AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Marzanna Broszczyk
Informatyka, Różne

Kryteria ocen z informatyki kl. II gimnazjum

- n +

Kryteria ocen z informatyki kl. II gimnazjum

OCENA DOPUSZCZAJĄCA:

1. Potrafią sprawnie rozpocząć i zakończyć pracę komputera.
2. Znają zasady bezpiecznego użytkowania komputera.
3. Znają główne elementy wchodzące w skład zestawu komputerowego.
4. Potrafią samodzielnie zakończyć pracę z programem.
5. Wprowadzają dane do programu.
6. Zapisują wyniki swojej pracy na dysku.
7. Znają funkcje prostego kalkulatora.
8. Wykonują proste operacje arytmetyczne.
9. Uruchamiają prosty edytor grafiki.
10. Uruchamiają prosty edytor tekstu.
11. Znają budowę wnętrza komputera.
12. Potrafią wykonać prosty rysunek posługując się ołówkiem i kredką.

OCENA DOSTATECZNA:

1. Opisują prawidłowo zorganizowane stanowisko pracy.
2. Poruszają się po strukturze danych.
3. Wyszukują zbiory wykonywalne.
4. Zapisują i odczytują pracę na dysku.
5. Znają przeznaczenie klawiszy edycyjnych.
6. Potrafią pisać polskie litery.
7. Zapisują własne teksty na dysku.
8. Formatują tekst.
9. Potrafią uruchomić dowolną grę i z niej korzystać.
10. Znają różne metody kopiowania.
11. Potrafią uruchomić przeglądarkę Internetową.

OCENA DOBRA:

1. Omawiają możliwości wykorzystania wyników pracy innych osób z tego samego komputera.
2. Rozumieją znaczenie komputera dla rozwoju techniki.
3. Poznają działanie i obsługę wybranych urządzeń.
4. Wykorzystują pamięć kalkulatora do wykonywania operacji powtarzalnych.
5. Dokonują trafnego doboru koloru, zwracają uwagę na wygląd estetyczny.
6. Tworzą samodzielnie rysunek na zadany temat.
7. Wykonują operacje na blokach tekstu.
8. Obsługują szkolną drukarkę.
9. Wykorzystują programy dydaktyczne do uczenia się.
10. Rozumieją wykorzystanie gier jako rozrywki z komputerem.
11. Wyszukują informacje w Internecie.
12. Znają budowę Arkusza kalkulacyjnego.
13. Dokonują prostych obliczeń w Arkuszu kalkulacyjnym.
14. Formatują tekst, dostosowując go do jego przeznaczenia.

OCENA BARDZO DOBRA

1. Omawiają pojęcie piractwa komputerowego i jego konsekwencje.
2. Dostrzegają korzyści wykorzystania komputera w codziennej pracy.
3. Obsługują wybrane urządzenia z pomocą nauczyciela.
4. Dokonują poprawek w pracy i zapisują zmiany.
5. Samodzielnie redagują teksty na zadany temat.
6. Drukują gotowe elementy i własne prace.
7. Samodzielnie wykorzystują wyszukane informacje ze zbiorów multimedialnych.
8. Potrafią wyszukiwać informacje w Internecie na zadany temat.
9. Znają strukturę bazy danych.
10. Stosują adresowanie względne i bezwzględne w arkuszu kalkulacyjnym.

OCENA CELUJĄCA:

1. Znacznie wykraczają swoimi zdolnościami poza program nauki.
2. Uświadamiają sobie zagrożenia związane z grami komputerowymi.
3. Biorą czynny udział w konkursach i zajmują na nich czołowe miejsca.

Opracowanie: Marzanna Broszczyk

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 925


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.