Katalog

Iwona Sromek, 2014-05-19
Nowy Sacz

Informatyka, Ćwiczenia

Redagowanie tekstu – ćwiczenia utrwalające

- n +

KONSPEKT

KLASA: V
ILOŚĆ GODZIN TYGODNIOWO: 1
TEMAT LEKCJI: Redagowanie tekstu – ćwiczenia utrwalające
METODY PROWADZENIA LEKCJI: metoda ćwiczeniowa.
CELE LEKCJI: utrwalić z uczniami możliwości formatowania tekstu przy pomocy edytora tekstu Word. Utworzyć ładnie wyglądających dokumentów.

Cele operacyjne:
 omówić metody formatowania tekstu i akapitu
 wymienić elementy paska narzędzi FORMATOWANIE służących do formatowania tekstu
wymienić kolejne kroki jakie trzeba wykonać aby ładnie sformatować dokument
 samodzielnie sformatować tekst przy użyciu poznanych narzędzi
 formatować dokument w celu uatrakcyjnienia jego wyglądu
estetycznie sformatować napisany wcześniej tekst

ZASTOSOWANE ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
przygotowane kartki z ćwiczeniami. (załącznik nr1, nr 2),

PROWADZĄCY: Iwona Sromek










PRZEBIEG LEKCJI
Część przygotowawcza:
1. Wprowadzenie uczniów do klasy, przywitanie, sprawdzanie obecności, oraz zapisanie tematu lekcji.

Część pierwsza:
Przypomnienie czym zajmowaliśmy się na ostatnich lekcjach informatyki. Przypominamy zasady formatowania tekstu. (wielkość czcionki, kolor, styl itp.)
Omówienie dzisiejszego tematu lekcji oraz przejście do wykonywania zadań.
Rozdaję klasie kartki z ćwiczeniami omówienie poszczególnych zadań.

Zakończenie lekcji
1. podsumowanie zajęć.
2. Ocenienie poszczególnych ćwiczeń wykonanych w trakcie zajęć.

Opracowała Iwona Sromek




























ZAŁĄCZNIK 1

Zad1. Otwórz plik EDYTOR TEKSTU. Popraw 3 błędy w nim występujące. Pod tekstem wpisz swoje imię i nazwisko oraz datę poprawienia tekstu. Wynik pracy zapisz pod tą samą nazwą.
Zad2. Przepisz wzorcowy tekst. Ustal następujące cechy czcionki: rodzaj – Times New Roman, rozmiar – 14 punktów, styl – pogrubiony. Pracę zapisz w pliku BURZA.
Wzór:

Wylękniony i zziębnięty zszedł nad brzeg jeziora. Niewyraźne, dziwne dźwięki wywołały jego niepokój.

Rozwiązanie zadania umieść na dysku C:, z którego odczyta je później nauczyciel.
Zad3. Otwórz dokument POWIESC, w którym znajduje się fragment powieści Juliusza Verne’a „Piętnastoletni kapitan”. W trakcie przepisywania tekstu zmieniono kolejność akapitów. Uporządkuj je według reguły:
 pierwszy akapit napisany jest czcionką Arial,
 w drugim akapicie czcionka jest pogrubiona.
Zad4.
Otwórz plik ROCK. Umieszczony w nim tekst sformatuj następująco:
− pierwszy akapit (tytuł) wyśrodkuj i ustal rozmiar czcionki na 16 punktów,
− drugi akapit wyrównaj do lewej i prawej,
− tytuł książki, z której pochodzi tekst, oraz nazwisko autora wyrównaj do prawej i zmień styl czcionki na kursywę.
Zapisz zmieniony plik pod tą samą nazwą.


Wyświetleń: 658


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.