Katalog

Bożena Trzeciakowska, 2014-05-12
Zawiercie

Matematyka, Konspekty

Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych.

- n +

Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych.

CEL OGÓLNY LEKCJI: Kształtowanie umiejętności stosowania poznanej wiedzy teoretycznej do rozwiązywania problemów w codziennym życiu.

CELE OPERACYJNE: Po zakończonej lekcji uczeń powinien umieć:

Rozwiązać zadanie tekstowe:
Wprowadzić oznaczenie dla niewiadomej.
Zapisać w postaci wyrażeń zawierających procenty związek między danymi a niewiadomą.
Obliczyć niewiadomą z danego wyrażenia.
Zapisać odpowiedź.
Sprawdzić, czy odpowiedź jest poprawna.
Obliczyć procent z danej liczby.
Obliczyć jakim procentem jednej liczby jest druga liczba.

METODA REALIZACJI LEKCJI: praca z tekstem matematycznym, praca samodzielna, praca w parach.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: kartki z przygotowanymi zadaniami.

PRZEBIEG LEKCJI:

1.Czynności porządkowe i mobilizacja uczniów.
2.Sprawdzenie zadania domowego.
3.Zapisanie tematu lekcji.
4.Realizacja tematu:
4.1. Rozdanie kartek z zadaniami.
Zadanie 1.
Podczas rozmowy telefonicznej automat zaznacza na karcie, ile jednostek zostało zużytych.

a)Ile jednostek już zużyto?
b)Jeżeli karta kosztuje 11,59 zł, to jaki jest koszt tej rozmowy?
c)Następna rozmowa zużyła 10 jednostek. Jaki procent karty został do wykorzystania?

Zadanie 2.
Tabela przedstawia ceny całodziennego pobytu z wyżywieniem dla jednej osoby w Domu Wypoczynkowym „Relaks”.



miesiąc
dorośli i młodzież powyżej 14 lat
VII, VIII
80 zł
pozostałe
60 zł
Dzieci do 14 roku życia mają 20 – procentową zniżkę.

Państwo Kowalscy maja 16 - letnią córkę i 11- letniego syna. Ile zapłacą za wczasy w terminie od 10 do 16 lipca?

Zadanie 3.
Ulokowałeś w banku kwotę 25 000 zł na okres 1 roku. Inflacja w ciągu roku wyniosła 10,5%, natomiast oprocentowanie oszczędności 17,5% w skali rocznej. Ile realnie zyskałeś na tej lokacie?

4.2. Uczniowie rozwiązują zadanie nr 1. równocześnie przypominając wiadomości z działu procentu potrzebne do rozwiązania zadania. Nauczyciel zwraca uwagę na kolejne etapy rozwiązywania zadania. Kontroluje poprawność obliczeń oraz poprawność ustnych komentarzy uczniów.
4.3. Rozwiązywanie zadania 2. Realizacja ścieżki prozdrowotnej – właściwa organizacja czasu pracy i wypoczynku. Nauczyciel kontroluje poprawność rozumowania ucznia. Wszyscy uczniowie aktywnie włączają się w rozwiązywanie zadania poprzez samodzielne wykonywanie rachunków i omawiając kolejne czynności prowadzące do uzyskania rozwiązania.
4.4. Praca samodzielna uczniów – Uczniowie rozwiązują zadanie, a następnie jedna osoba prezentuje rozwiązanie na tablicy. Pozostali uczniowie oceniają poprawność rozwiązania.
4.5. Praca w parach – Uczniowie otrzymują kartki z dwoma zadaniami, każda osoba w dwójce otrzymuje inne zadania. Uczniowie rozwiązują zadania, a następnie wymieniają się zadaniami i rozwiązaniami oraz sprawdzają poprawność rozwiązań przygotowanych przez kolegów. Te pary, które bezbłędnie rozwiążą zadania otrzymają bardzo dobre oceny.
4.6. Ocena pracy uczniów.
4.7. Pożegnanie nauczyciela z uczniami.
Wyświetleń: 483


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.