Katalog MONIKA GÓRKIEWICZ, 2014-05-22 inwałd Matematyka, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOMonika Górkiewicz Nauczyciel mianowany matematyki Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej –Curie w Andrychowie. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31.05.2014 r. Zagadnienia organizacyjne 1. Poznanie procedury awansu zawodowego: Analiza przepisów prawa oświatowego – rozporządzenie w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Uzgodnienie z dyrektorem szkoły szczegółów planu rozwoju zawodowego; Konsultacje z innymi nauczycielami; Założenie teczki „Awans zawodowy”; Opracowanie planu rozwoju zawodowego; Sformułowanie i złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu; 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie materiałów i dokumentów; 3. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego; § 8 ust. 2. pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożeń działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. 1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w formach kształcenia i doskonalenia zawodowego ( szkolenia wewnątrzszkolne i zewnątrz szkolne ) 2. Praca z uczniem zdolnym: Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych; Stosowanie metod aktywizujących; Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów zainteresowanych matematyka; Udział uczniów w konkursach przedmiotowych; Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów w formie konsultacji indywidualnych lub grupowych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów przygotowujących się do olimpiad i konkursów przedmiotowych; Prowadzenie fakultetów dla uczniów przygotowujących się do egzaminu maturalnego z matematyki; Organizowanie wycieczek przedmiotowych na Uniwersytet Jagielloński dla uczniów o profilach z rozszerzoną matematyką; 3. Przeprowadzenie testu diagnozującego w ramach projektu „Sesja z plusem” dla uczniów klas pierwszych; Analiza wyników Opracowanie wniosków do dalszej pracy; 4. Opracowanie różnych materiałów dydaktycznych ( scenariusze zajęć, sprawdziany, karty pracy, modele i plansze ) ze szczególnym uwzględnieniem aktywizujących metod pracy i wykorzystaniem technologii komputerowej; 5. Ankietowanie uczniów i rodziców w celu pozyskania informacji dotyczącej charakterystyki osobowości ucznia, jego zainteresowań, stosunków panujących w klasie i w domu; 6. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów przedmiotowych; Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny” Przeprowadzenie w szkole Międzynarodowego Konkursu „Matematyka bez granic” Praca w komisjach Międzyszkolnych Zawodów Matematycznych pod patronatem Małopolskiego Kuratora Oświaty i Marszałka województwa małopolskiego na wszystkich szczeblach konkursu; 7. Wzbogacenie pracowni w pomoce dydaktyczne, nadzorowanie wykonania pomocy ( bryły geometryczne, plansze ) przez uczniów; 8. Praca w zespole przedmiotowym; wspólna analiza wyników egzaminu maturalnego w porównaniu z wynikami egzaminu próbnego; Opracowanie wniosków do dalszej pracy; Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu zawodowym; Aktywny udział w konferencjach metodycznych i szkoleniach Rady Pedagogicznej; Uczestniczenie w szkoleniach adekwatnych do potrzeb szkolnych; 9. Różne formy promocji w środowisku; Udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły; § 8 ust. 2. pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Wykorzystanie systemu operacyjnego Windows przy opracowywaniu dokumentów własnych, materiałów do lekcji oraz materiałów związanych z pracą szkoły: Napisanie planu rozwoju zawodowego; Napisanie sprawozdania z planu rozwoju zawodowego; Sprawdziany, testy, kartkówki; 2. Wykorzystanie zasobów internetowych: Korzystanie z portali informacyjnych w celu poszerzenia wiedzy z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania; Przygotowanie i prowadzenie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych; Wskazywanie uczniom odpowiednich stron dotyczących zagadnień zawierających informacje na temat egzaminu maturalnego; Korzystanie z platformy learningowej Młodzieżowych Uniwersytetów Matematycznych; Zasięganie informacji na temat konkursów, szkoleń, imprez itp.; Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej ( zgodnie z ich możliwościami ) podczas przygotowywania różnych materiałów; Studiowanie publikacji innych nauczycieli; 3. Wykorzystywanie komputera do wypisywania świadectw. 4. Współpraca z administratorem szkolnej strony internetowej. § 8 ust. 2. pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami 1. Prowadzenie zajęć otwartych lekcji koleżeńskich; Przygotowanie scenariuszu lekcji; 2. Pełnienie funkcji opiekuna stażu; Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczyciela stażysty; Odbywanie bieżących spotkań konsultacyjnych; Obserwacja prowadzonych lekcji; 3. Publikacje; Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej; 4. Dzielenie się zdobytą wiedzą na kursach udoskonalających z innymi nauczycielami; Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów; Aktywny udział w pracach zespołu przedmiotowego; Przekazywanie wybranych materiałów innym nauczycielom; § 8 ust. 2. pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki; Realizacja opracowanego programu na zajęciach dodatkowych dla klas trzecich; § 8 ust. 2. pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. 1. Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej OKE Kraków; Coroczny udział w pracach komisji egzaminacyjnej przy poprawianiu egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym; § 8 ust. 2. pkt 4c Poszerzenia zakresu zadań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Organizacja zajęć koła matematycznego. 2. Organizacja Spotkań Ze Światem Nauki prowadzonych przez pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach projektu Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne. 3. Organizacja dodatkowych zajęć wyrównawczych w ramach projektu Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne. 4. Organizacja dodatkowych zajęć rozszerzających w ramach projektu Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne 5. Organizacja wyjazdów na seminaria naukowe na Uniwersytet Jagielloński dla uczniów biorących udział w projekcie Młodzieżowe Uniwersytety Matematyczne. 6. Uczestnictwo wraz z młodzieżą w różnych formach kultury; Organizowanie wycieczek; Wyjazdy do kina, teatru; Wyjazdy do muzeum, wystawy; Wyjazd na Salon Maturzystów do Krakowa; 7. Organizowanie imprez klasowych i szkolnych. Organizowanie uroczystości klasowych i szkolnych wynikających z kalendarza szkolnego ( wigilijka, mikołajki itp. ); Współpraca z samorządem uczniowskim; § 8 ust. 2. pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym; Spotkania i rozmowy z pedagogiem; 2. Współpraca z wydawnictwami; Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych; Udział w programie ’’Sesja z plusem’’, będącego częścią ogólnopolskiego projekty edukacyjnego’’‘ Lepsza Szkoła’’, prowadzonego przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe; Udział w spotkaniach szkoleniowych; § 8 ust. 2. pkt 5 Umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Uważna obserwacja uczniów. 2. Poznanie środowiska domowego wychowanków. 3. Szczegółowa analiza opinii z poradni psychologiczno – pedagogicznej szczególnie uczniów z indywidualnym tokiem nauczania w celu właściwego zaplanowania pracy z takim uczniem. 4. Zdiagnozowanie, opis i analiza dwóch przypadków edukacyjnych i wychowawczych. Powyższy plan rozwoju może ulec modyfikacji, w związku z nowymi zadaniami wynikającymi z planu pracy szkoły. Andrychów, 1.IX.2011 Opracowała Monika Górkiewicz Wyświetleń: 723
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |