Katalog

Agnieszka Seifert-Szafrańska, 2014-05-29
Wrocław

Uroczystości, Konspekty

TYDZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

- n +

TYDZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

PROJEKT EDUKACYJNY
Cykl zajęć zaplanowanych do zrealizowania w naszym przedszkolu we wszystkich grupach wiekowych w dniach 22.11 – 26.11.2010r. z okazji Dnia Pluszowego Misia.



PONIEDZIAŁEK
TEMAT DNIA: „Miś lubi rysować”
CELE: - Potrafię opowiedzieć o swojej ulubionej maskotce – misiu
- Poznaję sposób wykonania pracy – łączenie różnych elementów (sznurki, gazety, materiał itp.) w całość
- Doskonalę koordynację wzrokową, sprawność manualną i pamięć odtwórczą

1. Powitanie – zabawa integracyjna „Witaj Kasiu…”
2. Wiersz Z. Bronikowskiej pt. „Miś idzie do przedszkola” – wyjaśnienie
dzieciom dlaczego przyniosły dzisiaj swoje misie do przedszkola.

Miś różowy, miś pluszowy
zbuntował się dziś.
Chce iść także do przedszkola,
tak jak chodzi Krzyś.

Wziął Krzyś misia w obie rączki:
„Po co pójdziesz tam?”
- „Będę bawił się wesoło
i nie będę sam”.

„Gdy tak prosisz, to już chyba zabiorę cię dziś”.
- I tak zaczął do przedszkola
chodzić z Krzysiem miś.

3.„Oto mój miś” – prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci.
Krótkie opowiadanie dzieci o swoich misiach. Miś to mój mały przyjaciel – nawiązanie
do tematu zajęć.
4. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Stary niedźwiedź”.
5.Konkurs plastyczny „Mój przyjaciel miś” – praca grupowa wykonana dowolną techniką plastyczną:
 malowanie farbami
 wylepianie konturu kulkami ze skręconej bibuły
 rysowanie kredkami
 wylepianie konturu kolorową plasteliną
 wykonanie pracy techniką collage …
6.Wystawa prac każdej grupy na korytarzu (przy wejściu do przedszkola).

WTOREK
TEMAT DNIA: „Miś lubi czytać”
CELE: - skupiam uwagę na tekście czytanym,
- potrafię wypowiedzieć się na jego temat,
- potrafię zilustrować treść wysłuchanego tekstu.

1.Zajęcia biblioteczne – słuchanie wybranego opowiadania z misiem w roli głównej.
Gr. I – Misie – godz. 9.30
Gr. II – Krasnale – godz. 10.00
Gr. III – Słoneczka – godz. 10.30
Gr. IV – Skrzaty – godz. 11.00

2. Zajęcia plastyczne – rysowanie historyjki obrazkowej, ilustracji do treści.
Umieszczenie prac na tablicach grupowych.
3. Zabawa ruchowa ze śpiewem „Niedźwiadek” – dzieci ustawiają się
w kole i pokazują gestem śpiewany tekst:

JEDNA ŁAPKA,
DRUGA ŁAPKA,
JA JESTEM NIEDŹWIADEK.
JEDNA NÓŻKA,
DRUGA NÓŻKA,
A TO JEST MÓJ ZADEK.
LUBIĘ MIODEK,
KOCHAM MIODEK,
I KRADNĘ GO PSZCZÓŁKOM
JEDNĄ ŁAPKĄ,
DRUGĄ ŁAPKĄ,
ALBO CIĄGNĘ RURKĄ.


ŚRODA
TEMAT DNIA: „Czy miś jest zdrowy? ”
CELE: - poznaję pracę lekarza,
- wiem jakie czynności wykonuje lekarz w czasie wizyty chorego,
- znam specjalności lekarskie,
- wiem co jest potrzebne lekarzowi do pracy,
- wiem jak dbać o swoje zdrowie,
- wiem jak dbać o poszczególne części ciała,

1.Gimnastyka poranna z misiem.
• Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;
• Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;
• Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;
• Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;
• „Miś na koniku” – czworakowanie w różnych kierunkach;
• Ćwiczenia oddechowe – pompujemy baloniki dla misia.

2. Scenka improwizacyjna – Nauczyciel przebrany za lekarza bada misia, stawia diagnozę, wypisuje receptę. Rozmowa z dziećmi na temat pracy lekarza:
- jakie czynności wykonuje?,
- czego potrzebuje lekarz?
- jak nazywa się lekarz, który leczy dzieci?

3. Poznanie nazw specjalności lekarskich z wykorzystaniem ilustracji:
- lekarz dorosłych- internista,
- lekarz leczący uszy, nos- laryngolog,
- lekarz leczący zęby- stomatolog,
- lekarz leczący oczy- okulista,
- lekarz leczący skórę- dermatolog.

4. Jak dbamy o zdrowie?- dzieci losują kartony z narysowanymi częściami ciała, dzielą wyraz na sylaby, a następnie wyjaśniają jak należy dbać o nie, np.
ucho- unikać hałasu, nie krzyczeć do ucha, myć uszy, nic nie wkładać do ucha, zakładać ciepłą czapkę zimą,
oko- nie trzeć oczu, chronić oczy przed ostrym światłem, nosić okulary przeciwsłoneczne,
ręka- myć, obcinać paznokcie,
usta- smarować kremem, nie oblizywać, itd.

5. Praca plastyczna – puzzle – układanie obrazka „Miś u lekarza” w całość, naklejanie go na kartkę. Prezentacja prac dzieci.




