Katalog

Monika Jedynak, 2014-05-19
Nozdrzec

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

- n +

WSTĘP

Konstrukcja planu jest zgodna z wymaganiami niezbędnymi do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego. Określa to Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (§ 8 ust. 2 pkt. 1 - 5).


Moim głównym celem jest doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczej, ze szczególnym ukierunkowaniem na rozwijanie u dzieci aktywności twórczej i kształtowanie właściwych postaw społecznych.



Moje priorytety:

1. Poszerzanie zakresu wiedzy oraz doskonalenie umiejętności zawodowych.
2. Tworzenie warunków umożliwiających odkrywanie przez uczniów własnych możliwości i talentów.
3. Podniesienie poziomu pracy szkoły.
4. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty we współpracy z innymi osobami
i instytucjami.
5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych oraz uzyskanie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego.


I. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE


Lp.

Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli oraz przygotowanie planu rozwoju zawodowego
- zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego, dotyczącymi reformy oświaty i awansu zawodowego,

- złożenie wniosku
o rozpoczęcie stażu,

- sporządzenie planu rozwoju zawodowego Sierpień 2011





Wrzesień 2011
Wrzesień 2011




Wniosek o rozpoczęcie stażu

Plan rozwoju zawodowego, zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły
2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentacji


- przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju

- uzyskanie oceny dorobku zawodowego Przez cały okres stażu


Maj 2014



Czerwiec 2014 Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały
sprawozdanie



ocena dorobku zawodowego, dokonana przez Dyrektora Szkoły
3. Złożenie wniosku
o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego Czerwiec 2014 wniosek















II. ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN
( POWINNOŚCI I WYMAGANIA)









§ 8. ust. 2. pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły


Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Poszerzenie wiedzy
i umiejętności poprzez aktywny udział
w wewnątrzszkolnym
i zewnętrznym doskonaleniu






- uczestniczenie w konferencjach szkoleniowych Rady Pedagogicznej w ramach WDN,

- udział w kursach, konferencjach
i warsztatach metodycznych organizowanych przez wydawnictwa językowe np.: Longman, Oxford itp na bieżąco / cały okres stażu



na bieżąco / cały okres stażu Potwierdzenia Dyrektora Szkoły




Zaświadczenia, potwierdzenia uczestnictwa, notatki
2. Samodzielne pogłębianie wiedzy
i umiejętności - prenumerowanie czasopism anglojęzycznych np.:„Modern English Digest” oraz „The Teacher”
- studiowanie literatury fachowej
i metodycznej oraz wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych
i poszukiwania nowych pomysłów
- współpraca z doradcami metodycznymi i przedstawicielami wydawnictw Longman i Express Publishing
na bieżąco / cały okres stażu Notatki, bibliografia, dowody prenumeraty, adresy stron www
3. Realizowanie zadań, służących podniesieniu jakości pracy szkoły - udział w tworzeniu dokumentów szkolnych ( np. ewentualne zmiany w WSO, tworzenie innych dokumentów wg potrzeb szkoły,

- ewentualna korekta rozkładu materiałów nauczania po każdym roku stażu

- zmiany w przedmiotowym systemie oceniania i wykazie wymagań na poszczególne oceny

-praca w zespole przedmiotowym



- organizowanie lub współorganizowanie imprez szkolnych np.: DZIEŃ JEZYKÓW EUROPEJSKICH, HALLOWEEN

- przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz współorganizowanie ogólnopolskich konkursów z języka angielskiego np. OLIMPUS, MIX,

-prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, praca z uczniami zdolnymi oraz działania, mające na celu rozwijanie ich umiejętności i zainteresowań

- przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego

-podjęcie działań promujących szkołę w środowisku poprzez opisywanie różnych wydarzeń w prasie lokalnej Wrzesień 2012/13











Wrzesień 2012/13





W trakcie stażu






na bieżąco / cały okres stażu





zgodnie z harmonogramami konkursów 2011-2014






W trakcie stażu








rok szkolny 2011/2012




na bieżąco / cały okres stażu
Potwierdzenia Dyrektora Szkoły






Wykaz wprowadzonych zmian



Wykaz wprowadzonych zmian





Zapisy w księdze protokołów Zespołu Humanistycznego, zaświadczenia



Notatki, scenariusze, zdjęcia






Potwierdzenia udziału, sprawozdania







Wpisy w dzienniku zajęć, scenariusze zajęć







Plan działań, tematyka zajęć, wykaz materiałów, arkusze egzaminacyjne



Potwierdzenia, artykuły
4. Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole - udział w pracach komisji egzaminacyjnych
( w czasie sprawdzianów zewnętrznych w szkole podstawowej oraz egzaminów gimnazjalnych)

- sprawowanie opieki nad Samorządem Uczniowskim W trakcie stażu









rok szkolny 2011/2012
Potwierdzenia Dyrektora Szkoły








Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, wpisy w protokołach z działalności SU, zdjęcia

5. Wzbogacanie bazy dydaktycznej, dbałość o pracownię językową - przygotowywanie (wspólnie z uczniami lub samodzielnie) materiałów dydaktycznych

- aktualizacja gazetek ściennych w pracowni oraz dbanie o jej wygląd

- opieka nad sprzętem audiowizualnym

- gromadzenie księgozbioru
( słowniki, książki w języku angielskim) oraz pozyskiwanie pomocy dydaktycznych
( filmy, płyty do tablicy interaktywnej) na bieżąco / cały okres stażu





W miarę potrzeb




na bieżąco / cały okres stażu

W trakcie stażu
Przykłady materiałów dydaktycznych





Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, zdjęcia



Potwierdzenia Dyrektora Szkoły

Zaświadczenia o materiałach gratisowych, wykaz pozyskanych pomocy, potwierdzenia Dyrektora Szkoły









§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji oraz przygotowaniu pomocy dydaktycznej do pracy z uczniami. - wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów, związanych z pracą dydaktyczną
( scenariusze zajęć, konspekty, testy, plany wynikowe itp.) , awansem zawodowym oraz pracą szkoły

- wykorzystanie Internetu jako źródła informacji: śledzenie stron internetowych, poświęconych nauczaniu języka angielskiego, gromadzenie i wykorzystywanie materiałów w celu urozmaicenia lekcji

- wyszukiwanie w Internecie informacji o konkursach, projektach z języka angielskiego oraz o konferencjach i szkoleniach dla nauczycieli

- przygotowywanie prezentacji multimedialnych oraz wykorzystywanie ich na zajęciach

-stworzenie wykazu stron, przydatnych dla uczniów i nauczycieli języka angielskiego Okres stażu











W trakcie stażu










W trakcie stażu






W trakcie stażu






Okres stażu
Pomoce dydaktyczne, scenariusze zajęć, konspekty, testy, notatki









Przykładowe wydruki, wykaz wykorzystanych materiałów, notatki









Przykładowe wydruki






Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, przykładowe materiały



Notatki, wykaz stron
2. Prowadzenie korespondencji zawodowej przez Internet - Wykorzystanie Internetu do kontaktów z przedstawicielami wydawnictw językowych, organizatorami konkursów oraz innymi nauczycielami W miarę potrzeb




Przykładowa korespondencja
3. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera Korzystanie w czasie zajęć z programów multimedialnych, tablicy interaktywnej, programów edukacyjnych, filmów, słowników interaktywnych na bieżąco / cały okres stażu
Scenariusze, wykaz zastosowanych pomocy, notatki z przebiegu zajęć
4. Umieszczanie własnych materiałów na stronach internetowych - opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego

- Publikacje informacji o szkole na stronie gminy Nozdrzec W trakcie stażu



W miarę potrzeb

Wydruk, publikacja
w Internecie


Zaświadczenia o publikacji, wydruki















§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,
w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli
w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.


Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy
i doświadczenia innym nauczycielom. - gromadzenie i opracowywanie własnych materiałów, przydatnych w pracy nauczyciela oraz udostępnianie ich zainteresowanym nauczycielom.

- opracowanie i przeprowadzenie wspólnych projektów. Wspólne przygotowanie uroczystości, konkursów i szkoleń.

