Katalog

Sylwester Struś, 2014-05-28
Dobrzyń nad Wisłą

Matematyka, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

Sylwester Struś nauczyciel matematyki w Publicznym Gimnazjum w Dobrzyniu nad Wisłą


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r.
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data zakończenia stażu: 31.05.2014 r.


Czynności organizacyjne

1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
2. Poznanie i przeanalizowanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
3. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.
4. Opracowanie projektu sprawozdania z realizacji planu rozwoju.

Zadania wynikające z Rozporządzenia MENiS

§8 ust. 2 pkt 1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły


1.Podnoszenie kwalifikacji zawodowych
Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne)
2. Samodoskonalenie zawodowe
Utworzenie biblioteczki matematycznej.
Pozyskiwanie materiałów dydaktycznych i wychowawczych z wartościowych stron internetowych
3.Bogacenie i modyfikowanie własnego warsztatu pracy.
Dobór podręczników, zeszytów ćwiczeń, zestawów testów, czasopism metodycznych i literatury fachowej.
4. Praca z uczniem zdolnym i słabym
Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych.
Stosowanie metod aktywizujących
Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyką.
Udział uczniów w konkursach przedmiotowych.
Przygotowywanie uczniów do konkursów matematycznych: Kangur, Liga Zadaniowa.
Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających problemy w opanowaniu materiału z matematyki.
5. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów matematycznych
Przygotowanie i przeprowadzenie konkursu im. A.A. Kochańskiego z okazji Dnia Patrona naszej Szkoły.
Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny.
Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu „Matematyka bez granic”.
Przeprowadzenie etapu szkolnego Kuratoryjnego Konkursu z matematyki.
6. Diagnozowanie osiągnięć uczniów
Udział w programie Sesja z plusem zaproponowanym przez GWO
Przeprowadzanie testów kompetencji w klasie pierwszej.
Przeprowadzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych.
7. Współpraca z rodzicami
Udział rodziców w zebraniach.
Zaangażowanie rodziców w klasowe przedsięwzięcia.

§8 ust. 2 pkt 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej


1. Doskonalenie umiejętności posługiwania się komputerem i Internetem w pracy nauczyciela.
2. Wykorzystywanie komputera w pracy nauczyciela.
Tworzenie sprawdzianów, testów, kartkówek, materiałów dodatkowych, materiałów na konkursy. oraz wszelkich dokumentów szkolnych (sprawozdania, podania, wnioski itp.) przy użyciu edytora tekstów
Wykorzystywanie na lekcjach scenariuszy i materiałów do nauki matematyki dostępnych w Internecie (portale edukacyjne)
Wyznaczanie projektów wymagających posłużenia się Internetem i komputerem, prace na kółku matematycznym
Gromadzenie materiałów multimedialnych przydatnych na lekcjach matematyki
Przygotowywanie zestawień i sprawozdań semestralnych i końcowo rocznych oraz świadectw przy użyciu programu do wypisywania świadectw.

3. Wykorzystywanie Internetu i komputera do czynności związanych z odbywaniem stażu na nauczyciela mianowanego
Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi)
Poznawanie przepisów i aktów prawa oświatowego i ich aktualizowanie poprzez Internet.


§8 ust. 2 pkt 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


1.Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich.
2.Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami
Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów
Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego
Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom
Przeprowadzenie rady szkoleniowej w ramach WDN
Umieszczenie własnego planu rozwoju zawodowego na stronach Internetu
3.Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów
Wspólne opracowanie scenariusza i przeprowadzenie Dnia Patrona
Współpraca w przygotowaniu do konkursów
4. Aktywna praca w zespołach nauczycielskich
Przygotowanie materiałów na posiedzenia zespołu przedmiotów mat.-przyr i zespołu wychowawczego.
Udział w pracach zespołów ds. ewaluacji
Udział w pracach zespołów ds. pomocy psychologiczno pedagogicznej

5. Współpraca z rodzicami.
Pedagogizacja rodziców podczas zebrań.
Analiza problemów uczniów poprzez sytuację rodzinna.
§8 ust.2 pkt 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

1. Opracowanie programu kółka matematycznego.
Opracowanie programu.
Plan pracy kółka matematycznego
Prowadzenie zajęć kółka matematycznego.
2. Program działań edukacyjnych i wychowawczych
Wdrażanie metod aktywizujących pracę na lekcjach matematyki zmierzających do uzyskania wysokich wyników na egzaminie gimnazjalnym.
Opracowanie programu wychowawczego dla klasy.
Motywowanie uczniów do efektywnej pracy.
Pomoc uczniom w rozwiązywaniu problemów.


8 ust.2 pkt 4b
Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej

1. Uzyskanie tytułu egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
Złożenie wniosku o przyjęcie na szkolenie dla kandydatów na egzaminatorów. Ukończenie kursu na egzaminatora
2. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce
Przygotowanie młodzieży do zewnętrznych egzaminów gimnazjalnych.

§ 8 ust. 2 pkt 4c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
.

1.Zdobycie dodatkowych kwalifikacji
Ukończenie studiów podyplomowych według potrzeb szkoły
2.Organizowanie akcji charytatywnych i zbiórek z Samorządem Uczniowskim
Zorganizowanie w szkole akcji „Góra Grosza”
Zorganizowanie zbiórki makulatury
3.Organizowanie wycieczek
Organizowanie wycieczek szkolnych i klasowych
Organizacja wyjść klasowych np. do Muzeum Dobrzyńskiego.
4.Organizowanie imprez klasowych i szkolnych
Organizowanie uroczystości klasowych wynikających z kalendarza szkolnego.
Przygotowanie uroczystości i akademii szkolnych
Organizacja dyskotek szkolnych

§ 8 ust. 2 pkt 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
.

1.Praca w komisjach konkursowych
Praca w komisji konkursu matematycznego „Liga Zadaniowa”. Sprawdzanie prac konkursowych.
Praca w komisjach szkolnych konkursów
2.Współpraca z pedagogiem szkolnym
3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną
Obserwacja uczniów
Konsultacje z pedagogiem, psychologiem (w miarę potrzeb)
Realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno pedagogicznej

4.Współpraca GMOPS w Dobrzyniu nad Wisłą
Pomoc uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej np. w zorganizowaniu darmowych posiłków w szkole.
Pozyskiwanie środków finansowych z Miejsko – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na dofinansowanie wycieczek szkolnych i organizację konkursów szkolnych.

5.Pozyskiwanie sponsorów dla szkoły
Pozyskiwanie środków finansowych od sponsorów z środowiska lokalnego na zakup tablicy interaktywnej dla szkoły.
6. Współpraca z wydawnictwem
Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych
Pozyskiwanie nagród na szkolny konkurs matematyczny.
Udział w programie Sesje z Plusem będącego częścią ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Lepsza Szkoła” prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe
Udział w spotkaniach szkoleniowych.

§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


1.Rozpoznanie i próba rozwiązania problemu
Analiza dwóch przypadków uczniów z problemami edukacyjnymi lub wychowawczymi

Powyższy plan rozwoju zawodowego może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły.
Sylwester Struś
Wyświetleń: 1249


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.