CZWARTEK
TEMAT DNIA: „Miś lubi miodek”
CELE: - znam zasady zdrowego odżywiania,
- wiem, jak prawidłowe odżywianie wpływa na mój organizm,
- wiem, które produkty powinny być spożywane codziennie, a które sporadycznie

1.Powitanie uczestników:
„Wita wszystkich, którzy lubią ciastka”
„Witam wszystkich lubiących miód”

2. Nauczyciel opowiada:
Duży miś spotkał na swojej drodze trzy małe misie. Wszystkie misie źle się czuły i były nieszczęśliwe. Duży miś spytał ich co się stało i dlaczego są smutne. Pierwszego misia bolał brzuch i nie chciał skakać, ale często jadł frytki, chipsy i pił słodkie gazowane napoje. Drugi misiek właśnie złamał sobie łapkę i mówił, że nie lubi pić mleka. Trzeciego misia chociaż bardzo bolał ząb, ciągle jadł lizaki, cukierki i gumy.

3. Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania.
Jak myślicie co misie powinny jeść, żeby były zdrowe i uśmiechnięte?
Nauczyciel omawia z dziećmi jak jedzenie wpływa na samopoczucie i zdrowie. Tłumaczy dzieciom, że:
- jeśli będziecie jeść zbyt dużo chipsów, frytek, hamburgerów itp. to będzie was bolał brzuch albo będziecie bardzo spragnieni,
- jeśli będzie pili mało mleka i jedli mało serów i jogurtów to wasze kości będą słabe i będą się często łamały,
- jeśli będzie jeść dużo ciastek, gum i cukierków to będą was bolały zęby.

4. Dzieci otrzymują od nauczyciela przygotowane wcześniej rysunki rożnych popularnych przekąsek (załącznik). Zadanie dzieci polega na przyporządkowaniu danego produktu do jednej z dwóch obręczy ułożonych na podłodze. Do obręczy zielonej dzieci odkładają sylwetki „zdrowych” przekąsek, a do czerwonej obręczy przekąski „niezdrowe”.
Nauczyciel wyjaśnia, że czerwona obręcz jest miejscem na produkty, które dzieci powinny spożywać jak najrzadziej, a zielona obręcz jest miejscem na produkty, które powinny być spożywane codziennie. Nauczyciel prosi dzieci, aby każde po kolei podeszło do obręczy ze swoim produktem, pokazało go grupie oraz zdecydowało, do której obręczy pasuje.
Nauczyciel opatruje krótkim komentarzem każdy produkt oraz jego umiejscowienie w danej obręczy. Zadaje dzieciom pytania co myślą o tym podziale i co będą w przyszłości wybierać na przekąski.

5. Praca plastyczna indywidualna lub grupowa: plakat– naklejanie na sylwetę misia (brzuszek) zdrowych przekąsek. Prezentacja prac dzieci.



PIĄTEK
TEMAT DNIA: „Miś lubi tańczyć i śpiewać”
CELE: - rozróżniam dźwięki wysokie, średnie, niskie
- ilustruje ruchem piosenki
- rozwijam koordynację ruchową

1. Zabawa muzyczna przy piosence „Zatańcz z misiem”
Podczas trwania piosenki odtwarzanej z płyty CD dzieci tańczą w parach ze swoją maskotką – misiem.

2. Zabawa muzyczno – ruchowa „Piłki”
Dzieci reagują na dźwięki wysokie, średnie, niskie (naśladując piłki małe, średnie i duże).

3. Nauka piosenki o misiu (do wyboru): „Dwa malutkie misie”, „Miś różowy”, „Jadą, jadą misie”, „O kochaniu misia”, „Niedźwiadki niejadki”, „Pluszowy miś.”

4. Zabawa muzyczno – ruchowa „Co robi miś?”
Dzieci ustawione na obwodzie koła, poruszają się w takt muzyki. Podczas przerwy zatrzymują się i naśladują jedną z wymienionych czynności:
• Miś drapie się
• Miś gładzi się po brzuszku
• Miś tańczy itp.

5.„Stonoga” zabawa muzyczno – ruchowa
Dzieci ustawione w „pociąg” trzymają dziecko przed sobą w pasie. Idą w takt muzyki i zgodnie ze śpiewanymi słowami:
• idzie przodem stonoga, stonoga, gdzie nie spojrzysz tam noga, tam noga hej
• idzie tyłem stonoga, stonoga, gdzie nie spojrzysz tam noga, tam noga hej
• idzie bokiem stonoga, stonoga, gdzie nie spojrzysz tam noga, tam noga hej
• podskakuje stonoga, stonoga, gdzie nie spojrzysz tam noga, tam noga hej itp.

6.Taniec z misiem na gazecie
Dzieci na rozłożonej gazecie tańczą ze swoim misiem, na przerwę w muzyce składają gazetę na pół i tańczą tym razem na mniejszym kawału. Kolejna przerwa w muzyce to złożenie gazety znowu na pół. Zabawa kończy się gdy gazeta jest tak mała, że nie da się już na niej tańczyć.

7. Oglądanie na DVD bajki z misiem w roli głównej np. „Kubuś Puchatek, „Miś Yogi” lub inne.
8. Rozdanie dzieciom dyplomów za udział w Tygodniu Pluszowego Misia oraz misiowych lizaków za udział w konkursie plastycznym.


Życzę wielu miłych wrażeń w czasie zabaw i zajęć w ciągu tego tygodnia!

Agnieszka
Wyświetleń: 1450


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.