- praca w zespole przedmiotowym, dzielenie się doświadczeniem i wiedzą, zdobytą na szkoleniach, prezentacja scenariuszy zajęć

-Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami języków obcych. Wymiana poglądów oraz poszukiwanie nowatorskich rozwiązań

- opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego

- opublikowanie materiałów do udostępnienia w bibliotece szkolnej
( scenariusze lekcji, uroczystości, karty pracy itp.) W trakcie stażu







Okres stażu







Okres stażu








W trakcie stażu






W trakcie stażu



W trakcie stażu
Potwierdzenia, wykaz udostępnionych materiałów







Scenariusze uroczystości szkolnych, projekty. Sprawozdania i analiza wspólnych działań




Notatki, potwierdzenia








Notatki, opis działań





Zaświadczenie, adres strony internetowej



Scenariusze, karty pracy, potwierdzenia
- lekcje otwarte. Organizacja i prowadzenie zajęć dla zainteresowanych nauczycieli, szczególnie nauczycieli stażystów i kontraktowych

- Dzielenie się swoją wiedzą z innymi opiekunami Samorządu Uczniowskiego, organizowanie wspólnych spotkań, działań na rzecz społeczności uczniowskiej oraz środowiska lokalnego.
W miarę potrzeb






W roku szkolnym 2011/12 Scenariusze, konspekty zajęć






Notatki, opis wspólnych działań









Realizacja zadań z § 8 ust. 2 pkt 4

§ 8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.



Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Przygotowanie programu zajęć, przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego. - przygotowanie programu i opracowanie planu zajęć W roku szkolnym 2011/12 Program, plan pracy, sprawozdanie
2. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem zdolnym na dodatkowych zajęciach z języka angielskiego.



- opracowanie i wdrożenie planu pracy z uczniem zdolnym, ewaluacja programu, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach z języka angielskiego

- opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego Dnia Języków Europejskich W trakcie stażu







W trakcie stażu
Plan pracy, scenariusze zajęć, wykaz dodatkowych materiałów, potwierdzenia uczestnictwa w konkursach





Program, plan pracy, sprawozdanie z realizacji, potwierdzenie Dyrektora Szkoły
3. Opracowanie i wdrożenie programu pracy z uczniem słabym. - przygotowanie i wdrożenie planu pracy z uczniami, mającymi orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz dla uczniów, mających problemy w nauce.
na bieżąco / cały okres stażu
- zaświadczenia, potwierdzenie Dyrektora Szkoły, program kółka, dzienniki zajęć pozalekcyjnych
4. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. - opracowanie i wdrożenie autorskiego programu zajęć z języka angielskiego, poświeconych konwersacji i rozwijaniu umiejętności komunikowania się W trakcie stażu Program kółka konwersacji





§ 8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.


Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Rozwijanie zainteresowań uczniów - zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnych konkursów z języka angielskiego np.; Konkursu Wiedzy o Krajach Anglojęzycznych

- zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnego Dnia Języków Europejskich, Halloween

- organizowanie wyjść i wycieczek dla uczniów np.: do kina, teatru.

- organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów np.: konsultacji dla gimnazjalistów, przygotowanie uczniów do różnych konkursów w trakcie stażu






w trakcie stażu




okres stażu




okres stażu potwierdzenie Dyrektora Szkoły, przykładowe materiały, zdjęcia, wpisy w dziennikach zajęć



potwierdzenie Dyrektora Szkoły, przykładowe materiały, zdjęcia


potwierdzenie Dyrektora Szkoły, karty wycieczki, zdjęcia


plan działań
2. Prowadzenie działań, zmierzających do poprawy „ bazy” pomocy dydaktycznych. - stworzenie i systematyczne wzbogacanie biblioteczki/ wideoteki anglisty

- pozyskiwanie, w ramach współpracy
z wydawnictwami językowymi, materiałów gratisowych, książek do bibliotek

- poszukiwanie sponsorów w celu doposażenia pracowni językowej

- pozyskanie od przedstawicieli wydawnictw językowych darmowych podręczników dla uczniów z najuboższych rodzin na bieżąco / cały okres stażu


w trakcie stażu







na bieżąco / cały okres stażu



w miarę potrzeb Spis książek, kaset i plansz




Zaświadczenia o współpracy






Zaświadczenia, wykaz materiałów dydaktycznych





Zaświadczenia o współpracy

3. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Uczniowskiego
Koordynowanie prac SU, przygotowywanie uroczystości wg kalendarza imprez szkolnych, organizowanie akcji charytatywnych z Samorządem Uczniowskim W roku szkolnym 2011/12 Sprawozdania z działalności SU w Zespole Szkół w Warze, opis działań
4. Poznanie sytuacji rodzinnej i środowiskowej uczniów - rozmowy z rodzicami, współpraca z wychowawcami klas oraz wspólne poszukiwanie rozwiązań różnych problemów Według potrzeb Zapisy w dziennikach, potwierdzenia
5. Inne działania, które wynikną w trakcie stażu w trakcie stażu

















§ 8 ust. 2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.





Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Współpraca z Poradnią Psychologiczną w Brzozowie - sygnalizowanie różnych problemów, przygotowanie opinii o konkretnych uczniach, zapraszanie pracowników poradni do wygłaszania pogadanek, konsultacje w trakcie stażu
Zaświadczenia, wpisy w dziennikach
2. Współpraca z lokalnymi służbami- działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa, profilaktyki - prelekcje, przeprowadzone przez przedstawicieli Policji/ Straży Pożarnej w trakcie stażu
Potwierdzenia Dyrektora Szkoły, wpisy w dziennikach
3. Współpraca z wydawnictwami językowymi - informacje na temat ofert edukacyjnej, najnowszych podręczników,
- pozyskiwanie materiałów dla uczniów oraz pracowni językowej i biblioteki szkolnej Według potrzeb Potwierdzenia, materiały
4. Współpraca z różnymi podmiotami gospodarczymi - wzbogacanie wyposażenia pracowni językowej W trakcie stażu Potwierdzenia, fotografie
5. Współpraca z Urzędem Gminy oraz jednostkami lokalnego samorządu - włączanie się w organizację i uczestnictwo w różnych uroczystościach np.: świętach państwowych,
- pomoc w organizacji różnych przedsięwzięć na bieżąco / cały okres stażu
Potwierdzenia, fotografie
6.Współpraca z lokalną prasą np.: z Brzozowską Gazetą Powiatową - Wymiana informacji o imprezach kulturalnych w środowisku lokalnym, publikacja artykułów o życiu szkoły i dokonaniach uczniów W trakcie stażu Potwierdzenia, opublikowane materiały
7.Współpraca z biblioteką szkolną - pozyskiwanie materiałów z języka angielskiego np.: READERSy, - rozbudzanie u uczniów potrzeb czytelniczych W trakcie stażu Potwierdzenia współpracy
8. Podjęcie akcji charytatywnych i społecznych w ramach działalności Samorządu Uczniowskiego - sprzedaż kalendarzyków na rzecz fundacji „ POMÓŻ I TY”, - udział w akcji „ GÓRA GROSZA”, - zbiórka pieniędzy na rzecz WOŚP,
- podejmowanie wraz z uczniami zadań mających na celu pomoc ludziom w trudnej sytuacji materialnej i życiowej.

W trakcie stażu, styczeń każdego roku Potwierdzenia, notatki, podziękowania



§ 8 ust.2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.



Zadania do realizacji
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie różnych problemów - ukończenie formy doskonalenia zawodowego, dotyczącej rozpoznawania problemów edukacyjnych/ wychowawczych

-studiowanie fachowej literatury

- diagnoza wybranych problemów edukacyjnych/ wychowawczych. Opis i analiza co najmniej dwóch przypadków problemów edukacyjnych/ wychowawczych. Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych. W trakcie stażu








W miarę potrzeb



W trakcie stażu Zaświadczenie, notatki








Wykaz, notatki



Opis i analiza dwóch przypadków, wnioski




PRZEDKŁADAM DO ZATWIERDZENIA: ZATWIERDZAM:







Powyższy plan może ulec modyfikacji
Wyświetleń: 1538


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.