Katalog Anna Madela, 2014-05-27 wieluń Język angielski, Konspekty A job interview - prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnejKonspekt lekcji z języka angielskiego Przedmiot: Język angielski Data: 30.04.2014 Klasa: II TE Temat lekcji: A job interview-prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej. Cele lekcji poznanie i utrwalenie słownictwa tematycznego związanego z tematem praca (ubieganie się o pracę, rozmowa kwalifikacyjna) kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu w celu zrozumienia ogólnego sensu i wskazania określonych informacji kształcenie umiejętności mówienia kształtowanie postawy propagującej współpracę w grupie kształtowanie umiejętności oceny koleżeńskiej Cele szczegółowe Po lekcji uczeń powinien: stosować słownictwo związane z tematem praca- ubieganie się o pracę -rozmowa kwalifikacyjna odpowiedzieć na pytania do wysłuchanego tekstu przeprowadzić dialog w scence dotyczącej rozmowy kwalifikacyjnej wymienić cechy charakteru i umiejętności predysponujące do wykonywania określonego zawodu wyrazić swoją opinię odnośnie przyjęcia kandydata do pracy określić swoje preferencje odnośnie danego zawodu Metody pracy: podająca: objaśnianie lub wyjaśnianie, pogadanka problemowa eksponująca- DVD z nagraniem rozmowy kwalifikacyjnej, mapa mentalna praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia produkcyjne Formy pracy: praca z całą klasą praca w parach praca w grupach praca indywidualna Środki dydaktyczne : tablica, rzutnik, płyta DVD, laptop, karty pracy Przebieg lekcji: 1. Wprowadzenie: 1. Powitanie. 2. Uzupełnienie listy obecności i tematu w dzienniku elektronicznym. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Zapisanie tematu na tablicy. 5. Podanie celu zajęć. 2. Rozwinięcie: 1. Rozgrzewka językowa. Uczniowie opisują ilustrację, określają kontekst sytuacyjny. 2. Praca z materiałem video. ~ Słuchanie fragmentu materiału filmowego w celu sprawdzenia przewidywań odnośnie tematu rozmowy oraz wskazania na które z ogłoszeń o pracę odpowiedział Ed. Uczniowie wymieniają cechy charakteru i umiejętności predysponujące do wykonywania pracy recepcjonisty oraz porównują je z cechami, jakich u pracownika szuka przyszły pracodawca (2 ogłoszenie o pracę) ~ Słuchanie/oglądanie dalszej części filmu w celu znalezienia odpowiedzi na pytania prawda/fałsz. ~ Pogadanka-wyrażanie opinii na temat przyjęcia Eda do pracy oraz preferencji uczniów odnośnie pracy recepcjonisty. 3. Ćwiczenia przedmiotowe. ~ Łączenie pytań z rozmowy kwalifikacyjnej z odpowiedziami-praca w parach. ~ Prezentacja zwrotów przydatnych w rozmowie kwalifikacyjnej(mapa mentalna). 4. Ćwiczenia produkcyjne ~ Tworzenie wypowiedzi ustnej w grupie (3-4 osobowej). Praktyczne wykorzystanie poznanych zwrotów do przeprowadzania symulacji rozmowy kwalifikacyjnej. Uczniowie ubiegają się o pracę do podanego ogłoszenia o pracę(1 uczeń jest pracodawcą, a pozostali uczniowie ubiegają się o pracę). ~ Prezentacja dialogu przez jedną z grup, ocena dialogu przez klasę. 3. Zakończenie: 1. Podsumowanie lekcji i sprawdzenie osiągnięcia celu. Zadanie pytań typu: czego się dzisiaj nauczyliśmy? Co potraficie teraz zrobić? oraz uzyskanie informacji zwrotnej. 2. Zadanie pracy domowej: Napisanie i przygotowanie dialogu w odpowiedzi na podane ogłoszenie, a dla chętnych –opis procesu poszukiwania pracy w emailu do przyjaciela. Wyświetleń: 1151
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |