Katalog Sylwester Struś, 2014-05-28 Dobrzyń nad Wisłą Matematyka, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOSylwester Struś nauczyciel matematyki w Publicznym Gimnazjum w Dobrzyniu nad Wisłą PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2014 r. Czynności organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. 2. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły. 3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. 4. Opracowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Zadania wynikające z Rozporządzenia MENiS §8 ust. 2 pkt 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1.Podnoszenie kwalifikacji zawodowych Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne) 2. Samodoskonalenie zawodowe Utworzenie biblioteczki matematycznej. Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych i wychowawczych z wartościowych stron internetowych 3.Bogacenie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy. Dobór podręczników, zeszytów ćwiczeń, zestawów testów, czasopism metodycznych i literatury fachowej. 4. Praca z uczniem zdolnym i słabym Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych. Stosowanie metod aktywizujących Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyką. Udział uczniów w konkursach przedmiotowych. Przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych: Kangur, Liga Zadaniowa. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w opanowaniu materiału z matematyki. 5. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów matematycznych Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu im. A.A. Kochańskiego z okazji Dnia Patrona naszej Szkoły. Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny. Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu „Matematyka bez granic”. Przeprowadzenie etapu szkolnego Kuratoryjnego Konkursu z matematyki. 6. Diagnozowanie osiągnięć uczniów Udział w programie Sesja z plusem zaproponowanym przez GWO Przeprowadzanie testów kompetencji w klasie pierwszej. Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych. 7. Współpraca z rodzicami Udział rodziców w zebraniach. Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela. 2. Wykorzystywanie komputera w pracy nauczyciela. Tworzenie sprawdzianów, testów, kartkówek, materiałów dodatkowych, materiałów na konkursy. oraz wszelkich dokumentów szkolnych (sprawozdania, podania, wnioski itp.) przy użyciu edytora tekstów Wykorzystywanie na lekcjach scenariuszy i materiałów do nauki matematyki dostępnych w Internecie (portale edukacyjne) Wyznaczanie projektów wymagających posłużenia się Internetem i komputerem, prace na kółku matematycznym Gromadzenie materiałów multimedialnych przydatnych na lekcjach matematyki Przygotowywanie zestawień i sprawozdań semestralnych i końcowo rocznych oraz świadectw przy użyciu programu do wypisywania świadectw. 3. Wykorzystywanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi) Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego i ich aktualizowanie poprzez Internet. §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1.Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich. 2.Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom Przeprowadzenie rady szkoleniowej w ramach WDN Umieszczenie własnego planu rozwoju zawodowego na stronach Internetu 3.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów Wspólne opracowanie scenariusza i przeprowadzenie Dnia Patrona Współpraca w przygotowaniu do konkursów 4. Aktywna praca w zespołach nauczycielskich Przygotowanie materiałów na posiedzenia zespołu przedmiotów mat.-przyr i zespołu wychowawczego. Udział w pracach zespołów ds. ewaluacji Udział w pracach zespołów ds. pomocy psychologiczno pedagogicznej 5. Współpraca z rodzicami. Pedagogizacja rodziców podczas zebrań. Analiza problemów uczniów poprzez sytuację rodzinna. §8 ust.2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1. Opracowanie programu kółka matematycznego. Opracowanie programu. Plan pracy kółka matematycznego Prowadzenie zajęć kółka matematycznego. 2. Program działań edukacyjnych i wychowawczych Wdrażanie metod aktywizujących pracę na lekcjach matematyki zmierzających do uzyskania wysokich wyników na egzaminie gimnazjalnym. Opracowanie programu wychowawczego dla klasy. Motywowanie uczniów do efektywnej pracy. Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów. 8 ust.2 pkt 4b Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej 1. Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów. Ukończenie kursu na egzaminatora 2. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce Przygotowanie młodzieży do zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych. § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1.Zdobycie dodatkowych kwalifikacji Ukończenie studiów podyplomowych według potrzeb szkoły 2.Organizowanie akcji charytatywnych i zbiórek z Samorządem Uczniowskim Zorganizowanie w szkole akcji „Góra Grosza” Zorganizowanie zbiórki makulatury 3.Organizowanie wycieczek Organizowanie wycieczek szkolnych i klasowych Organizacja wyjść klasowych np. do Muzeum Dobrzyńskiego. 4.Organizowanie imprez klasowych i szkolnych Organizowanie uroczystości klasowych wynikających z kalendarza szkolnego. Przygotowanie uroczystości i akademii szkolnych Organizacja dyskotek szkolnych § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Praca w komisjach konkursowych Praca w komisji konkursu matematycznego „Liga Zadaniowa”. Sprawdzanie prac konkursowych. Praca w komisjach szkolnych konkursów 2.Współpraca z pedagogiem szkolnym 3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną Obserwacja uczniów Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb) Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno pedagogicznej 4.Współpraca GMOPS w Dobrzyniu nad Wisłą Pomoc uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej np. w zorganizowaniu darmowych posiłków w szkole. Pozyskiwanie środków finansowych z Miejsko – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na dofinansowanie wycieczek szkolnych i organizację konkursów szkolnych. 5.Pozyskiwanie sponsorów dla szkoły Pozyskiwanie środków finansowych od sponsorów z środowiska lokalnego na zakup tablicy interaktywnej dla szkoły. 6. Współpraca z wydawnictwem Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych Pozyskiwanie nagród na szkolny konkurs matematyczny. Udział w programie Sesje z Plusem będącego częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lepsza Szkoła” prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe Udział w spotkaniach szkoleniowych. § 8 ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1.Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Sylwester Struś Wyświetleń: 1249
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |