Katalog

Małgorzata Szot, 2014-05-22
Jodłowa

Biologia, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na stopień nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
na okres 01.09.2011r. do 31.05.2014r.





CELE:
1.Podniesienie efektywności moich działań dydaktyczno – wychowawczych
2.Podniesienie jakości pracy szkoły
3.Zdobycie stopnia nauczyciela dyplomowanego


§ 8 ust.2 pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.


2.

3.
Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju.

Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
Analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty
Wrzesień 2011



Przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu
Plan rozwoju zawodowego
Wniosek
o rozpoczęcie stażu i plan rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentacji

Dokumentacja
Przygotowanie sprawozdania
z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju

Sprawozdanie
Uzyskanie oceny dorobku zawodowego

Ocena dorobku zawodowego
4.
Opracowanie i wdrożenie programu wychowawczo – opiekuńczego klasy


Opracowanie planów pracy wychowawczej na poszczególne lata
W okresie stażu
Plany pracy wychowawczej
Aktywny udział w pracach zespołu wychowawczego

Zapis kontaktów w dzienniku
Współpraca z rodzicami
5.
Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły
Aktywny udział w kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych w ramach WDN i ODN, studiowanie literatury fachowej
Okres stażu
Zaświadczenia, potwierdzenia udziału, notatki
6.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań

Współpraca z dyrekcją szkoły, wychowawcami, pedagogiem
szkolnym

Protokoły posiedzeń i zebrań
Uczestniczenie w posiedzeniach Rad Pedagogicznych
Praca w zespole przedmiotowym
7.
Organizowanie szkolnych konkursów biologicznych i przygotowywanie do konkursów pozaszkolnych
Opracowanie i przeprowadzenie konkursów

Okres stażu
Sprawozdania z konkursów, dyplomy
8.
Budowanie własnego warsztatu pracy



Udoskonalenie i wystrój pracowni biologicznej
Wzbogacanie sali w pomoce, dbanie o gazetki, dekoracje.
Cały okres stażu
Zdjęcia sali
9.
Organizowanie wycieczek klasowych
i szkolnych
Organizacja wyjazdów integracyjnych.
Organizacja wyjazdów przedmiotowych.
Okres stażu
Karty wycieczek, zdjęcia
10.
Rozwijanie zainteresowań uczniów




Prowadzenie koła biologicznego
Opracowanie planu pracy koła uwzględniając oczekiwania uczniów
Okres stażu
Plan pracy koła
Plakaty, ulotki
Udział w akcjach promujących zdrowy tryb życia i ekologię.
11.
Przygotowywanie uczniów do egzaminów zewnętrznych

Prowadzenie konsultacji, rozwiązywanie przykładowych testów maturalnych z biologii
Cały okres stażu
Zapisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych


§ 8 ust.2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych


Opracowywanie różnorodnych sprawdzianów, materiałów dydaktycznych, testów, kart pracy, ankiet.
Cały okres stażu
Wzory przykładowych materiałów
Wzory przykładowych dokumentów
Wykorzystanie technologii informacyjnej do prowadzenia dokumentacji szkolnej i wypisywania świadectw.
Sprawozdanie ze stażu
Prowadzenie dokumentacji związanej z awansem
2.
Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji oraz środka komunikacji
Wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych, dostępnych programów edukacyjnych, korzystanie z zasobów Internetu (strony edukacyjne).
Cały okres stażu
Scenariusze lekcji
Korzystanie z informacji znajdujących się na portalach edukacyjnych, stronach wydawnictw.

§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.
Przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom.
Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
Cały okres stażu

Konspekt

2.
Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy.
Opublikowanie na portalu internetowym materiałów dydaktycznych
Okres stażu
Adres strony

§ 8 ust.2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji
1.
Opracowanie i wdrożenie programu edukacji ekologicznej
Przygotowanie programu edukacji ekologicznej
W okresie stażu
Program, sprawozdanie, zdjęcia
Udział w akcjach zaplanowanych w Powiatowym Kalendarzu Imprez Ekologicznych
Realizacja zadań ekologicznych

§ 8 ust.2 pkt. 4 c
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji

1.
Rozwijanie zainteresowań młodzieży.
Organizowanie wycieczek
Okres stażu
karta wycieczek,
zdjęcia

Udział w akcji „Sprzątanie Świata”
cały okres
stażu
zdjęcia

Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów (przygotowanie do egzaminu dojrzałości – zajęcia fakultatywne)
cały okres
stażu

plan zajęć, zaświadczenie

2.
Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów.
Zorganizowanie i prowadzenie zajęć dla uczniów mających trudności w nauce
cały okres stażu
plan pracy, potwierdzenie
3.
Organizowanie
i przeprowadzanie konkursów szkolnych.
Opracowanie scenariuszy
konkursów oraz regulaminów

cały okres stażu

potwierdzenia
Zachęcanie uczniów do udziału
w konkursach przedmiotowych
na wszystkich szczeblach





§ 8 ust.2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji

1.
Współpraca z organizacjami szkolnymi i instytucjami pozaszkolnymi
Współpraca z Wydziałem Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego
W okresie stażu
Sprawozdania, zdjęcia
Współpraca z Nadleśnictwem Dębica w akcji Sprzątanie Świata
2.
Współpraca z pedagogiem i Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną
Współpraca w rozwiązywaniu problemów
W okresie stażu
Potwierdzenia
3.
Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych.
Integracja zespołu klasowego (pomoc koleżeńska)
cały okres stażu

harmonogram spotkań
Obserwacja
Rozmowy indywidualne
Spotkania z rodzicami

§ 8 ust.2 pkt.5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki
i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

Lp.
Zadania do realizacji
Forma realizacji
Termin realizacji
Dowody realizacji

1.
Praca z uczniem zdolnym i słabym, problemy w klasach

Stosowanie ankiet służących rozpoznaniu problemów w klasie powierzonej wychowawcy
Według potrzeb
Opis działań,opisy trudnych przypadków zaświadczenia
Korzystanie z porad pedagoga szkolnego
Korzystanie z doświadczeń innych nauczycieli w diagnozowaniu trudności edukacyjnych i ich pokonywaniu.
W okresie stażu
Konsultacje dla uczniów mających problemy w nauce
2.
Zapobieganie patologiom i niewłaściwym zachowaniom uczniów.
Przeprowadzenie lekcji na temat agresji, zasad dobrego zachowania, spotkania
z pedagogiem szkolnym.
W okresie stażu
Scenariusz lekcji
3.
Współpraca z rodzicami


Nawiązanie ścisłej współpracy na płaszczyźnie wychowawca- rodzice
W okresie stażu
Zapisy w dzienniku
Ustalenie zasad wzajemnej pomocy w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu problemów uczniów mających trudności edukacyjne i wychowawcze
Rozmowy indywidualne
4.
Zanalizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów wychowawczych

Zapoznanie się z opinią poradni
i sytuacją rodzinną ucznia
W okresie stażu
Opis i analiza przypadku
Wyznaczenie i podjęcie działań w celu rozwiązania problemu



Dębica, 01 września 2011 r. Opracowała ………….....................................…………………...





Zatwierdził do realizacji:





........................................
Podpis i pieczęć dyrektora szkoły




Wyświetleń: 667


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.