![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Kotylak-Melbourne, 2014-05-14 Gdańsk Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji j. angielskiego z wykorzystaniem metody polisensorycznego uczeniaSCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM METODY POLISENSORYCZNEGO UCZENIA Nauczyciel: Magdalena Kotylak-Melbourne Klasa: V Temat lekcji: Magician's show - describing objects Cele: - utrwalenie pisowni i wymowy przymiotników: thick, thin, large, small, heavy, light, hard, soft, square, round - kształcenie umiejętności słuchania - kształcenie umiejętności opisywania przedmiotów - kształcenie umiejętności pracy w parach i grupach Środki dydaktyczne: tablica, kolorowe kredy, worek z przedmiotami (pomarańcz, pocztówka, gumka do mazania, linijka, książka, piłeczka gumowa, miś pluszowy, płyta CD, telefon komórkowy, śliwka, paczka chusteczek higienicznych, karteczka papieru), odtwarzacz CD, płyta CD, zestawy kartoników do gry rozsypanki wyrazowej, zestawy puzzli, kartki do gry bigos wyrazowy, podręcznik New Friends 2 wyd.Pearson, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy. Tok lekcji: 1. Przypomnienie poprzedniej lekcji: uczniowie słuchali historyjki Crazy Gang - Magician's show, Cwiczyli czytanie z podziałem na role, wspólnie z nauczycielem wypisali przymiotniki użyte do opisu różnych przedmiotów. 2. Sprawdzenie pracy domowej: uczniowie mieli zilustrować w dowolny sposób 10 zapisanych przymiotników. 3. Ćwiczenie pisowni i wymowy 10 przymiotników metodą stymulacji wielozmysłowej: - Na tablicy nauczyciel zapisuje 10 przymiotników, uczniowie po kolei gestem lub mimiką prezentują jeden z nich, pozostali uczniowie muszą odgadnąć który to przymiotnik i wypowiedzieć go na głos. - Rozsypanka wyrazowa: uczniowie dobierają się w pary, nauczyciel rozdaje im zestawy wyrazów, zestaw składa się z 20 elementów (każdy przymiotnik podzielony jest na dwie części), zadaniem uczniów jest dopasować pary do siebie i odczytać powstałe przymiotniki. - Worek z niespodziankami: worek wypełniony przedmiotami, których nazwy uczniowie znają. Zabawa ta rozwija percepcję ruchową i dotykową. Nauczyciel dzieli klasę na dwie drużyny, każdy uczeń po kolei na zmianę z każdej drużyny zamyka oczy i wyjmuje jeden przedmiot z worka, opisuje go na podstawie dotyku i nazywa go. Jeśli opisze go prawidłowo dostaje 1 punkt, jeśli potrafi go nazwać dostaje drugi punkt. Wygrywa drużyna, która zdobywa większą liczbę punktów. - Puzzle wyrazowe: uczniowie pracują w parach. Otrzymują 10 zestawów puzzli, każdy zestaw składa się z takiej ilości kartoników ile jest liter w wyrazie. Z rozsypanych liter uczniowie układają przymiotniki. Porównują swoje wyrazy z zapisem na tablicy. - Uczniowie słuchają nagrania z CD (ćw. 6 s. 77), jest to opis 6 przedmiotów. Zadaniem uczniów jest ponumerowanie obrazków w książce w takiej kolejności, w jakiej słyszą opisy. - Bigos wyrazowy: jest to ćwiczenie pozwalające rozwijać analizę i syntezę wzrokową. Uczniowie otrzymują na kartce pseudotekst, w którym zamiast pauz między wyrazami występują przypadkowe litery. Uczniowie muszą wyszukać w tym "bigosie" poznane przymiotniki. 4. Uczniowie wymieniają po jednym przymiotniku ćwiczonym podczas lekcji i podaje jego polskie tłumaczenie. 5. Nauczyciel rozdaje uczniom kartki, na których zapisanych jest po polsku 10 przymiotników, uczniowie mają samodzielnie przetłumaczyć i zapisać je w języku angielskim. 6. Wyjaśnienie pracy domowej: uzupełnić ćwiczenia dotyczące tego tematu w zeszycie ćwiczeń (unit 26). Oczekiwane efekty aktywności uczniów: Po zrealizowanej lekcji uczniowie będą potrafili: - właściwie wymówić i użyć 10 przymiotników - opisać różne przedmioty przy użyciu 10 przymiotników zrozumieć wypowiedzi innych osób opisujących różne przedmioty. Wyświetleń: 606
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |