystości szkolnych i klasowych.
2. Przygotowanie ściennych gazetek o różnorodnej tematyce.
3. Organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem.
4. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów
5. Prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniem słabym.
6. Kontakty z Pedagogiem i Psychologiem Szkolnym.
7. Rozmowy z rodzicami – w ramach „dni otwartych szkoły”.
8. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.
9. Organizowanie wycieczek dla dzieci (muzeum, kino, Straż pożarna, Policja itp.).
10. Współorganizowanie Powiatowego Konkursu Piosenki Obcej i organizowanie innych konkursów.


§ 7 ust.2 pkt.3 umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Udział w szkoleniach z zakresu obsługi komputera, tworzenia stron internetowych.
2. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych.
3. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych narzędzi pomiaru dydaktycznego testów, sprawdzianów, dokumentacji szkolnej, dyplomów.
4. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.
5. Przygotowanie dokumentacji załączonej do wniosku.

§ 7 ust.2 pkt.4
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela.

1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki.
2. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma).
3. Znajomość aktualnego rozwoju uczniów z uwzględnieniem właściwości okresu rozwojowego.
4. Aktywna praca nad samokształceniem.
5. Pedagogizacja rodziców – współpraca z rodzicami.
6. Samokształcenie – udział w kursach i radach szkoleniowych


§ 7 ust.2 pkt.5 umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
1. Udzielanie pomocy rodzicom w kierowaniu do PPP.
2. Analiza przepisów prawa oświatowego i dokumentów prawa wewnątrzszkolnego.
3. Organizowanie i współorganizowanie wycieczek klasowych.
4. Konstruowanie planów wychowawczych i innych dokumentów nauczania.
5. Udział w pracach różnorodnych komisji – konkursów przedmiotowych, itp.
6. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studiowanie prawa oświatowego.

Opracowała


mgr Izabela Raczyńska

Wyświetleń: 383


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.