Katalog Małgorzata Szot, 2014-05-22 Jodłowa Biologia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO na okres 01.09.2011r. do 31.05.2014r. CELE: 1.Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych 2.Podniesienie jakości pracy szkoły 3.Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego § 8 ust.2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. 2. 3. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty Wrzesień 2011 Przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego Wniosek o rozpoczęcie stażu i plan rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentacji Dokumentacja Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju Sprawozdanie Uzyskanie oceny dorobku zawodowego Ocena dorobku zawodowego 4. Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo – opiekuńczego klasy Opracowanie planów pracy wychowawczej na poszczególne lata W okresie stażu Plany pracy wychowawczej Aktywny udział w pracach zespołu wychowawczego Zapis kontaktów w dzienniku Współpraca z rodzicami 5. Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły Aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych w ramach WDN i ODN, studiowanie literatury fachowej Okres stażu Zaświadczenia, potwierdzenia udziału, notatki 6. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Współpraca z dyrekcją szkoły, wychowawcami, pedagogiem szkolnym Protokoły posiedzeń i zebrań Uczestniczenie w posiedzeniach Rad Pedagogicznych Praca w zespole przedmiotowym 7. Organizowanie szkolnych konkursów biologicznych i przygotowywanie do konkursów pozaszkolnych Opracowanie i przeprowadzenie konkursów Okres stażu Sprawozdania z konkursów, dyplomy 8. Budowanie własnego warsztatu pracy Udoskonalenie i wystrój pracowni biologicznej Wzbogacanie sali w pomoce, dbanie o gazetki, dekoracje. Cały okres stażu Zdjęcia sali 9. Organizowanie wycieczek klasowych i szkolnych Organizacja wyjazdów integracyjnych. Organizacja wyjazdów przedmiotowych. Okres stażu Karty wycieczek, zdjęcia 10. Rozwijanie zainteresowań uczniów Prowadzenie koła biologicznego Opracowanie planu pracy koła uwzględniając oczekiwania uczniów Okres stażu Plan pracy koła Plakaty, ulotki Udział w akcjach promujących zdrowy tryb życia i ekologię. 11. Przygotowywanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Prowadzenie konsultacji, rozwiązywanie przykładowych testów maturalnych z biologii Cały okres stażu Zapisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych § 8 ust.2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych Opracowywanie różnorodnych sprawdzianów, materiałów dydaktycznych, testów, kart pracy, ankiet. Cały okres stażu Wzory przykładowych materiałów Wzory przykładowych dokumentów Wykorzystanie technologii informacyjnej do prowadzenia dokumentacji szkolnej i wypisywania świadectw. Sprawozdanie ze stażu Prowadzenie dokumentacji związanej z awansem 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji oraz środka komunikacji Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, dostępnych programów edukacyjnych, korzystanie z zasobów Internetu (strony edukacyjne). Cały okres stażu Scenariusze lekcji Korzystanie z informacji znajdujących się na portalach edukacyjnych, stronach wydawnictw. § 8 ust.2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli Cały okres stażu Konspekt 2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. Opublikowanie na portalu internetowym materiałów dydaktycznych Okres stażu Adres strony § 8 ust.2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu edukacji ekologicznej Przygotowanie programu edukacji ekologicznej W okresie stażu Program, sprawozdanie, zdjęcia Udział w akcjach zaplanowanych w Powiatowym Kalendarzu Imprez Ekologicznych Realizacja zadań ekologicznych § 8 ust.2 pkt. 4 c Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży. Organizowanie wycieczek Okres stażu karta wycieczek, zdjęcia Udział w akcji „Sprzątanie Świata” cały okres stażu zdjęcia Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów (przygotowanie do egzaminu dojrzałości – zajęcia fakultatywne) cały okres stażu plan zajęć, zaświadczenie 2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce cały okres stażu plan pracy, potwierdzenie 3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych. Opracowanie scenariuszy konkursów oraz regulaminów cały okres stażu potwierdzenia Zachęcanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych na wszystkich szczeblach § 8 ust.2 pkt. 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Współpraca z organizacjami szkolnymi i instytucjami pozaszkolnymi Współpraca z Wydziałem Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego W okresie stażu Sprawozdania, zdjęcia Współpraca z Nadleśnictwem Dębica w akcji Sprzątanie Świata 2. Współpraca z pedagogiem i Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną Współpraca w rozwiązywaniu problemów W okresie stażu Potwierdzenia 3. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Integracja zespołu klasowego (pomoc koleżeńska) cały okres stażu harmonogram spotkań Obserwacja Rozmowy indywidualne Spotkania z rodzicami § 8 ust.2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji 1. Praca z uczniem zdolnym i słabym, problemy w klasach Stosowanie ankiet służących rozpoznaniu problemów w klasie powierzonej wychowawcy Według potrzeb Opis działań,opisy trudnych przypadków zaświadczenia Korzystanie z porad pedagoga szkolnego Korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli w diagnozowaniu trudności edukacyjnych i ich pokonywaniu. W okresie stażu Konsultacje dla uczniów mających problemy w nauce 2. Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów. Przeprowadzenie lekcji na temat agresji, zasad dobrego zachowania, spotkania z pedagogiem szkolnym. W okresie stażu Scenariusz lekcji 3. Współpraca z rodzicami Nawiązanie ścisłej współpracy na płaszczyźnie wychowawca- rodzice W okresie stażu Zapisy w dzienniku Ustalenie zasad wzajemnej pomocy w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów uczniów mających trudności edukacyjne i wychowawcze Rozmowy indywidualne 4. Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych Zapoznanie się z opinią poradni i sytuacją rodzinną ucznia W okresie stażu Opis i analiza przypadku Wyznaczenie i podjęcie działań w celu rozwiązania problemu Dębica, 01 września 2011 r. Opracowała ………….....................................…………………... Zatwierdził do realizacji: ........................................ Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 667
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |