Katalog

Anna Prokop, 2014-06-02
Rybnik

Język angielski, Gry

Sprawdzone propozycje gier i zabaw dydaktycznych na lekcji języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej

- n +

Sprawdzone propozycje gier i zabaw dydaktycznych na lekcji języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej

1.Zabawa Simon says...Szymon mówi
Polecam zamienić imię Simona na głównego bohatera podręcznika np. Zabadella says (New Sparks 1 wyd.Oxford),lub Holly says..(Treetops wyd.Oxford)
Zabawa polega na wydawaniu poleceń na które uczniowie reagują ruchem(metoda TPR). Mogą to być następujące polecenia:
Clap your hands
Hands up
Stamp your feet
Turn around
Jump
Dance (taniec w miejscu)
Stop (uczniowie zastygają w bezruchu)
Run (bieg w miejscu)
Sit down
Stand up
Listen (ręka przyłożona do ucha)
Look (rolnetka utworzona z dłoni)
Close your eyes
Open your eyes
Touch your-nose,ears,legs,head..
Read (ruch naśladujący czytanie książki)
Write (pisanie ręką w powietrzu)
Point to the door,wall,window,ceiling
It’s hot,cold (ocieranie czoła, machanie ręką dla ochłody/naśladowanie drżenia z zimna)
Be happy, sad, angry, sleepy (szeroki uśmiech, smutna buzia, twarz wyrażająca zdenerwowanie, ziewanie)

2.Chinese whispers- Głuchy telefon z wykorzystaniem kart obrazkowych

Dzieci siadają w kole na dywanie. Nauczyciel zaprasza do siebie ucznia któremu pokazuję kartę związaną z realizowanym tematem. Uczeń po upewnieniu się jak poprawnie wymówić to słowo wraca do koła i mówi na ucho słowa kolejnej osobie. Oczywiście dopiero ostatnia osoba mówi hasło na głos.

3.Zabawa ruchowa Stop ang go przy znanych uczniom piosenkach.

Uczniowie idą w kołe w czasie odtwarzania dobrze znanej im piosenki, śpiewają, tańczą. Nauczyciel nieoczekiwanie zatrzymuje piosenkę, a uczniowie muszą wtedy zastygnąć w bezruchu. Mogą iść dalej po 3 krotnym powtórzeniu słowa wybranego przez nauczyciela (np.przy piosence o częściach ciałach 3 razy głośno powtarzają hands) oraz ponownym włączeniu piosenki.

4.Gra w parach-High five- Przybij piątkę- Każda osoba w ławce odpowiedzialna jest za reagowanie na słowa z danej dziedziny jaką wyznaczył jej nauczyciel.np Kasia reaguje na nazwy owoców, a Ola na zwierzęta. Nauczyciel w miarę szybka wymienia kolejne nazwy(bananas,a dog, an orange, a rabbit....),uczeń który usłyszy słowa z swojej dziedziny przybija szybko piątkę osobie z którą siedzi w ławce.

5.Charades- Gra kalambury z użyciem kart obrazkowych
Uczniowie za pomocą gestów, ruchów próbują przedstawić co jest na obrazku. Druga wersja tej gry polega na rysowaniu na tablicy tego co jest na obrazku.


6.Hangman-Wisielec

Uczniowie zawsze chętnie w to grają, a jest to nie tylko świetnym sposobem utrwalenie pisowni słów, ale i okazją do powtórzenia angielskiego alfabetu i umiejętności literowania.


7.Flashcards games -Zabawy z użyciem kart obrazkowych
a.What can I see?-Co widzę?
Uczniowie losują 3 karty z wybranego zestawu związanego z realizowanym tematem.(np.cheese, ham, bread) Nauczyciel prezentuje wylosowane karty a następnie miesza je tak by uczniowie nie widzieli tak długo aż wybrana osoba powie STOP. Uczniowie “obstawiają” na której karcie zakończyło się mieszanie. Nauczyciel zadaje pytania:
What can I see? Maybe cheese? –kto podejrzewa, że mieszanie zakończyło się na cheese podnosi rękę.
What can I see? Maybe ham?-kto myśli, że nauczyciel patrzy na tą właśnie kartę podnosi rękę.
What can I see? Maybe bread?- kto uważa, że nauczyciel zatrzymał się na obrazku bread podnosi rękę do góry.
Następnie nauczyciel ujawnia kartę na której zakończyło się mieszanie. Kto trafił wygrywa.

b. Gra Where’s...-Gdzie jest...

Uczniowie zamykają oczy, a w tym czasie nauczyciel rozkłada w różnych miejscach w klasie( np. na parapecie, na półce, na tablicy, obok odtwarzacza cd) około 5-10 kart obrazkowych. Uczniowie otwierają oczy, rozglądają się gdzie są karty, wspólnie powtarzają nazwy. Nauczyciel pyta; Where’s a pencil case?, a uczniowie jak najszybciej szukają wzrokiem karty , wskazują palcem w jej kierunku i powtarzają głośno co jest na karcie.

c.Ćwiczenia What’s wrong? Co jest źle?

Uczniowie dopasowują karty obrazkowe do napisów na tablicy. Po kilkukrotnym powtórzeniu, wspólnym głośnym czytaniu słów nauczyciel prosi by uczniowie zamknęli na chwilę oczy, a wtedy on pomiesza karty tak by na tablicy było dużo błędów które na pewno szybko poprawią. Nauczyciel miesza karty, dzieci otwierają oczy i pada pytanie What’s wrong? Chętne osoby przesuwają karty na dobre miejsce.

d.Zabawa Quickly, Quickly-Szybko,Szybko

Nauczyciel bardzo szybko i na ułamek sekundy pokazuje uczniom znane im już karty obrazkowe. Dzieci wspólnie mówią co zauważyły, czy poznały co jest na karcie.

e.Zabawa What’s this Can you guess? –Co to jest?

Nauczyciel powoli odsłania znane uczniom karty obrazkowe. Karta kawałek po kawałku wyłania się np. zza białej kartki papieru. Kto pierwszy rozpozna co to, podnosi rękę i odpowiada.
Wyświetleń: 4250


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.