Katalog Małgorzata Majka, 2014-05-14 Tarnów Język angielski, Konspekty At home - nazwy pomieszczeń i mebli. Konspekt lekcjiKonspekt lekcji języka angielskiego Data: ……………………………………. Klasa: I gimnazjum Liczba uczniów: 24 Liczba godzin angielskiego w ciągu tygodnia: 3 Czas trwania zajęć: 45 minut Temat: At home – w domu. Nazwy pomieszczeń i mebli. Cele językowe: - wprowadzenie tematu związanego z domem - powtórzenie słownictwa związanego z nazwami pomieszczeń w domu (kitchen, bedroom, bathroom, garaże, garden, hall, study, living room, dining room) oraz mebli (wardrobe, cooker, fridge, freezer, bed, bath, shower, chair, table, desk, lamp, toilet, computer) - wprowadzenie słownictwa związanego z rodzajami domów (house, flat, detached house, semi-detached house, terraced house, bungalow, palace, skyscraper, cottage) - zastosowanie przyimków miejsca: in, on, above, next to, between, under, behind, in front of Cele ogólne: - dobieranie słownictwa do definicji - tworzenie definicji do słownictwa - ćwiczenie nowego słownictwa za pomocą różnych metod - ćwiczenie w mówieniu: opis pomieszczeń Materiały: podręcznik Voices 2, płyta CD, materiały dodatkowe przygotowane przez nauczyciela, flashcards Wstęp: Nauczyciel wita uczniów i sprawdza obecność. Warm – up: Nauczyciel zapisuje na tablicy temat lekcji: At home i upewnia się czy uczniowie rozumieją jego znaczenie. Nauczyciel zapisuje także pytanie: Where do you live? i prosi uczniów o odpowiedź. Prawdopodobnie usłysz odpowiedź: I live in Siemiechów. Po czym nauczyciel za pomocą flashcards zadaje pytania: Do you live in a flat or in a house? Do you live with your parents? Do you live in a countryside or in the mountains? Do you live at the seaside? Do you live by the lake? Wprowadzenie: Nauczyciel dzieli tablicę na dwie części: Po jednej stronie układa różne rodzaje domów (dom wolnostojący, dom bliźniak, dom szeregowy, dom parterowy, pałac, drapacz chmur), po drugiej różne rodzaje lokalizacji, w których można mieszkać (jezioro, góry, morze, rzeka, miasto, wieś). W ten sposób nauczyciel wprowadza słownictwo związane z różnymi typami domów oraz położeniem. Nauczyciel zapisuje słownictwo po obrazkami prosi uczniów o powtórzenie, najpierw chórem, potem indywidualnie. Następnie prosi uczniów o dokończenie zdań: I live in a ……………….in/by the ……………………………….. . I would like to live in a ……………..in/by the…………………….. Ćwiczenie 1 Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na przekrój domu ilustrujący różne pomieszczenia. Zadaniem uczniów jest odnalezienie wszystkich pomieszczeń na rysunku. Następnie nauczyciel prosi uczniów, by ułożyli definicję każdego z tych pomieszczeń wskazując na czynność, która najczęściej się tam wykonuje np. In the kitchen we cook dinner. Ćwiczenie 2 Nauczyciel dzieli klasy na grupy. Każda grupa dostaje jedno pomieszczenie, nazwy przedmiotów i obrazki przedstawiające przedmioty (załącznik nr 1), które się w tym pomieszczeniu mogą znajdować, ale w każdej grupie będzie dwa wyrazy pasujące do innego pomieszczenia. Uczniowie odkładają niepasujące wyrazy, a pozostałe przykleją wraz z obrazkiem do kartonu tworząc w ten sposób słownik obrazkowy. Liderzy poszczególnych grup przyklejają swoje słowniczki do tablicy, a uczniowie pozostałych grup, jeśli mają oddają im wyrazy. Ćwiczenie 3 Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na ćwiczenie 1 w podręczniku na str. 32. Zadaniem uczniów jest dopasowanie odpowiednich nazw mebli do definicji. Uczniowie uzupełniają zadanie, następnie słuchają nagrania i sprawdzają swoje odpowiedzi. Nauczyciel prosi uczniów pojedynczo o odczytanie zdań. Wprowadzenie II Nauczyciel za pomocą obrazków przypomina z uczniami przyimki miejsca. Pokazują rysunek zapisuje na tablicy poszczególne przyimki. Następnie prosi uczniów o połączenie obrazków z odpowiednimi przyimkami w ćwiczeniu z podręcznika. Ćwiczenie 4 Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na obrazek w podręczniku i zdania stanowiące opis tego obrazka ale bez odpowiednich przyimków w zdaniu. Zdaniem uczniów jest uzupełnienie zdań. Po wykonaniu uczniowie sprawdzają ćwiczenie z nauczycielem. Ćwiczenie 5 Nauczyciel prosi uczniów, aby grupach w których wcześniej pracowali przypatrzyli się obrazkowi, który dostali i ułożyli po jednym zdaniu (każdy uczeń inne) stanowiącym opis obrazka z zastosowaniem odpowiednich nazw mebli i przyimków miejsca. Ćwiczenie 6 – speaking Uczniowie mają za zadanie przygotować krótki opis swojego domu i swojego pokoju w oparciu o pytania przygotowane przez nauczyciela stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego konspektu. Zadanie domowe: Nauczyciel pisze na tablicy zdanie: My home is my castle. Prosi uczniów, by odszukali tłumaczenie tego powiedzenia i jego znaczenie dla Brytyjczyków. Zadanie drugie polega na uzupełnieniu ćwiczeń w zeszycie ćwiczeń mających na celu ułatwienie im zapamiętania nowych słówek i utrwalenia słówek znanych im wcześniej. Załącznik nr 1 KITCHEN: COOKER, CUPBOARD,FRIDGE,DISHWASHER,FREEZER, MICROWAVE,OVEN, BIN,CLOCK,SINK,OVEN BEDROOM:BED,BEDSIDE TABLE, WARDROBE,CHEST OF DRAWERS,LAMP,BOOKCASE,POSTER,CARPET BATHROOM:BATH,WASHING MACHINE, SHOWER,WASHBASIN,MIRROR CUPBOARD DINING ROOM:TABLE,CHAIR,PLANTS LIVING ROOM:ARMCHAIR,DVD PLAYER,SOFA,TV SET,STEREO,FIREPLACE PICTURE,CURTAINS,COFFEE TABLE,VIDEO GARDEN:SWING,BIRD TABLE,BARBECUE,FLOWERBED Załącznik nr 2 Do you live in a house or in a flat? Is it in the country or in a city? What rooms are there in your house? What colour is your bedroom? What do you have in your room? What do you do in your bedroom? Wyświetleń: 2323
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |